Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Caddy Alltrack: Nástupce Cross Caddy

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Volkswagen nahrazuje skoroterénní dodávku Cross Caddy obdobným modelem Alltrack na bázi modernizované verze.

Volkswagen představil nový Caddy letos v únoru a prodává jej od června. Ačkoli byl prezentován jako v pořadí čtvrtá generace, jedná se o modernizovanou „trojku“, která se vyrábí už jedenáct let. Zatímco Touran byl již nahrazen nástupcem, obměna u primárně užitkových aut je vždycky delší. Caddy svůj původ rozhodně nezapře, oplastovaný Alltrack totiž bude k mání nejen v osobním provedení, ale i coby klasická skříňová dodávka se zaplechovanými boky.

Nástupce Cross Caddy dostal obdobnou ochranu proti odletujícím kamínkům ve formě šedočerných a stříbrných plastů na podbězích a prazích, respektive podvozku a náraznících. Verzi Alltrack ostatně známe i z jiných řad Volkswagenu. Novinkou jsou sedmnáctipalcová litá kola Quito a béžový metalický lak Mojave. Alltracku nechybějí stříbrné střešní nosiče, příslušná loga ani zatmavená koncová světla, maska má vždy tři příčné chromované lamely. Hlavní reflektory H7 doplňují mlhovky.

„Terénní dodávku“ pohání celá paleta benzinových pohonných jednotek TSI objemů 1,0, 1,2 a 1,4 l s výkony od 61 do 92 kW, diesely 2.0 TDI mají od 55 do 110 kW. Volkswagen přichystal také provedení 1.4 TGI spalující zemní plyn s 81 kW. Volba převodovky závisí na výběru motoru, zahrnuje pěti- a šestistupňová přímo řazená ústrojí, stejně jako dvouspojková DSG se šesti, případně sedmi rychlostmi. Důležitá je možnost pohonu všech kol 4Motion. Automobilka se ovšem nezmiňuje o zvýšené světlosti a při porovnání s předchůdcem je mezera mezi okrajem blatníků a pneumatikou skutečně mnohem menší...

Výbava vychází ze stupně Trendline. Interiér, tedy konkrétně potahy sedadel osobních verzí pokrývá speciální odolná tkanina. Řadicí páka, volant a parkovací brzda jsou v kůži, některé ovladače a tlačítka zase v chromu. Třešničku na dortu představují loketní opěrka, hliníkové pedály, svébytné koberečky a obložení z uhlíkových kompozitů, ovšem nikoli pravých. Plast prostě jen jako karbon vypadá.

Praktičnost podtrhují skládací stolky zabudované v předních opěradlech, užitková verze samozřejmě většinu z těchto prvků kromě koženého paketu postrádá. Má i hill holder, ale manuální klimatizaci, samočinná denní světla a stěrače s dešťovým senzorem už u ní v základu nehledejte. Totéž platí o rádiu s pětipalcovým dotykovým displejem.

VW ukáže Caddy Alltrack už ve Frankfurtu. Zatím poskytl pouze německé ceny, základní skříňová dodávka s motorem TSI o výkonu 61 kW přijde na 16.485 eur bez DPH (446.700 Kč), prosklené kombi pro pět cestujících strojí 20.470 eur (554.700 korun). Prodávat se začnou obě po celé Evropě na konci roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
14. 9. 2015 23:25
Re: Klasicky vynikající
No právě, světlá výška je zvětšená dík většímu profilu pneu, která tak logicky vyplní více podběh...
14. 9. 2015 12:17
Re: Klasicky vynikající
Svetlá výška nie je väčšia:
"Automobilka se ovšem nezmiňuje o zvýšené světlosti a při porovnání s předchůdcem je mezera mezi okrajem blatníků a pneumatikou skutečně mnohem menší..."
Avatar - Jaros71
14. 9. 2015 00:21
Cross?
Ve starém Caddy to moc nikoho nebere..

Nový VW Touran by měl dostat CROSS verzi a 4*4..!!!
13. 9. 2015 22:21
Re: Klasicky vynikající
Samozřejmě to je hlavně pozlátko (plasty opravdu nic než vzhled nepřidají), ale světlá výška je větší, a od haldexu obecně nikdo nemůže čekat nic v terénu, to je dobrý akorát na vyjetí zasněženýho kopce, což ale ve většině případů plně dostačuje...
13. 9. 2015 22:18
Re: Klasicky vynikající
Asi jsi v tom nikdy nejel, samozřejmě svoje primární určení to nezapře, ale life verze to hodně vylepši a jízdní vlastnosti to má lepší než některý osobáky, takže bych to tak tragicky neviděl.