Volkswagen Caddy: Čtvrtá generace oficiálně
Volkswagen Caddy je populární užitkový vůz, který se vyrábí ve třech generacích od roku 1979. V rámci druhé generace dokonce vznikl pick-up, který byl pouze Škodou Felicia pick-up s jinými znáčky. I nyní představené čtvrté pokračování tohoto užitkového vozu má mít se Škodou hodně společného, na jeho základech údajně vznikne nový Roomster.
Vůz nahrazuje populární třetí generaci Caddyho, která se vyrábí jedenáctým rokem a prodalo se jí přes 1,5 milionu exemplářů. Na tento úspěch chce nový model navázat, i proto byl vylepšen údajně ve všech oblastech.
Všechny motory pod kapotou splňují přísnou emisní normu Euro 6 a snaží se nabídnout nízkou spotřebu. Zajímavostí je, že čtyři naftové jednotky nepodlehly tolik populárnímu downsizingu a nabízejí stále objem dva litry, ať už se jedná o variantu s 55 či 110 kW. Nejnižší spotřebu přitom má skříňový Caddy BlueMotion, který má spotřebovat méně než čtyři litry nafty na sto kilometrů. Z alternativních paliv nechybí varianta 1.4 TGI na zemní plyn, nástupce modelu EcoFuel, která má apetit v podobě pouze 4,1 kg plynu na 100 km. Výkon vozu se zvýšil, přestože spotřeba klesla o 28 %.
Zájemci o benzinové varianty pak mohou počítat se třemi zážehovými přeplňovanými motory. Základem má být dvanáctistovka TSI známá třeba z Golfu, která má 62 kW. Nad ní stojí menší litrový tříválec TSI se 75 kW, vrcholem pak je jednotka 1.4 TSI s 92 kW.
Stejně jako u odcházející generace se v nabídce objeví pohon všech kol 4Motion, podobně jako šesti či sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky DSG či pěti nebo šestistupňový manuál. Nejsilnější naftová verze se 110 kW a pohonem 4x4 zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině za 9,2 sekund, maximální rychlost činí 194 km/h.
Tvůrci automobilu dále zdůrazňují výrazně vyšší bezpečnost, nechybí ani moderní asistenční systémy jako je sledování okolí vozidla Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, jež pracuje pod 30 km/h. Osobním verzím nechybějí boční a hlavové airbagy. Nový Caddy má navíc i multikolizní brzdu, která zastaví vůz automaticky po prvním nárazu, pokud toho není řidič schopen.
Novinkou ve výbavě je adaptivní tempomat ACC, který funguje v rychlostech od 0 do 160 km/h (DSG), respektive od 30 do 160 km/h (manuál). Nechybí také automatické parkování či navigační systém.
Detailní specifikace a ceny budou známy ve druhém čtvrtletí roku 2015 při zahájení předprodeje. První vozy se pak k zákazníkům dostanou letos v září.