4.2. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Volkswagen Caddy: Čtvrtá generace oficiálně

 

Volkswagen ukázal čtvrtou generaci užitkového modelu Caddy. Naftové varianty mají výhradně objem dva litry, benzin ale může spalovat i pouze litrový tříválec.

Volkswagen Caddy je populární užitkový vůz, který se vyrábí ve třech generacích od roku 1979. V rámci druhé generace dokonce vznikl pick-up, který byl pouze Škodou Felicia pick-up s jinými znáčky. I nyní představené čtvrté pokračování tohoto užitkového vozu má mít se Škodou hodně společného, na jeho základech údajně vznikne nový Roomster.

Vůz nahrazuje populární třetí generaci Caddyho, která se vyrábí jedenáctým rokem a prodalo se jí přes 1,5 milionu exemplářů. Na tento úspěch chce nový model navázat, i proto byl vylepšen údajně ve všech oblastech.

Všechny motory pod kapotou splňují přísnou emisní normu Euro 6 a snaží se nabídnout nízkou spotřebu. Zajímavostí je, že čtyři naftové jednotky nepodlehly tolik populárnímu downsizingu a nabízejí stále objem dva litry, ať už se jedná o variantu s 55 či 110 kW. Nejnižší spotřebu přitom má skříňový Caddy BlueMotion, který má spotřebovat méně než čtyři litry nafty na sto kilometrů. Z alternativních paliv nechybí varianta 1.4 TGI na zemní plyn, nástupce modelu EcoFuel, která má apetit v podobě pouze 4,1 kg plynu na 100 km. Výkon vozu se zvýšil, přestože spotřeba klesla o 28 %.

Zájemci o benzinové varianty pak mohou počítat se třemi zážehovými přeplňovanými motory. Základem má být dvanáctistovka TSI známá třeba z Golfu, která má 62 kW. Nad ní stojí menší litrový tříválec TSI se 75 kW, vrcholem pak je jednotka 1.4 TSI s 92 kW.

Stejně jako u odcházející generace se v nabídce objeví pohon všech kol 4Motion, podobně jako šesti či sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky DSG či pěti nebo šestistupňový manuál. Nejsilnější naftová verze se 110 kW a pohonem 4x4 zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině za 9,2 sekund, maximální rychlost činí 194 km/h.

Tvůrci automobilu dále zdůrazňují výrazně vyšší bezpečnost, nechybí ani moderní asistenční systémy jako je sledování okolí vozidla Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, jež pracuje pod 30 km/h. Osobním verzím nechybějí boční a hlavové airbagy. Nový Caddy má navíc i multikolizní brzdu, která zastaví vůz automaticky po prvním nárazu, pokud toho není řidič schopen.

Novinkou ve výbavě je adaptivní tempomat ACC, který funguje v rychlostech od 0 do 160 km/h (DSG), respektive od 30 do 160 km/h (manuál). Nechybí také automatické parkování či navigační systém.

Detailní specifikace a ceny budou známy ve druhém čtvrtletí roku 2015 při zahájení předprodeje. První vozy se pak k zákazníkům dostanou letos v září.

Spolupracujeme s TipCars.com
Elektřina zdraží, shodují se analytici. Růst může přesáhnout deset procent Elektřina zdraží, shodují se analytici. Růst může přesáhnout deset procent

České domácnosti si v příštím roce připlatí za elektřinu…

Trump chce vypovědět odzbrojovací smlouvu s Ruskem, Moskva ji údajně porušuje Trump chce vypovědět odzbrojovací smlouvu s Ruskem, Moskva ji údajně porušuje

Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy…

OBRAZEM: Osmiválcové sedany vyměnili newyorští taxikáři za japonské hybridy OBRAZEM: Osmiválcové sedany vyměnili newyorští taxikáři za japonské hybridy

Je to více než deset let, když tehdejší starosta města…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Caddy: Čtvrtá generace oficiálně







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby! Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby!

Rozroste se dále modelová řada BMW? Nová X7 by mohla…

 



Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba

Model Caddy se do víru pohonu na levné CNG vydal s…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

 



 
Motocyklová VC Japonska 2018: Marc Márquez vyhrál a je mistrem světa MotoGP

Motocyklová VC Japonska 2018: Marc Márquez vyhrál a je mistrem světa MotoGP

Dnes 03:50

V šestnáctém závodě letošní sezóny silničního motocyklového MS byli v jednotlivých kubaturách nejúspěšnější Marc Márquez (MotoGP), Fabio Quartararo (Moto2) a Marco Bezzecchi (Moto3).




Blesk.cz

V Holešovicích hořela v noci chatka. Naštěstí v ní nikdo nebyl

V Holešovicích hořela v noci chatka. Naštěstí v ní…

Pražští hasiči zasahovali v noci na dnešek u požáru chatky v Argentinské ulici. Na místě byli potřeba také…

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční můra každého rodiče, vzlyká modelka

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční…

Případ malého Adámka (10), kterého nechali dlouhých 13 minut krvácejícího a bez pomoci v pardubické nemocnici,…

 

iSport.cz

Skvělý Březina! V Grand Prix se po čtyřech letech vrátil na stupně vítězů

Skvělý Březina! V Grand Prix se po čtyřech letech…

Krasobruslař Michal Březina se po čtyřech letech vrátil na stupně vítězů v závodě Grand Prix. Na Americké brusli…

Real opět padl, kouč Lopetegui v ohrožení. Přijde na lavičku Conte?

Real opět padl, kouč Lopetegui v ohrožení. Přijde na…

„Bílý balet“ v černém. Real Madrid podlehl doma Levante 1:2 a drží se ho bída. Tři prohry v řadě, páté soutěžní…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Plasty v oceánu

Očima libertariána: Plasty v oceánu

Jsem bytost. Bytost obklopená ostatními bytostmi. A stejně jako ony chci žít. Nejlépe, jak jen to bude možné.…

Stuchlík neměl být lídr. Babiš si ho prosadil přes můj nesouhlas, říká šéf pražské organizace ANO

Stuchlík neměl být lídr. Babiš si ho prosadil přes…

Byl hlavní příčinou neúspěchu Babišovy strany ANO v Praze její lídr Petr Stuchlík? „Byl jsem rád za to, že…