Test Auto.cz

Volkswagen Cross Caddy 4Motion – Po práci legraci

3.7. 2013
Verdikt
 

Dodávka jako stylový automobil, za kterým se každý otočí? Proč ne, když má i pohon 4x4, dáváme ji zelenou!

Hledáte dodávku, která by ladila k vašemu Passatu Alltrack? Volkswagen má řešení nazvané Cross Caddy. Kompaktní dodávka dostala v desáté sezóně sadu slušivých ochranných plastů, aby doplnila řadu „terénních“ Volkswagenů: Cross up!, CrossPolo, CrossGolfCrossTouran. Od nich se ale drsný Caddy odlišuje jednou podstatnou vlastností – může mít pohon všech kol, konkrétně s turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 81 kW (manuální převodovka) nebo 103 kW (dvouspojkové DSG).

Ve srovnání s běžným Caddy vyniknou černé ochranné plasty okolo celé karoserie, stříbrné nástavce nárazníků a lesklé lišty na prazích. Na přání se může Cross Caddy odlišit ještě více, zelená metalíza Vipern pochází ze sportovního modelu Scirocco, sedmnáctipalcová litá kola mají buď design Canyon (testovaný vůz) známý z Passatu Alltrack, nebo Budapest, který se dává i na CrossPolo. Komu nechybí odvaha, ten k zelenému laku zvolí i čalounění interiéru stejné barvy (druhou možností je tmavý antracit), další specialitou jsou chromované ozdobné prvky v interiéru, které žádný jiný Caddy nemá.

obrázek [600 x 349]  

Výbava Cross je o 15 tisíc korun dražší než odpovídající Comfortline, za tento příplatek má navíc vyhřívání předních sedadel, světelný a dešťový senzor, samostmívací zrcátko a zmíněná 17” kola, naopak chybí výškově stavitelné sedadlo řidiče a lepší autorádio RCD310.

Motor

K pohonu verze Caddy 4Motion slouží turbodiesel 2.0 TDI/81 kW, který od roku 2010 nahradil oblíbený 1.9 TDI PD/77 kW. Ve vozech skupiny Volkswagen se nejslabší naftový dvoulitr objevuje jenom výjimečně (např. ve Škodě Yeti nebo VW Tiguan). Bohužel, protože díky snížení výkonu má příjemnější charakteristiku než jeho silnější varianty. To platí i při srovnání s turbodieselem 1.6 TDI/77 kW (respektive v Caddy s pohonem předních kol 75 kW), dvoulitr se může spolehnout na svých 30 Newtonmetrů navíc a výhody spojené s větším zdvihovým objemem.

obrázek [600 x 298]  

Právě díky větší mechanické dimenzaci působí 81kilowattový turbodiesel v reálných podmínkách přesvědčivě. Přímo na volnoběhu je slabý jako všechny 2.0 TDI, turbodmychadlo ale nemusí dávat takový plnící tlak, a proto se motor v nízkých otáčkách rozeběhne zlehka a plynule – velké karoserii a pohonu všech kol navzdory. Běžnou jízdu obslouží pásmo s nejvyšším točivým momentem (280 N.m), dostupným od 1750 do 2750 min-1, poté může TDI okamžitě nasadit k plnému výkonu. Pružnosti napomáhá také přítomnost šestistupňové manuální převodovky.

Elektronické snížení výkonu, respektive maximální dávky paliva, má pozitivní dopad i na spotřebu. Caddy nemá problém vejít se do udávaných hodnot, průměr 6,5 l na 100 km je běžnou praxí, ani spotřeba ve městě není ve skutečnosti o mnoho vyšší. Na dálnici si Cross Caddy 4Motion řekne o 6,8 l na 100 km, při 130 km/h točí na šestku 2600 min-1. Navzdory relativně nízkému výkonu a vyšší hmotnosti udrží do kopce tempo až 160 km/h.

obrázek [600 x 350]  

Jízda

Jinde nevídaným unikátem je spojení mezinápravové spojky Haldex se zadní tuhou nápravou. Tím se zvyšují neodpružené hmoty, což mírně zhoršuje komfort pérování. Caddy je ale i v běžném provedení tvrdší a Cross navíc přidává o palec větší kola, takže výsledek je souhrou hned několika faktorů. Tuhá náprava osazená diferenciálem se ale umí nehezky připomenout v zatáčce, pokud přejedete příčnou spáru. Pak následuje uskočení kol do strany, které nekopíruje pohyb karoserie – tuhá náprava postrádá boční ustavení kol.

Nespornou výhodou Haldexu je okamžitá trakce, dostupná díky propojení 4x4 se stabilizačním systémem. K tomu Caddy 4Motion přidává o 40 milimetrů zvýšenou karoserii. Světlá výška je ve skutečnosti ale větší o 35 mm, zbývajících 5 milimetrů ukousne právě systém 4x4, respektive s ním související úpravy zadního zavěšení. Průchodnost terénem to povyšuje na úroveň SUV, což zlepšuje možnosti využití Cross Caddy.

obrázek [600 x 313]  

Pro pracovní nasazení je vhodnější standardní Caddy 4Motion bez crossových příkras (stojí od 475.666 Kč bez DPH). Volkswagen ale konečně sebral svým kritikům argument – slovo Cross už není jenom označení pro off-roadový design. Jedinou opravdovou alternativou je Peugeot Partner Outdoor, který v úpravě 4x4 Dangel vyjde na podobné peníze jako Volkswagen. Cross Caddy díky pohonu všech kol získal výhodu, kterou nenabízí ani žádné srovnatelné MPV.

Závěr

Cross Caddy představuje unikátní kombinaci vlastností, které v sobě spojují to nejdůležitější ze světa dodávek, MPV a SUV. Zkrátka je to automobil na práci, pro rodinu, na výlety do přírody. A má styl jako žádná jiná dodávka, ani Caddy Edition 30 se nechytá.

obrázek [600 x 384]  

Video

První cena vozu400.064 Kč (1.2 TSI/63 kW Caddy skříň, s DPH)
První cena vozu s testovanou motorizací575.556 Kč (2.0 TDI/81 kW 4Motion Caddy skříň, s DPH)
Základní cena testovaného vozu684.648 Kč (2.0 TDI/81 kW 4Motion Cross Caddy, s DPH)
Akční cena testovaného vozu612.648 Kč (2.0 TDI/81 kW 4Motion Cross Caddy, s DPH)
Cena testovaného vozu vč. příplatků698.387 Kč (2.0 TDI/81 kW 4Motion Cross Caddy, s DPH)

Plusy

  • Atraktivní vzhled, zelený lak, ozvláštněný interiér
  • Praktické chování 2.0 TDI/81 kW, nízká spotřeba
  • Prostor a variabilita, množství přihrádek
  • Šestistupňová manuální převodovka
  • Pohodlné sezení na všech místech

Minusy

  • Horší stabilita zadní nápravy u verze 4x4
  • Obecně vyšší pořizovací ceny celé modelové řady
  • Motor 2.0 TDI/81 kW dostupný jen jako 4Motion
  • Hluk hnacího řetězce 4x4 při brzdění motorem ve vyšších rychlostech
  • Kvůli 4x4 snížená nosnost
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Cross Caddy 4Motion

Cena v základní výbavě: 684 648 Kč Cena v testované výbavě: 698 387 Kč

Základní výbava:ESP, boční a hlavové airbagy, mlhovky integrované v nárazníku, denní svícení, tempomat, autorádio RCD 310 s šesti reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektrické stahování oken, palubní počítač, klimatizace Climatic, kožený volant a madlo řadicí páky, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, litá 17” kola, chromovaná maska chladiče, dešťové čidlo, střešní ližiny stříbrně eloxované, vyhřívání předních sedadel.

Výbava testovaného vozu:Speciální zelený lak Vipern (+16.371,-), příprava pro zabudování mobilního telefonu Plus s bluetooth včetně hlasového ovládání, multifunkční ukazatel Plus a základ pro držák telefonu na přístrojové desce (+10.250,-), multifunkční kožený volant (+7.074,-), autorádio RCD 310 s přehrávačem MP3, šest reproduktorů, přípojka AUX (+4.160,-) v přihrádce spolujezdce (+830,-), parkovací čidla vzadu (+9.485,-), dvouzónová klimatizace Climatronic (+3.187,-), bixenonové světlomety s diodovým denním svícením + ostřikovače (+34.982,-).

ANO nabízí sociální demokracii vnitro a další čtyři ministerstva ANO nabízí sociální demokracii vnitro a další čtyři ministerstva

Hnutí ANO nabídlo sociální demokracii ministerstvo vnitra…

Policejní zásah v libereckém dopravním podniku souvisí s korupcí a zpronevěrou Policejní zásah v libereckém dopravním podniku souvisí s korupcí a zpronevěrou

Policie kauzu libereckého dopravního podniku, kde ve…

KSČM si po debaklu zvolí nové vedení. Předsedou chtějí být Filip, Skála i Konečná KSČM si po debaklu zvolí nové vedení. Předsedou chtějí být Filip, Skála i Konečná

Komunisty čeká v sobotu první sjezd od volebního debaklu…

Postřehy z Číny: Nečekaný důsledek Postřehy z Číny: Nečekaný důsledek

Číňané minimálně v Šen-čenu ukazují, co přesně sousloví…

 

Štítky Volkswagen Testy MPV

Technické údaje
Motor Volkswagen Cross Caddy 4Motion
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 2750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1750 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.7 / 6.5
Emise CO2:171
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 918 / 3200
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1640 / 640
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4406
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1822
d) rozvor (mm): 2681
e) rozchod vpředu (mm): 1537
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1100
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Cross Caddy 4Motion – Po práci legraci







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Plný plyn netřeba

Model Caddy se do víru pohonu na levné CNG vydal s…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr) Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI: Osm tisíc (závěr)

Jak obstál Volkswagen Caddy ve tříměsíčním testu? Co…

 



 
Koncept luxusního SUV Maybachu unikl na veřejnost. Není to už trochu moc?

Koncept luxusního SUV Maybachu unikl na veřejnost

Dnes 12:50

Do oficiální premiéry automobilu na pekingském výstavišti zbývá méně než týden, koncept SUV si však díky uniklým fotografiím můžeme prohlédnout již nyní.




Blesk.cz

Jako batole utrpěla popáleniny na 70 % těla. Znetvořenou ženu (23) šikanovali, ale nedala se

Jako batole utrpěla popáleniny na 70 % těla.…

Život Angličanky Raiche Mederick (23) se krutě změnil, když jí byl teprve rok a půl. V domě jejích rodičů, kde…

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o důchodech

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o…

V čem je nevýhodný předčasný starobní důchod? Kdy a jak je omezený přivýdělek k důchodu? Co dělat, když chybí…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Los semifinále Fed Cupu: Kvitová začne s Görgesovou, Plíšková s Kerberovou

Los semifinále Fed Cupu: Kvitová začne s Görgesovou,…

Petra Kvitová rozehraje semifinálový duel tenistek ve Fed Cupu proti domácímu Německu. Zápas s Julií Görgesovou…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Více dotací za běžence? Strčte si je za klobouk!

Václav Klaus ml.: Více dotací za běžence? Strčte si…

Bombardováním Sýrie, zákazem kouření v restauracích, divadelní hrou o Ježíšovi znásilňujícím muslimku i…

Majetková přiznání budou u obecních politiků z části neveřejná. Politici se nedozví, kdo o jejich údaje žádal

Majetková přiznání budou u obecních politiků z části…

Údaje o movitém majetku a závazcích komunálních politiků mají být podle Sněmovny neveřejné. U představitelů…