Volkswagen CrossGolf: první jízdní dojmy

Volkswagen CrossGolf: první jízdní dojmy

 
 

Z Golfu Plus se stal jednoduchými stylistickými změnami CrossGolf. Jak se s ním jsme zjišťovali v okolí švýcarského Curychu.

Malé CrossPolo je v Německu velmi úspěšným derivátem, oživujícím prodej řady v závěru životního cyklu. Stejný recept nasadil Volkswagen také jako prodejní podporu pro Golf Plus a Touran. Z nich se staly jednoduchými stylistickými změnami CrossGolfy a CrossTourany. Ani jeden ze zmíněných modelů nemá pohon všech kol. Jak se jezdí s CrossGolfem jsme zjišťovali v okolí švýcarského Curychu.

Podle množství "terénních" modelů, které se v poslední době objevují, to vypadá, že Evropa je plná zákazníků, kteří aktivně tráví volný čas a chtějí to ukázat sobě nebo svému okolí. Realita je asi poněkud prozaičtější.

CrossGolf je jedním z nejnovějších "crossoverů", které by to takovým zákazníkům měly umožnit. Pod nečeským názvem "crossover" si na nejobecnější úrovni představme třeba automobily, které stojí na hranici obvyklých automobilových tříd. Volkswagen vsadil na kombinaci vlastností malého MPV a vzhledu lehkého SUV. Oba segmenty jsou momentálně středem zájmu většiny důležitých automobilek a tak ke CrossGolfu nakonec nebylo až tak daleko. Zachování stávajícího technického základu bez nutnosti zavedení pohonu však kol pro řadu Golf Plus udrželo náklady na rozšíření portfolia modelové řady o vzhledově atraktivní model překvapivě nízko, a tak je tu jedno z prvních MPV s drsným vzhledem SUV.

Pro krátké svezení CrossGolfem bylo příznačné, že se z více než 80 % odehrálo na městských nebo příměstských komunikacích jednoho z největších měst Švýcarska. Právě tam zřejmě většina vozů v běžné každodenní praxi skončí. Rozdíly v jízdě s běžnými Golfy Plus nejsou prakticky zaznamenatelné bez přímého porovnání obou vozů. Krátce jsme vyzkoušeli silnější ze zážehových motorů - 1,4 TSI (125 kW) - který působí díky náročné technologii přeplňování dojmem mnohem objemnějšího čtyřválce. Točivý moment 220 Nm mezi 1500 a 4000 ot./min tam skutečně je a je také radost jej využívat. Ať už při jízdě konstantní rychlostí "na spotřebu" s nízkými provozními otáčkami nebo ve chvíli kdy hodláte "dát přeplňovaným koňům nažrat". Zátah podobný turbodieselu však u 4000 ot./min nekončí a to je na benzinovém motoru přeci to krásné. Chování vozu je jisté, tak jako u jiných modelů VW, řízení má vhodně zvolený převod i účinek elektromechanického posilovače, brzdy reagují okamžitě a s výrazným účinkem ihned po prvním dotyku pedálu, řazení je typicky exaktní.

Minimální terénní ambice Volkswagen otevřeně připouští (trasa testovací projížďky zpevněné cesty neopustila) a podle tiskových materiálů to skoro vypadá, jakoby o 20 mm vyšší světlá výška byla zavedena převážně pro snazší nastupování nebo lepší orientaci v dění kolem vozu v městské aglomeraci. Výrobce se vlastně ani nepokouší maskovat, že na prvním místě je design, individualita a odlišení od ostatní produkované masy. Vždyť Golf a jeho vyšší sourozenec Golf Plus patří k nejlépe prodávaným vozům v Evropě.

CrossGolf zkrátka oslovuje svým vzhledem. Základním rysem jsou nové povrchové díly s plastovým designem, na přídi a zádi částečně stříbrně lakované. Velká kola s pneumatikami 225/45 R17 jsou pro tuto nově vznikající kategorii dnes již také nutností a také příspěvkem k vyšší světlé výšce. Praktické a snad i elegantní jsou standardní podélníky stříbrné barvy. Toť z designových změn téměř vše. Navíc lze mít proti Golfu Plus exkluzivně ještě stříbrnou metalickou barvu Ice Silver.

Německy precizní interiér dostal nové materiály sedadel a čalounění interiéru, které Golf s předponou Cross odlišují od ostatních výbav a provedení. Na prazích jsou lišty s nápisem CrossGolf, nápis Cross najdete i na hlavici řadicí páky a zvnějšku nad lištou na druhých bočních dveřích. Robustní dojem mají budit pedály s kovovým dekorem a protiskluzovou pryžovou úpravou.

Devizou Golfu Plus, kterou CrossGolf velmi vhodně využívá, je variabilita interiéru. Zavazadelník (393 l) je možno zvětšovat postupně, posunováním a sklápěním sedadel až na 1450 l. Sklápěním opěradla je současně posunován a snižován jedním pohybem i sedák, takže vzniká téměř rovná podlaha. Praktičnost v praxi zajišťují standardní stolky pro cestující na zadních sedadlech a středová část opěradla, která může po vyklopení vytvořit průchozí prostor třeba pro lyže, ještě častěji ji vzadu sedící použijí jako loketní opěrku.

Podle Volkswagenu v tuto chvíli neexistuje žádný přímý konkurent CrossGolfu, který by spojoval zkratky MPV a SUV podobným způsobem. Trochu nás překvapuje, že konkurence se nakonec letos na jaře objevuje ve vlastních koncernových řadách. Uvedení nové Škody Roomster Scout s podobnou koncepcí se na českém trhu chystá již na nejbližší měsíce. Zřejmě nejsme sami kdo je zvědav, jak si povede cenově výše usazená modelová řada CrossGolf. Ceny delšího českého Scouta – Octavie s pohonem všech kol - jsou velmi blízko...

Volkswagen CrossGolf na českém trhu
Motor1,61,4 TSI1,9 TDI2,0 TDI
Zdvihový objem [cm3]1595139018961968
Válce/ventily4/24/44/24/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]75/5600103/560077/4000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]148/3800220/1750250/1900320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]173195183202
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,29,311,79,7
Komb. spotřeba [l/100 km]7,87,35,65,8
Cena [Kč]642.900,-721.900,-728.800,-784.300,-
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Volkswagen Golf Sportsvan: Nástupce Golfu Plus dorazí příští rok Volkswagen Golf Sportsvan: Nástupce Golfu Plus dorazí příští rok

Už příští týden Volkswagen ve Frankfurtu ukáže nový…

Volkswagen Golf Plus: Nové ceny začínají na 339.900,-Kč Volkswagen Golf Plus: Nové ceny začínají na 339.900,-Kč

Vyšší Golf žije poklidným životem ve stínu slavnějšího…

 



 
Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Dnes 09:21

Chcete investovat do čistokrevného offroadu a ježdění v ledových krách je pro vás denní chleba? Těžko byste hledali lepšího služebníka…




Blesk.cz

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…