VW Golf R na českém trhu formou individuální objednávky, cena 978.900,- Kč

VW Golf R na českém trhu formou individuální objednávky, cena 978.900,- Kč

 
 

I čeští zákazníci se mohou těšit na Volkswagen Golf R. 199kilowattovou verzi kompaktního hatchbacku nabízí české zastoupení na individuální objednávku, jeho cena je 978.900,- Kč.

Nejsilnější verze Volkswagenu Golf přišla o číslo 32 ve svém názvu a s tím také o dva válce. Místo šestiválce 3,2 l s úzkým úhlem sevření válců má čtyřválcový 2,0 TSI, který však neznamená kompromis v oblasti jízdních výkonů. Naopak co do akcelerace je nový Golf R nejrychlejším Volkswagenem všech dob.

Čtyřválec 2,0 TSI (EA113) váží 152 kg a se zdvihovým objemem 1984 cm3 dosahuje měrného výkonu 100,3 kW (136,6 k)/l. Namáhané součásti motoru byly oproti méně výkonným variantám vyztuženy a zesíleny. Výfukové turbodmychadlo stlačuje nasávaný vzduch v této verzi na 1,2 baru a průběh točivého momentu vrcholí hodnotou 350 Nm už při 2500 min-1. Na této úrovni zůstává až do 5000 min-1.

Přenos hnací síly motoru na kola zajišťuje pohon 4Motion se systémem Haldex 4. generace. Točivý moment je mezi přední a zadní nápravu rozdělován lamelovou spojkou v olejové lázni. Její spínání není na rozdíl od předchůdce závislé na odlišných otáčkách předních a zadních kol, protože potřebný tlak oleje v zásobníku (30 barů) je vytvářen elektrickým čerpadlem. Hodnotu točivého momentu přenášeného na zadní nápravu stanovuje elektronická řídicí jednotka, která prostřednictvím ventilu plynule reguluje tlak oleje působícího na lamelovou spojku.

Podvozek zachovává koncepci Golfu, tedy vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu. U Golfu R byl ale snížen o 25 mm, dostal tužší pružiny a stabilizátory a na přání může být vybaven adaptivními tlumiči DCC (režimy Normal, Sport a Comfort). Kotoučové brzdy mají vpředu průměr 345 a vzadu 310 mm. Stabilizační systém je doplněný o sportovní režim. Elektromechanický posilovač řízení dostal také sportovnější naladění, v případě instalace tlumičů DCC se mění i jeho charakteristika dle zvoleného režimu.

Od Golfu GTI se nový Golf R odlišuje nárazníky. Ten přední má zvětšené nasávací otvory, v zadním se zase nachází difuzor s výfukovým potrubím vyvedeným středem. V předním nárazníku se nacházejí diodová světla pro denní svícení. Z čelního pohledu má Golf R navíc dále xenonová světla, novou černou masku chladiče s logem R a černě lakované kryty zpětných zrcátek.

Vzadu se nacházejí diodová koncová světla s kouřovými krycími skly z programu Volkswagen Individual (ty je možné objednat i pro Golf GTI a GTD). Golf R dostane standardně obutí 225/40 na 18palcových ráfcích s pětipaprskovým designem, za příplatek budou 19palcová kola s pneumatikami 235/35. Uvnitř vozu jsou nová sportovní sedadla s šedým čalouněním Alcantarou doplněným černou látkou. Obložení interiéru dostalo také sportovní design, stejně jako pozměněný přístrojový štít.

V základní výbavě nechybí automatická klimatizace, rádio s CD/MP3 přehrávačem a dvojitým tunerem nebo sportovní multifunkční volant. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, se kterou Golf R stojí 978.900,- Kč, s dvouspojkovou převodovkou DSG vyjde na 1.032.800,- Kč.

Volkswagen Golf R - české ceny a srovnání s dalšími VW
MotorGolf RGolf GTIGolf GTDScirocco R
Převodovka6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1984198419681984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]199/6000155/5300-6200125/4200195/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/2500-5000280/1700-5200350/1750-2500350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250 (250)240 (238)222 (220)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,7 (5,5)6,9 (6,9)8,1 (8,1)6,0 (5,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,5 (8,4)7,3 (7,4)5,3 (5,6)8,1 (8,0)
Poh. hmotnost [kg]1521131814091419
Cena [Kč]978.900,-674.300,-639.000,-844.400,-
Cena DSG [Kč]1.032.800,-729.100,-693.800,-914.700,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Provozní zisk Škody Auto v pololetí stoupl téměř o třetinu Provozní zisk Škody Auto v pololetí stoupl téměř o třetinu

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvním pololetí…

Čistý zisk Volkswagenu v pololetí klesl o více než třetinu Čistý zisk Volkswagenu v pololetí klesl o více než třetinu

Čistý zisk německého automobilového koncernu Volkswagen…

Zákazníci mají zájem o nové služby, tvrdí O2. Zisk vyrostl na 2,5 miliardy Zákazníci mají zájem o nové služby, tvrdí O2. Zisk vyrostl na 2,5 miliardy

Operátor O2 v prvním pololetí zvýšil konsolidovaný čistý…

Čeští milionáři sází na reality, majetek jim roste rychleji než v Evropě Čeští milionáři sází na reality, majetek jim roste rychleji než v Evropě

Česko patří mezi země s nejrychleji rostoucím počtem…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf R na českém trhu formou…






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou! Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá…

Brněnští vnucovači cyklistiky najedou 80 000 km ročně služebními auty Brněnští vnucovači cyklistiky najedou 80 000 km ročně služebními auty

Znáte to pořekadlo o kázání vody a pití vína? Zájmový…

 




Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

Volkswagen Golf Cabriolet dostal facelift, ukáže se ve Frankfurtu Volkswagen Golf Cabriolet dostal facelift, ukáže se ve Frankfurtu

Volkswagen ve Frankfurtu představí modernizovanou podobu…

 

Související články
Nový Volkswagen Polo R WRC pro sezonu 2017 už finišuje vývoj Nový Volkswagen Polo R WRC pro sezonu 2017 už finišuje vývoj

Závodní speciály budou mocí být dle nových pravidel WRC…

Video: Honda Civic Type R vs. VW Golf GTI Clubsport – test rychlosti a přetížení Video: Honda Civic Type R vs. VW Golf GTI Clubsport – test rychlosti a přetížení

Postavili jsme proti sobě dva ostré hatchbacky, abychom…

 



 
Škoda Citigo: Facelift přinesl diody a deštník, nikoliv však litrové turbo

Škoda Citigo: Facelift přinesl diody a deštník, nikoliv však litrové turbo

Dnes 09:39

Designové změny modernizované Škody Citigo byste mohli hledat za pomoci lupy. Není až tak důležité, co vůz dostal, ale spíše, co nedostal.




Blesk.cz

Chodce na Kulaťáku řídí východoněmecký panáček: „Českého by si nevšimli,“ říká radnice

Chodce na Kulaťáku řídí východoněmecký panáček:…

Mnohé rezidenty z Dejvic a okolí zaujala tabule u nově zřízeného semaforu v ulici Svatovítské u Kulaťáku. Ta…

Stipendium díky Pokémon Go: Polsko chystá turnaj pro žáky

Stipendium díky Pokémon Go: Polsko chystá turnaj pro žáky

Polsko zareagovalo na současnou popularitu hry Pokémon Go a uspořádá tuto neděli ve Varšavě první turnaj této…

 

iSport.cz

Zacha: Hranice, kdy dítěti sloužíte, a kdy ho tyranizujete, je tenká

Zacha: Hranice, kdy dítěti sloužíte, a kdy ho…

Pavel Zacha starší je zpátky na hokejové scéně. Byl trochu stranou, protože chystal něco velkého. Ještě víc se…

Speciální MAGAZÍN k 1. lize v pátečním deníku Sport. Celkem 76 stran!

Speciální MAGAZÍN k 1. lize v pátečním deníku Sport.…

Nová sezona nejvyšší domácí fotbalové soutěže je tady! Všechny důležité informace najdete v pátečním magazínu…

 

Reflex.cz

Experiment Reflexu: Přijímejte energii, v sobotu aktivuje psychotronik magický obrázek

Experiment Reflexu: Přijímejte energii, v sobotu…

Přesně před pětadvaceti lety se v časopise Reflex uskutečnil experiment s přenosem energie. Psychotronik Jiří…

Nejlepšími městy pro život jsou Tokio, Berlín a Vídeň. Praha se mezi nejlepší nevešla

Nejlepšími městy pro život jsou Tokio, Berlín a…

Britský časopis Monocle už deset let sestavuje pořadí 25 měst světa, kde se podle něj žije nejlépe. Kritérií je…