Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf R na českém trhu formou individuální objednávky, cena 978.900,- Kč

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
41 Fotogalerie
Diskuze (187)
I čeští zákazníci se mohou těšit na Volkswagen Golf R. 199kilowattovou verzi kompaktního hatchbacku nabízí české zastoupení na individuální objednávku, jeho cena je 978.900,- Kč.

Nejsilnější verze Volkswagenu Golf přišla o číslo 32 ve svém názvu a s tím také o dva válce. Místo šestiválce 3,2 l s úzkým úhlem sevření válců má čtyřválcový 2,0 TSI, který však neznamená kompromis v oblasti jízdních výkonů. Naopak co do akcelerace je nový Golf R nejrychlejším Volkswagenem všech dob.

Čtyřválec 2,0 TSI (EA113) váží 152 kg a se zdvihovým objemem 1984 cm3 dosahuje měrného výkonu 100,3 kW (136,6 k)/l. Namáhané součásti motoru byly oproti méně výkonným variantám vyztuženy a zesíleny. Výfukové turbodmychadlo stlačuje nasávaný vzduch v této verzi na 1,2 baru a průběh točivého momentu vrcholí

hodnotou 350 Nm už při 2500 min-1. Na této úrovni zůstává až do 5000 min-1.

Přenos hnací síly motoru na kola zajišťuje pohon 4Motion se systémem Haldex 4. generace. Točivý moment je mezi přední a zadní nápravu rozdělován lamelovou spojkou v olejové lázni. Její spínání není na rozdíl od předchůdce závislé na odlišných otáčkách předních a zadních kol, protože potřebný tlak oleje v zásobníku (30 barů) je vytvářen elektrickým čerpadlem. Hodnotu točivého momentu přenášeného na zadní nápravu stanovuje elektronická řídicí jednotka, která prostřednictvím ventilu plynule reguluje tlak oleje působícího na lamelovou spojku.

Podvozek zachovává koncepci Golfu, tedy vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu. U Golfu R byl ale snížen o 25 mm, dostal tužší pružiny a stabilizátory a na přání může být vybaven adaptivními tlumiči DCC (režimy Normal, Sport a Comfort). Kotoučové brzdy mají vpředu průměr 345 a vzadu 310 mm. Stabilizační systém je doplněný o sportovní režim. Elektromechanický posilovač řízení dostal také sportovnější naladění, v případě instalace tlumičů DCC se mění i jeho charakteristika dle zvoleného režimu.

Od Golfu GTI se nový Golf R odlišuje nárazníky. Ten přední má zvětšené nasávací otvory, v zadním se zase nachází difuzor s výfukovým potrubím vyvedeným středem. V předním nárazníku se nacházejí diodová světla pro denní svícení. Z čelního pohledu má Golf R navíc dále xenonová světla, novou černou masku chladiče s logem R a černě lakované kryty zpětných zrcátek.

Vzadu se nacházejí diodová koncová světla s kouřovými krycími skly z programu Volkswagen Individual (ty je možné objednat i pro Golf GTI a GTD). Golf R dostane standardně obutí 225/40 na 18palcových ráfcích s pětipaprskovým designem, za příplatek budou 19palcová kola s pneumatikami 235/35. Uvnitř vozu jsou nová sportovní sedadla s šedým čalouněním Alcantarou doplněným černou látkou. Obložení interiéru dostalo také sportovní design, stejně jako pozměněný přístrojový štít.

V základní výbavě nechybí automatická klimatizace, rádio s CD/MP3 přehrávačem a dvojitým tunerem nebo sportovní multifunkční volant. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, se kterou Golf R stojí 978.900,- Kč, s dvouspojkovou převodovkou DSG vyjde na 1.032.800,- Kč.

Volkswagen Golf R - české ceny a srovnání s dalšími VW
MotorGolf RGolf GTIGolf GTDScirocco R
Převodovka6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1984198419681984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]199/6000155/5300-6200125/4200195/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/2500-5000280/1700-5200350/1750-2500350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250 (250)240 (238)222 (220)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,7 (5,5)6,9 (6,9)8,1 (8,1)6,0 (5,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,5 (8,4)7,3 (7,4)5,3 (5,6)8,1 (8,0)
Poh. hmotnost [kg]1521131814091419
Cena [Kč]978.900,-674.300,-639.000,-844.400,-
Cena DSG [Kč]1.032.800,-729.100,-693.800,-914.700,-

Vstoupit do diskuze (187)