VW Golf R na českém trhu formou individuální objednávky, cena 978.900,- Kč

VW Golf R na českém trhu formou individuální objednávky, cena 978.900,- Kč

 
 

I čeští zákazníci se mohou těšit na Volkswagen Golf R. 199kilowattovou verzi kompaktního hatchbacku nabízí české zastoupení na individuální objednávku, jeho cena je 978.900,- Kč.

Nejsilnější verze Volkswagenu Golf přišla o číslo 32 ve svém názvu a s tím také o dva válce. Místo šestiválce 3,2 l s úzkým úhlem sevření válců má čtyřválcový 2,0 TSI, který však neznamená kompromis v oblasti jízdních výkonů. Naopak co do akcelerace je nový Golf R nejrychlejším Volkswagenem všech dob.

Čtyřválec 2,0 TSI (EA113) váží 152 kg a se zdvihovým objemem 1984 cm3 dosahuje měrného výkonu 100,3 kW (136,6 k)/l. Namáhané součásti motoru byly oproti méně výkonným variantám vyztuženy a zesíleny. Výfukové turbodmychadlo stlačuje nasávaný vzduch v této verzi na 1,2 baru a průběh točivého momentu vrcholí hodnotou 350 Nm už při 2500 min-1. Na této úrovni zůstává až do 5000 min-1.

Přenos hnací síly motoru na kola zajišťuje pohon 4Motion se systémem Haldex 4. generace. Točivý moment je mezi přední a zadní nápravu rozdělován lamelovou spojkou v olejové lázni. Její spínání není na rozdíl od předchůdce závislé na odlišných otáčkách předních a zadních kol, protože potřebný tlak oleje v zásobníku (30 barů) je vytvářen elektrickým čerpadlem. Hodnotu točivého momentu přenášeného na zadní nápravu stanovuje elektronická řídicí jednotka, která prostřednictvím ventilu plynule reguluje tlak oleje působícího na lamelovou spojku.

Podvozek zachovává koncepci Golfu, tedy vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu. U Golfu R byl ale snížen o 25 mm, dostal tužší pružiny a stabilizátory a na přání může být vybaven adaptivními tlumiči DCC (režimy Normal, Sport a Comfort). Kotoučové brzdy mají vpředu průměr 345 a vzadu 310 mm. Stabilizační systém je doplněný o sportovní režim. Elektromechanický posilovač řízení dostal také sportovnější naladění, v případě instalace tlumičů DCC se mění i jeho charakteristika dle zvoleného režimu.

Od Golfu GTI se nový Golf R odlišuje nárazníky. Ten přední má zvětšené nasávací otvory, v zadním se zase nachází difuzor s výfukovým potrubím vyvedeným středem. V předním nárazníku se nacházejí diodová světla pro denní svícení. Z čelního pohledu má Golf R navíc dále xenonová světla, novou černou masku chladiče s logem R a černě lakované kryty zpětných zrcátek.

Vzadu se nacházejí diodová koncová světla s kouřovými krycími skly z programu Volkswagen Individual (ty je možné objednat i pro Golf GTI a GTD). Golf R dostane standardně obutí 225/40 na 18palcových ráfcích s pětipaprskovým designem, za příplatek budou 19palcová kola s pneumatikami 235/35. Uvnitř vozu jsou nová sportovní sedadla s šedým čalouněním Alcantarou doplněným černou látkou. Obložení interiéru dostalo také sportovní design, stejně jako pozměněný přístrojový štít.

V základní výbavě nechybí automatická klimatizace, rádio s CD/MP3 přehrávačem a dvojitým tunerem nebo sportovní multifunkční volant. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, se kterou Golf R stojí 978.900,- Kč, s dvouspojkovou převodovkou DSG vyjde na 1.032.800,- Kč.

Volkswagen Golf R - české ceny a srovnání s dalšími VW
MotorGolf RGolf GTIGolf GTDScirocco R
Převodovka6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1984198419681984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]199/6000155/5300-6200125/4200195/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/2500-5000280/1700-5200350/1750-2500350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250 (250)240 (238)222 (220)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,7 (5,5)6,9 (6,9)8,1 (8,1)6,0 (5,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,5 (8,4)7,3 (7,4)5,3 (5,6)8,1 (8,0)
Poh. hmotnost [kg]1521131814091419
Cena [Kč]978.900,-674.300,-639.000,-844.400,-
Cena DSG [Kč]1.032.800,-729.100,-693.800,-914.700,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Španělští konzervativci vyhráli volby, sami ale vládnout nemohou Španělští konzervativci vyhráli volby, sami ale vládnout nemohou

Podle průzkumu, provedeného při odchodu voličů z…

Při brexitu využijeme zkušenosti z dělení ČSFR, navrhují Slováci Při brexitu využijeme zkušenosti z dělení ČSFR, navrhují Slováci

Slovensko, které bude od 1. července předsedat Evropské…

Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie

Italská policie dnes zatkla druhého nejhledanějšího člena…

Britské regiony žádají záruky, že vláda uhradí ztracené dotace EU Britské regiony žádají záruky, že vláda uhradí ztracené dotace EU

Britské regiony, které čerpají finanční podporu z fondů…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf R na českém trhu formou…






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge Viper se letos rozloučí. Na trhu vydržel čtvrt…

J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

Korejská automobilka Kia zaznamenala historický úspěch,…

 



Autoslevy


Volkswagen Golf Cabriolet dostal facelift, ukáže se ve Frankfurtu Volkswagen Golf Cabriolet dostal facelift, ukáže se ve Frankfurtu

Volkswagen ve Frankfurtu představí modernizovanou podobu…

Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI vs. Dacia Logan MCV 0.9 TCe Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI vs. Dacia Logan MCV 0.9 TCe

Z rodinného rozpočtu vyčleníte 250 000 korun na nákup…

 

Související články
Euro NCAP 2016: Volkswagen Tiguan – Pět hvězd i pro novou generaci Euro NCAP 2016: Volkswagen Tiguan – Pět hvězd i pro novou generaci

Volkswagen Tiguan se testů Euro NCAP zúčastnil již…

VW Group přestane vyrábět více než 40 modelů VW Group přestane vyrábět více než 40 modelů

Německý koncern musí šetřit, a tak se zaměří jen na…

 



 
Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Včera

Nový diesel značky Ford přijíždí nejdříve v užitkových vozech, ale počítá se s ním i do osobních modelů. Dle prvních jízdních dojmů je na co se těšit.




Blesk.cz

Do kroužků chtějí chodit i chudé děti. Co všechno jim kromě peněz brání?

Do kroužků chtějí chodit i chudé děti. Co všechno…

Nejsou to jen chybějící finance, co brání dětem ze sociálně vyloučených lokalit a sociálně slabých rodin…

Falešné podpisy pod třímilionovou peticí o brexitu? Parlament je prošetřuje

Falešné podpisy pod třímilionovou peticí o brexitu?…

Petiční výbor dolní komory britského parlamentu vyšetřuje podezření, že petici vyzývající k novému referendu o…

 

iSport.cz

Německo – Slovensko 3:0. Senzace se nekonala, postupuje favorit

Německo – Slovensko 3:0. Senzace se nekonala,…

Slovenští fotbalisté na EURO končí. V osmifinále podlehli úřadujícímu mistrovi světa Německu 0:3. Skóre otevřel…

Pondělní program Wimbledonu: Hrát půjdou čtyři Češi včetně Plíškové

Pondělní program Wimbledonu: Hrát půjdou čtyři Češi…

Po sobotním finále v Eastbourne zahájí Karolína Plíšková tenisový grandslam Wimbledon hned v pondělí. Během…

 

Reflex.cz

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne kvůli Brexitu

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne…

EU musí získat důvěru Evropanů, říká tajemník pro evropské záležitosti Úřadu vlády a ekonom Tomáš Prouza. V…

Šlachta chce po odchodu od policie zůstat ve státních službách, do politiky se nechystá

Šlachta chce po odchodu od policie zůstat ve…

Odcházející šéf Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) Robert Šlachta by chtěl zůstat ve státních…