VW Golf R na českém trhu formou individuální objednávky, cena 978.900,- Kč

VW Golf R na českém trhu formou individuální objednávky, cena 978.900,- Kč

 
 

I čeští zákazníci se mohou těšit na Volkswagen Golf R. 199kilowattovou verzi kompaktního hatchbacku nabízí české zastoupení na individuální objednávku, jeho cena je 978.900,- Kč.

Nejsilnější verze Volkswagenu Golf přišla o číslo 32 ve svém názvu a s tím také o dva válce. Místo šestiválce 3,2 l s úzkým úhlem sevření válců má čtyřválcový 2,0 TSI, který však neznamená kompromis v oblasti jízdních výkonů. Naopak co do akcelerace je nový Golf R nejrychlejším Volkswagenem všech dob.

Čtyřválec 2,0 TSI (EA113) váží 152 kg a se zdvihovým objemem 1984 cm3 dosahuje měrného výkonu 100,3 kW (136,6 k)/l. Namáhané součásti motoru byly oproti méně výkonným variantám vyztuženy a zesíleny. Výfukové turbodmychadlo stlačuje nasávaný vzduch v této verzi na 1,2 baru a průběh točivého momentu vrcholí hodnotou 350 Nm už při 2500 min-1. Na této úrovni zůstává až do 5000 min-1.

Přenos hnací síly motoru na kola zajišťuje pohon 4Motion se systémem Haldex 4. generace. Točivý moment je mezi přední a zadní nápravu rozdělován lamelovou spojkou v olejové lázni. Její spínání není na rozdíl od předchůdce závislé na odlišných otáčkách předních a zadních kol, protože potřebný tlak oleje v zásobníku (30 barů) je vytvářen elektrickým čerpadlem. Hodnotu točivého momentu přenášeného na zadní nápravu stanovuje elektronická řídicí jednotka, která prostřednictvím ventilu plynule reguluje tlak oleje působícího na lamelovou spojku.

Podvozek zachovává koncepci Golfu, tedy vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu. U Golfu R byl ale snížen o 25 mm, dostal tužší pružiny a stabilizátory a na přání může být vybaven adaptivními tlumiči DCC (režimy Normal, Sport a Comfort). Kotoučové brzdy mají vpředu průměr 345 a vzadu 310 mm. Stabilizační systém je doplněný o sportovní režim. Elektromechanický posilovač řízení dostal také sportovnější naladění, v případě instalace tlumičů DCC se mění i jeho charakteristika dle zvoleného režimu.

Od Golfu GTI se nový Golf R odlišuje nárazníky. Ten přední má zvětšené nasávací otvory, v zadním se zase nachází difuzor s výfukovým potrubím vyvedeným středem. V předním nárazníku se nacházejí diodová světla pro denní svícení. Z čelního pohledu má Golf R navíc dále xenonová světla, novou černou masku chladiče s logem R a černě lakované kryty zpětných zrcátek.

Vzadu se nacházejí diodová koncová světla s kouřovými krycími skly z programu Volkswagen Individual (ty je možné objednat i pro Golf GTI a GTD). Golf R dostane standardně obutí 225/40 na 18palcových ráfcích s pětipaprskovým designem, za příplatek budou 19palcová kola s pneumatikami 235/35. Uvnitř vozu jsou nová sportovní sedadla s šedým čalouněním Alcantarou doplněným černou látkou. Obložení interiéru dostalo také sportovní design, stejně jako pozměněný přístrojový štít.

V základní výbavě nechybí automatická klimatizace, rádio s CD/MP3 přehrávačem a dvojitým tunerem nebo sportovní multifunkční volant. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, se kterou Golf R stojí 978.900,- Kč, s dvouspojkovou převodovkou DSG vyjde na 1.032.800,- Kč.

Volkswagen Golf R - české ceny a srovnání s dalšími VW
MotorGolf RGolf GTIGolf GTDScirocco R
Převodovka6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1984198419681984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]199/6000155/5300-6200125/4200195/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/2500-5000280/1700-5200350/1750-2500350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250 (250)240 (238)222 (220)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,7 (5,5)6,9 (6,9)8,1 (8,1)6,0 (5,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,5 (8,4)7,3 (7,4)5,3 (5,6)8,1 (8,0)
Poh. hmotnost [kg]1521131814091419
Cena [Kč]978.900,-674.300,-639.000,-844.400,-
Cena DSG [Kč]1.032.800,-729.100,-693.800,-914.700,-
Spolupracujeme s TipCars.com
USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků

Spojené státy splnily svůj závazek přijmout deset tisíc…

Apple zřejmě příští týden představí nový iPhone Apple zřejmě příští týden představí nový iPhone

Americký technologický gigant Apple příští týden…

Řidiči autobusů ve Středních Čechách dostanou přidáno Řidiči autobusů ve Středních Čechách dostanou přidáno

Řidiči autobusů ve středních Čechách dostanou od září…

Česko na základě kvót přijalo osm uprchlíků, další tři odmítlo Česko na základě kvót přijalo osm uprchlíků, další tři odmítlo

Do Česka minulý týden přijela skupina osmi uprchlíků,…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf R na českém trhu formou…






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Citroën Cxperience Concept je luxusní francouzská zadokolka Citroën Cxperience Concept je luxusní francouzská zadokolka

Ačkoliv už je konec srpna, automobilky zatím s…

Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy? Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

Koncepce motoru s otáčivým pístem je jistě zajímavá, ale…

 




Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

Volkswagen Golf Cabriolet dostal facelift, ukáže se ve Frankfurtu Volkswagen Golf Cabriolet dostal facelift, ukáže se ve Frankfurtu

Volkswagen ve Frankfurtu představí modernizovanou podobu…

 

Související články
Nejhorší nová auta dle Clarksona: Superb je nudný, na kadjar se zapomene Nejhorší nová auta dle Clarksona: Superb je nudný, na kadjar se zapomene

Bývalý moderátor Top Gearu miluje auta s duší, a proto se…

Modernizovaný VW Amarok odhaluje české ceny. Kolik stojí očekávaný šestiválec? Modernizovaný VW Amarok odhaluje české ceny. Kolik stojí očekávaný šestiválec?

Pick-up Volkswagen Amarok se v rámci modernizace výrazně…

 



 
Video: Něco pro Semira. Brutální bouračky ze slovenských silnic!

Video: Něco pro Semira. Brutální bouračky ze slovenských silnic!

Dnes 20:50

Krátkou kompilaci dopravních nehod zveřejnila slovenská Národná diaľničná spoločnosť. Nad některými případy zůstává rozum stát.




Blesk.cz

Příběhy z trosek: „Nemohl jsem najít dítě, pak jsem viděl tu nožičku.“

Příběhy z trosek: „Nemohl jsem najít dítě, pak jsem…

Vyhrabali se ze sutin a přežili. Teď vypráví své neuvěřitelné příběhy. Pro otce dvou dětí Giovacchina Murriho…

V Česku má být konzulát neexistující země. Hrad: Je to jako otevření obuvi

V Česku má být konzulát neexistující země. Hrad: Je…

Nejen ukrajinský, ale už také doněcký konzulát má mít nově sídlo v České republice. Pozvánku na slavnostní…

 

iSport.cz

Jarolímovi s reprezentací chybí čas. První trénink komplikoval déšť

Jarolímovi s reprezentací chybí čas. První trénink…

Příprava české fotbalové reprezentace na světovou kvalifikaci probíhá v obrovském časovém presu. Po pondělním…

Varianty pro Slavii po Uhrinovi: Kozel, Látal, či zahraniční cesta

Varianty pro Slavii po Uhrinovi: Kozel, Látal, či…

Během včerejší porážky v Plzni ještě vedl fotbalisty Slavie Dušan Uhrin, v neděli 11. září by měl při utkání v…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš je neúnavný daňový čaroděj. Opije voliče levnějším pivem?

Andrej Babiš je neúnavný daňový čaroděj. Opije…

Ministr financí Andrej Babiš tuto středu na koaliční radě opět navrhne snížení daně z přidané hodnoty na…

V Itálii hledají po zemětřesení viníky. V Česku se dál bláznivě staví v záplavovém území

V Itálii hledají po zemětřesení viníky. V Česku se…

Itálie řeší následky ničivého zemětřesení, u kterého zahynulo téměř 300 lidí. Jako obvykle už zaznělo „kdo za to…