Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R Touch ukazuje nové komunikační rozhraní

David Bureš
Diskuze (16)
Volkswageny budoucnosti by se mohly dočkat hned tří displejů v kabině. Naznačuje to koncept Golf R Touch.

Automobily stále používají více a více elektroniky. Proto na výstavě elektroniky CES v americkém Las Vegas v poslední době nechybí ani mnozí zástupci automobilového průmyslu. Volkswagen zde prezentuje hned několik modelů, největší pozornost je však upřena na koncept Golf R Touch.

Tento koncept neprezentuje nový silný agregát pod kapotou, jak by se dalo očekávat na konvenčním autosalonu, ale nový multimediální systém. Golf R Touch disponuje hned třemi rozměrnými displeji. V kapličce přístrojů nahradil analogové budíky Active Information Display s úhlopříčkou 12,3 palce, známý již z nového Passatu. Na středovém panelu jsou pak dvě obrazovky – ta horní má 12,8 palce a ovládá multimediální systém, dolní má osm palců a ovládá vybrané funkce auta jako klimatizaci.

Rozvržení digitálního displeje před řidičem a displeje multimediálního systému je možné snadno poupravit po vzoru dnešních chytrých telefonů. Zároveň je možné změnit zbarvení vnitřního osvětlení. Toto už jsou prvky známé i ze sériových aut, vedle toho ale Golf R Touch přidává ovládání gesty. Toto řešení má usnadňovat ovládání jednotlivých funkcí automobilu, navíc nemá řidiče tolik rozptylovat od řízení – díky němu totiž není nutné se obrazovky přímo dotýkat.

Dalším prezentovaným Volkswagenem na CES je koncept Connected Golf. Jeho předností je nejnovější verze multimediálního systému MIB II, kterou automobilka začne nabízet již v tomto roce. Součástí inovovaného systému je funkce MirrorLink, která umožňuje zobrazit data chytrého telefonu na obrazovce auta. Systém nabídne množství aplikací a možnost pracovat v rozhraní CarPlay (z díly Applu) i Android Auto (od Googlu).

Koncept e-Golf Perfect Parking pak ukazuje, jak by automobily budoucnosti mohly zjednodušit parkování. Volkswageny umí díky příplatkovému aktivnímu parkovacímu asistentovi samy zaparkovat již dnes, v budoucnu by ale řidič nemusel během parkování vůbec sedět v autě – manévr bude moci sledovat jen na obrazovce smartphonu. Vylepšený systém se jmenuje Trained Parking, jeho součástí je kamera ve zpětném zrcátku a další senzory, které sledují vzdálenost od okolních objektů.

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - Fortune Rayzor
7. 1. 2015 22:27
Re: Displeje nebrat!
Ups, chybka se vloudila.
Avatar - Dinar
7. 1. 2015 13:19
Díval jsem se
u konkurence na článek o tomtéž, mají tam ještě video s ukázkou jak ovládání gesty funguje. Na tom je pěkně vidět, jak je to marné, trhané a zpožděné reakce, nutno očima sledovat, jak systém na gesto zareagoval, absolutně žádná výhoda oproti touch screenu, o systémech se sdruženým ovladačem nemluvě. Nevýhod spousta, jakýkoliv pohyb v blízkosti displejů vyvolá reakci, tzn. nebudou tam moct být odkládací prostory apod., prostě jen hezký pokus o zdolání slepé uličky. Ovšem nepochybuju, že to někdo do výroby nakonec dostane a bude se psát o pokroku atd. atp.
7. 1. 2015 11:22
Re: Jistě...
No a oni to strčili na palubovku..Ten nápis "Las Vegas" mluví za vše 8-s
7. 1. 2015 11:21
Re: Jistě...
Přesně tak! :-)
Avatar - SCHROJF
7. 1. 2015 10:52
Re: Displeje nebrat!
Je to PEUGEOT 308... ;-)