Volkswagen Milano Taxi: Elektrické retrotaxi z New Small Family (nové foto)
Pomiňme ten fakt, že se většinou jednalo o italské Fiaty 600 Multipla a pojďme se na studii podívat podrobněji. Její design nasvědčuje, že ač se k ní přímo nehlásí, patří do rodiny konceptů up!. Týmu návrhářů velel Klaus Bischoff.
Karoserie je lakována v retro stylu: horní část je černá, spodní zelená. Atmosféru konce padesátých a začátku šedesátých let navozují i pneumatiky s bílými pásy na bocích. Prosklení střechy pak zasahuje až do boků a vzdáleně tak připomíná slavný VW T1 Transporter ve verzi Samba Bus.
Je-li vůz zákazníkům k dispozici, svítí emblém Taxi na střeše zeleně, je-li plný, nebo zrovna čeká na klienta, svítí červeně.
Velmi praktické je rozdělení vnitřního prostoru. Vpředu je totiž jediné sedadlo pro řidiče, vedle něj je místo na zavazadla. Pasažéři sedí ve druhé řadě, za ně se již mnoho bagáže nevejde, ale mají královský prostor pro nohy, který je srovnatelný s luxusními sedany. Boční dveře jsou na levé straně jen jedny, na druhé také, ovšem ty se vyklápějí směrem vpřed a umožňují tak cestujícím snadnější nástup i výstup.
Milano Taxi má přitom velmi kompaktní rozměry: na délku měří jen 3,73 m, do šířky má 1.66 m a pouze výška 1,60 m atakuje segment mini MPV, ale u vozidla tohoto určení je takřka nezbytná. Automobil disponuje také dvojicí křídlových dveří v zadní stěně, které jsou dělené asymetricky v poměru 60:40. Toto řešení známe i ze současných sériových modelů této značky.
Asi největší technickou zajímavostí interiéru je dotykový displej, který je umístěn na konzole vedle řidičova sedadla, takže jej mohou ovládat ti vzadu. Informuje je o poplatcích za jízdu, aktuálním stavu taxametru, ale zprostředkovává i navigační data. Klienti se tak mohou dozvědět, kolik času jim zbývá do konce cesty, kolik už ujeli, seznámit se se zajímavými místy, zjistit, jaké bude počasí a kolik je hodin. Samozřejmostí je integrovaná čtečka platebních karet, k dispozici je zde i ovládání klimatizace.
Sám řidič nasává potřebná data z osmipalcové obrazovky, kterou má umístěnu u sebe. Ta je navíc propojena i s přístrojovým panelem, takže si taxikář může přehazovat až čtyři moduly mezi oběma výstupy, jak aktuálně potřebuje. Otočným ovladačem na středové konzole volí jednotlivé režimy řazení samočinné převodovky. Jiné tlačítko slouží ke spouštění a vypínání elektromotoru o maximálním výkonu 85 kW a trvalém 50 kW.
Napájejí jej lithium-iontové baterie s kapacitou 45 kWh, které našly své místo v podlaze. Na 80 procent se znovu dobijí za pouhou hodinu. 1500 kg těžké Milano Taxi dosahuje maximální rychlosti 120 km/h, dle metodiky NEDC pak ujede na jedno nabití akumulátorů až 300 km. Tyto hodnoty mu zaručují dostatečně svižný pohyb a značný akční rádius i mimo město.
Volkswagen to do Hannoveru nemá daleko, vždyť se tam vyrábějí užitkové vozy se dvěma véčky ve znaku. Taxíky této značky zase naopak jezdí třeba v New Yorku, tam ovšem v typické žluté.