Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aktualizováno. VW najíždí na nouzový plán. Známe ceny "oprav" motorů EA 189!

Michal Fokt
Diskuze (137)
Německý koncern radikálně mění svou dosavadní strategii. V souvislosti s emisním skandálem zruší nebo pozastaví všechny aktivity, které "nejsou bezpodmínečně nutné".

Těžko byste hledali automobilku, která by okázalejším způsobem utrácela peníze, než Volkswagen. Od překotného skupování automobilových značek, přes luxusní limuzínu s logem VW nebo supersport značky Audi až po epickou finanční černou díru jménem Bugatti Veyron. Zcela jistě šílená strategie, vedle níž jsou současné snahy Fiatu o renesanci italského autoprůmyslu jen nevinným šprýmem začínajícího účetního. ...jenže ono to fungovalo. A to tak dobře, že koncern sahal po titulu největší automobilky planety.

Teď ho ovšem do kolen srazil skandál s vědomým falšováním emisí. Vzduchem létají hrozící miliardy na pokutách a soudních sporech, další miliardy na odstranění zjištění problémů u milionů automobilů a další mnohaciferné částky zcela jistě budou stát marketingové a PR aktivity, jejichž cílem bude těžce pošramocenou image koncernových značek napravit. Zkrátka a dobře - i tak bohaté a ziskové firmě, jakou je koncern Volkswagen, rázem hrozí problémy finančního charakteru. A to si žádá radikální kroky...

Nový šéf VW Matthias Müller při setkání s dělníky ve Wolfsburgu řekl: "Můžeme překonat a překonáme tuto krizi, protože Volkswagen je skupina se silnými základy a protože máme ten nejlepší tým, jaký si kdo může přát". Zmínil se také, že v řadě případů vyřeší problém s emisemi nový software, v některých případech ale budou nutné i jisté "hardwarové modifikace".

Tím nejdůležitějším vzkazem však bylo prohlášení, že "zatím není možné vyčíslit finanční škody", což vedlo vedení koncernu k rozhodnutí přehodnotit všechny plánované investice a "vše, co není naprosto nutné, bude ukončeno nebo odloženo". Jinými slovy Volkswagen bude šetřit. Otázkou zůstává, jaké to bude mít oběti.

Prvním krokem jako by bylo už oznámení o ukončení vývoje desetistupňového DSG. Hodně se hovořilo o vstupu VW do formule 1. Ať už to bylo v jakémkoli stádiu, nyní to zřejmě nebude na pořadu dne. Další obětí by se mohl stát projekt Golf R 400, jenž měl být prvním továrnou postaveným hot-hatchem s výkonem, začínajícím čtyřkou. Podobný osud asi stihne i vůz Audi RS 1 a je otázkou, jestli nebude odložen i příchod elektrického Q6 a kabrioletu Mulsanne. Lamborghini Centennario LP 770-4 si asi Italové nemohou dovolit odpískat, stovku slavíte jen jednou a určitě se nemusíme bát pozdržení vývoje nových crossoverů, které naopak vbrzku pomohou koncernu dostat se zpět do formy.

Volkswagen by měl začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy vozů by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

„Pokud všechno půjde podle plánu, začneme se svoláváním v lednu. Všechny vozy by měly být opravené do konce roku 2016," řekl Müller. Podle něj bude potřeba u každého modelu posoudit možnosti řešení. U většiny modelů bude stačit aktualizace softwaru, některé však zřejmě budou potřebovat nové vstřikovače a katalyzátory. Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10.000 eur (zhruba 500 Kč až 270.000 Kč).

Müller dodal, že věří, že ve skandálu s falšováním emisí vozů s naftovým motorem bylo zapleteno jen několik zaměstnanců. Odmítl také, že by o tom věděl jeho předchůdce Martin Winterkorn, a že by Volkswagen informoval finanční trhy o problému s naftovými motory příliš pozdě. Úředníci americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) věděli o problému týdny předtím, než byla informace zveřejněna.

Michal Fokt
Diskuze (137)
Avatar - Ondore
8. 10. 2015 10:10
Re: Anketa
Môj posledný príspevok do tohoto vlákna.
Marek asi neuveríš, ale Tvoju manželku nepoznám, nesúdim a mrzí ma, že si to vztiahol takto osobne. Mrzí ma, že si nepochopil nič, ale vôbec nič. Tebe i Tvojej manželke sa ospravedlňujem a ver mi, že v hĺbke duše by som bol moc rád, keby ste sa verne milovali a do smrti boli spokojní a šťastní. Rovnako ako všetky ostatné manželstvá na svete. Ale...
Realita okolo nás je iná, popísal som ju vyššie. Len nemo pozerám, ako schvaľuješ podvody, ktoré sa tu dejú. Pýtal som sa Ťa niekoľko otázok, ani na jednu si neodpovedal, viem, chce to trochu zamyslieť sa, preto som ich nadhodil. Tak ako by sa Ti páčilo, keby lieky v lekárni mali iné zloženie ako to, ktoré mali pri schvaľovaní? Ako by sa Ti páčilo, keby Tvoja pračka prala 40x horšie ako deklaruje v technických údajoch? Tých "ako otázok" si vymyslím milión a osobne si myslím, že keby sa podvody stali štandardom tak ako sa o to pokúsil vw v US, tak náš život by - s tichou toleranciou ľudí ako Ty - vyzeral o kus horšie.
"Já bych si VW nebo Škodu koupil". Choď si za svojím snom, držím palce. A keď prestaneš byť bychař, skús používať aj svoju hlavu.

A opäť pridám niečo na záver, tentoraz je to o vyspelosti diskutujúcich.
V tejto chvíli som si našiel dva palce hore od ľudí, ktorí tu diskutujú už nejaký piatok. Napríklad ten od white labela by si asi nepochopil, pretože párkrát sme v diskusiách stáli na opačných stranách. Vážim si to o to viac. A o tom to je - že si môžeš vážiť aj názory niekoho, kto má iné postoje ako Ty. Ja som Ti palec dole nedal, ani jediný. Ty si rad radom všetkých opalcoval dole. Nie, že by na tých palcoch záležalo, ale ukazuje to na určitú mieru vyspelosti diskutujúceho.
8. 10. 2015 09:00
Re: Anketa
Bylo by mi líp, kdyby na světě nebyli takoví tupci jako Ty. Já jsem žádné téma ohledně manželky nenadhodil !!! Možná jsem měl použít jiný výraz než že podvádějí všichni, to přiznávám, ale i tak Ti to nedává právo urážet moji ženu.
Avatar - woody-alien
8. 10. 2015 06:46
Re: Anketa
:yes: :yes:
Avatar - white label
8. 10. 2015 02:01
Re: Anketa
:yes: :yes:
Avatar - Ondore
8. 10. 2015 00:57
Re: Anketa
Tak si si uľavil a ukázal aj svoju šovinistickú stránku, snáď je Ti lepšie.

Tému si nahodil Ty sám: "S emisemi podvádějí všichni, jen každý jinak" a na to som reagoval, špeciálne pre Teba po lopate:
1.) Ak mi pamäť slúži, tak dieselgate sa týka automobilky volkswagen na americkom trhu. Máš dôkaz, že podobný podvod spravila aj iná automobilka? A máš tú drzosť obviňovať iných? Nebavíme sa o tom, či sú dodržiavané limity emisií, ale o tom, že niekto vedome podvádza, detekuje napr. natočenie volantu, atmosférický tlak a ďalšie indikátory certifikovaného merania a v tej chvíli tam šupne inú mapu, aby prešiel procesom schvaľovania.
2.) Fascinuje ma Tvoja benevolencia k podvodom, to, že ich považuješ za normálne a bežné. "Já bych si VW nebo Škodu koupil bez ohledu na tuto nafouknutou aféru." Zabudni na NOx, skús si predstaviť, že kupuješ výrobky, ktoré sú iné pri bežnom používaní a iné pri kontrole. Je to ok?
Mal som tú drzosť a vytiahol stratu morálnych hodnôt, každé druhé manželstvo sa rozvádza, nevera je bežná, milenky tolerované - to je predsa svet, ktorý považuješ za normálny, nie? Aha, tak tam už máš hranicu, fajn vedieť, že vôbec nejaké hranice morálky máš, gratulujem...

A na záver - máš tu dokopy dva príspevky, jedna perla lepšia ako druhá a vyhadzuješ ma z webu, ktorý Ti nepatrí. Keby si najskôr pár príspevkov prečítal, tak by si sa o.i. dozvedel, že zbytočne veľké množstvo "dieselgate článkov" som kritizoval dávno dávno pred tebou a k téme som sa vyjadril. Viac čítať by Ti fakt prospelo, skús to kým niečo vypotíš nabudúce.