Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf R 400
Volkswagen Golf R 400
Volkswagen Golf R 400
Volkswagen Golf R 400
12 Fotogalerie

Volkswagen Golf R 400: Žlutá linka

Aleš Dragoun
Volkswagen se nedávno vytáhl se skicami chystaného konceptu Golfu s názvem R 400. Nyní v Pekingu ukázal skutečné auto. Ano, opravdu má 400 koní!

Jako základní stavební kámen radikálnímu prototypu posloužil aktuální Golf R, je tedy dílem divize Volkswagen R GmbH. R 400 má tudíž třídveřovou karoserii, dva páry by se k téhle střele snad ani nehodily. Jak už naznačuje název, výkon motoru činí rovných 400 koní, tedy správně 294 kW. Pod přední kapotou se přitom nachází „jenom“ dvoulitrový benzinový čtyřválec TSI řady EA888 se dvěma vačkami a proměnným časováním ventilů. Změnila se kliková skříň a hlavně turbo umístěné v hlavě válců dostalo zvýšený maximální plnicí tlak, výfukové plyny ochlazuje voda. Proto tohle před několika lety prakticky nedosažitelné číslo. Je tohle vůbec ještě hot-hatch?

Točivý moment 450 N.m v rozmezí 2400-6000 min-1 přenáší šestistupňová převodovka DSG logicky na obě nápravy, 4Motion dostal přednost, tady by předokolka jaksi trochu nestíhala. Mimochodem, R 400 má o 73 kW a 74 N.m víc než normální „erko“. Akcelerací z klidu na stovku za 3,9 s už může čtyřstovka soutěžit skoro se supersporty, oproti zmíněné sérii je o celou vteřinu lepší. Elektronika v dálničním rozletu zasáhne až při dosažení 280 km/h. Ano, omezovač stále přítomen!

Šílený golfík váží 1420 kg a vypadá poměrně decentně, ale karoserie lakovaná stříbrnou metalízou Silver Flake je o 20 mm širší. Automobilka se v tomto ohledu decentně odkazuje na „dvojkový“ homologační Rallye Golf G60 z roku 1988. Jen střechu pokrývá černá. Agresivně se tváří hlavně přední nárazník s mohutnými vstupy vzduchu a karbonovým lízátkem. Na přední masce najdeme žlutě lakovanou spodní lamelu, která přechází do bi-xenonových světel. Boční prahy dostaly nástavce, také z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou i kryty vnějších zpětných zrcátek. Vzadu najdeme na třetích dveřích dvojitý spoiler s brzdovými diodami, v nárazníku mohutné otvory v pro lepší chlazení brzd a centrálně umístěnou dvojitou chromovanou koncovku výfuku, ze které se určitě line ten správný zvuk. Průměr 110 mm cosi naznačuje, třeba Golf R32 čtvrté generace z roku 2002 měl podobnou. Stříbrnočerná pětipaprsková kola jsou devatenáctipalcová, pětatřicetiprocentní pneumatiky jsou široké 235 mm.

Posádka si hoví ve čtveřici samostatných závodních sedaček s otvory pro pásy a integrovanými opěrkami. To, co vypadá jako karbon, je ve skutečnosti kůže, kterou doplňuje šedá Alcantara. Prošívání je opět žluté, stejně jako na volantu s plochou spodní částí. Tahle barva je vůbec na autě vidět, třeba na krytu motoru, jsou tak lakované i brzdové třmeny. Palubní desce dominuje středový displej informačního systému, obložení je opět z uhlíkových vláken.

Fanoušky zklameme. I když by takový Golf určitě nebyl levný, do garáže si jej nikdo nepostaví. Alespoň malosériová výroba R 400 se bohužel nechystá.