Volkswagen Phaeton - luxus2

Volkswagen Phaeton - luxus2

 
 

Nejnovější přírůstek do palety modelů značky Volkswagen jménem Phaeton má vše, co si jen zákazník toužící po superluxusním automobilu může přát. Teď k tomu jen nějak nesedí to pojmenování "lidový vůz".

Plány, že se koncern Volkswagen rozdělí na sportovní a klasickou větev značek, již s největší pravděpodobností existují dlouho, jen byly velmi pečlivě tajeny. Jinak si totiž není možné vysvětlit příchod automobilu Phaeton, který doposud největší automobil s emblémem VW, kterým byl Passat, překonává hned o dvě kategorie. Míří tak rovnou do segmentu luxusních automobilů, kam se v současnosti z modelů nabízených v Evropě řadí pouze Mercedes-Benz S, BMW 7, Lexus LS 430, Jaguar XJ, Audi A8 a Daewoo Chairman. Vzhledem k tomu, že wolfsburgská značka přebírá roli Audi, která se posouvá v hierarchii sportovním směrem, není se čemu divit, že takový vůz, jako je Phaeton, vůbec vznikl, nějak sem ale nepasuje "rekordobijec" VW Nardo, jehož sportovní orientace je nesporná.

Když Volkswagen uvažoval, jaký směrem tvořit design limuzíny, naskýtala se možnost začít "od píky", nebo navázat na stávající paletu. VW ale není renault, takže zvítězilo konzervativní pojetí, a k jakému jinému modelu tento sedan připodobnit, když ne k tomu, jenž získal značce její současné renomé - k passatu. Zároveň však muselo být na první pohled jasné, že jde o jiný model. Phaeton má proto siluetu důvěrně známého bestselleru střední třídy, odlišenou však celou řadou nepřehlédnutelných odlišujících rysů. Příď je klasicky oblá, maska chladiče má však výraznější žebrování a stejně vysoké světlomety. Z profilu byla zachována typická linie karoserie, výjimečnost jí však zajistí zajímavě řešené zakončení bočních oken. Díky pozvolnému sklonu zádě a relativně krátkému víku zavazadlového prostoru se nyní mohou u Škodovky chlubit, že ve Wolfsburku "opisovali" od Octavie a Superbu. Marně přemýšlíme, kde jsme viděli podobné řešení zadní partie phaetonu, které se nám asi nejvíce zdá být variací na téma Audi A8. Celkově je ale třeba říci, že se styling Phaetonu podařil a rozhodně nejde o kopii konkurenčních produktů nejvyšší třídy.

V interiéru se v tomto segmentu dá jen těžko vymyslet něco výjimečného, a tak lze říci, že pokud si odmyslíme kapličku nad středovým panelem, tak zde máme blízkého příbuzného BMW řady 7, k tomuto pocitu však přispívá zejména nápadně podobný dvouose nastavitelný volant. Pokud jde o výběr materiálů a styling obývacího pokoje, tedy pardon - interiéru phaetonu, inspirovali se návrháři údajně nadčasově ztvárněnými kabinami sportovních jachet (tomu by také odpovídal volant velikosti slušného kormidelního kola...), takže se budou pasažéři cítit stejně dobře na vodě, na silnici i doma. Tam všude totiž najdeme v této společnosti obvyklé materiály, tedy tu nejjemnější kůži, opravdu skutečné dřevo a když to musí být, tak i plast, ovšem zase ten nejlepší možný a pokud možno co nejméně. Samozřejmostí je čtyřzónová samočinná klimatizace Climatronic, která dokáže pečovat o rozdílné teplotní požadavky každého ze čtyř cestujících, vzduch je čištěn přes řadu filtrů a ventilace je bezprůvanová, takže se na pečlivě upraveném účesu nepohne ani vlas. S palubními elektronickými systémy probíhá komunikace na rozměrné obrazovce středového panelu, a to včetně špičkové audiosoupravy, satelitní navigace, palubního počítače a televize. Za zmínku stojí i nevětší elektricky ovládané střešní okno na současném automobilovém trhu, které může být buď prosklené, nebo pokryté 28 solárními panely, které vyprodukují 28 Wattů energie, která je využívána k běhu ventilátoru v době, kdy je vůz zaparkovaný a s vypnutým motorem. Okno má též elektronicky řízený větrný štítek.

Přestože je rychlost limuzíny omezena na 250 km/h, veškeré komponenty byly navrhovány tak, aby zvládly rychlost 300 km/h, takže by měl mít vůz rezervy ve všech ohledech. Nosné části i karoserie byly zhotoveny z vysokopevnostních plechů, zároveň však byl vůz odlehčen použitím hliníkových dveří, kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru. Zmiňovat se v tomto segmentu o vzduchovém pérování je již trochu zbytečné - to u Phaetonu si také hlídá náklony karoserie, přizpůsobuje komfort odpružení v závislosti na kvalitě vozovky a rychlosti, a zohledňuje dokonce i aktuální hmotnost nákladu, tedy pasažérů a jejich notebooků a kufrů z jelenice. Navíc je Phaeton vybaven pohonem všech kol 4Motion, které v tomto případě obstarává diferenciál Torsen. Přední náprava má čtyřprvkové zavěšení, vzadu jsou dvojitá příčná ramena.

Na závěr nám zbývá ještě zmínit pohonné jednotky. Ti, kteří budou mít "hluboko do kapsy" sáhnou po zážehovém šestiválci 3,2 l s výkonem 177 kW při 6200/min a točivým momentem 315 N. m při 2400/min. Ten pohání přední kola o rozměru 235/55 R 16 a dokáže jet rychlostí 245 km/h. Majetnější zájemci o phaetona budou mít nelehké rozhodování - bude lepší zážehový dvanáctiválec 6,0 l/309 kW (550 N. m), nebo momentálně nejsilnější sériový "nafťák" světa v osobním voze, kterým je desetiválec 5,0 TDI/230 kW při 4000/min, který šokuje "točákem" 750 N. m již při 2000/min? Posledně jmenovaný "drobeček" však bude v nabídce později.

Kodak se vrací s klasickým filmem, plánuje vstoupit na indický trh Kodak se vrací s klasickým filmem, plánuje vstoupit na indický trh

Společnost Kodak, legendární značka spojená především s…

USA s Deutsche Bank se blíží urovnání sporu, jednají o pokutě 5,4 miliardy dolarů USA s Deutsche Bank se blíží urovnání sporu, jednají o pokutě 5,4 miliardy dolarů

Americké ministerstvo spravedlnosti jedná s německou…

Volkswagen není sám. S emisemi podvádějí všechny automobilky, tvrdí studie Volkswagen není sám. S emisemi podvádějí všechny automobilky, tvrdí studie

Před rokem vypukl skandál s podváděním při měření emisí…

Bude německá policie zasahovat v českém Chebu? Policisté z obou zemí mohou za hranice Bude německá policie zasahovat v českém Chebu? Policisté z obou zemí mohou za hranice

Němečtí i čeští policisté mohou od soboty zasahovat až…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Pohřeb manekýny Blanky Zelinkové: Ledovou královnu vyprovodily její kolegyně z přehlídkových mol

Pohřeb manekýny Blanky Zelinkové: Ledovou královnu…

Modelingový svět se v pátek dopoledne rozloučil s manekýnkou a ozdobou titulek časopisů 80. let Blankou…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu dělá radost

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu…

Nadaný obránce Jakub Zbořil je obrovskou českou defenzivní nadějí. A měl by v budoucnu mít i stabilní místo v…

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně budou i v extralize

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně…

Žádné šmidlání puku u mantinelů, kudrlinky na velkém prostoru. Dva, tři rychlé kroky a šup ho na branku. Takhle…

 

Reflex.cz

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…

Britský velvyslanec v Saúdské Arábii konvertoval k islámu a vykonal pouť do Mekky

Britský velvyslanec v Saúdské Arábii konvertoval k…

Simon Collins se narodil roku 1956 a vystudoval univerzitu v Cambridgi. Během své kariéry působil na…