reklama


Volkswagen Phaeton - luxus2

Volkswagen Phaeton - luxus2

 
 

Nejnovější přírůstek do palety modelů značky Volkswagen jménem Phaeton má vše, co si jen zákazník toužící po superluxusním automobilu může přát. Teď k tomu jen nějak nesedí to pojmenování "lidový vůz".

Plány, že se koncern Volkswagen rozdělí na sportovní a klasickou větev značek, již s největší pravděpodobností existují dlouho, jen byly velmi pečlivě tajeny. Jinak si totiž není možné vysvětlit příchod automobilu Phaeton, který doposud největší automobil s emblémem VW, kterým byl Passat, překonává hned o dvě kategorie. Míří tak rovnou do segmentu luxusních automobilů, kam se v současnosti z modelů nabízených v Evropě řadí pouze Mercedes-Benz S, BMW 7, Lexus LS 430, Jaguar XJ, Audi A8 a Daewoo Chairman. Vzhledem k tomu, že wolfsburgská značka přebírá roli Audi, která se posouvá v hierarchii sportovním směrem, není se čemu divit, že takový vůz, jako je Phaeton, vůbec vznikl, nějak sem ale nepasuje "rekordobijec" VW Nardo, jehož sportovní orientace je nesporná.

Když Volkswagen uvažoval, jaký směrem tvořit design limuzíny, naskýtala se možnost začít "od píky", nebo navázat na stávající paletu. VW ale není renault, takže zvítězilo konzervativní pojetí, a k jakému jinému modelu tento sedan připodobnit, když ne k tomu, jenž získal značce její současné renomé - k passatu. Zároveň však muselo být na první pohled jasné, že jde o jiný model. Phaeton má proto siluetu důvěrně známého bestselleru střední třídy, odlišenou však celou řadou nepřehlédnutelných odlišujících rysů. Příď je klasicky oblá, maska chladiče má však výraznější žebrování a stejně vysoké světlomety. Z profilu byla zachována typická linie karoserie, výjimečnost jí však zajistí zajímavě řešené zakončení bočních oken. Díky pozvolnému sklonu zádě a relativně krátkému víku zavazadlového prostoru se nyní mohou u Škodovky chlubit, že ve Wolfsburku "opisovali" od Octavie a Superbu. Marně přemýšlíme, kde jsme viděli podobné řešení zadní partie phaetonu, které se nám asi nejvíce zdá být variací na téma Audi A8. Celkově je ale třeba říci, že se styling Phaetonu podařil a rozhodně nejde o kopii konkurenčních produktů nejvyšší třídy.

V interiéru se v tomto segmentu dá jen těžko vymyslet něco výjimečného, a tak lze říci, že pokud si odmyslíme kapličku nad středovým panelem, tak zde máme blízkého příbuzného BMW řady 7, k tomuto pocitu však přispívá zejména nápadně podobný dvouose nastavitelný volant. Pokud jde o výběr materiálů a styling obývacího pokoje, tedy pardon - interiéru phaetonu, inspirovali se návrháři údajně nadčasově ztvárněnými kabinami sportovních jachet (tomu by také odpovídal volant velikosti slušného kormidelního kola...), takže se budou pasažéři cítit stejně dobře na vodě, na silnici i doma. Tam všude totiž najdeme v této společnosti obvyklé materiály, tedy tu nejjemnější kůži, opravdu skutečné dřevo a když to musí být, tak i plast, ovšem zase ten nejlepší možný a pokud možno co nejméně. Samozřejmostí je čtyřzónová samočinná klimatizace Climatronic, která dokáže pečovat o rozdílné teplotní požadavky každého ze čtyř cestujících, vzduch je čištěn přes řadu filtrů a ventilace je bezprůvanová, takže se na pečlivě upraveném účesu nepohne ani vlas. S palubními elektronickými systémy probíhá komunikace na rozměrné obrazovce středového panelu, a to včetně špičkové audiosoupravy, satelitní navigace, palubního počítače a televize. Za zmínku stojí i nevětší elektricky ovládané střešní okno na současném automobilovém trhu, které může být buď prosklené, nebo pokryté 28 solárními panely, které vyprodukují 28 Wattů energie, která je využívána k běhu ventilátoru v době, kdy je vůz zaparkovaný a s vypnutým motorem. Okno má též elektronicky řízený větrný štítek.

Přestože je rychlost limuzíny omezena na 250 km/h, veškeré komponenty byly navrhovány tak, aby zvládly rychlost 300 km/h, takže by měl mít vůz rezervy ve všech ohledech. Nosné části i karoserie byly zhotoveny z vysokopevnostních plechů, zároveň však byl vůz odlehčen použitím hliníkových dveří, kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru. Zmiňovat se v tomto segmentu o vzduchovém pérování je již trochu zbytečné - to u Phaetonu si také hlídá náklony karoserie, přizpůsobuje komfort odpružení v závislosti na kvalitě vozovky a rychlosti, a zohledňuje dokonce i aktuální hmotnost nákladu, tedy pasažérů a jejich notebooků a kufrů z jelenice. Navíc je Phaeton vybaven pohonem všech kol 4Motion, které v tomto případě obstarává diferenciál Torsen. Přední náprava má čtyřprvkové zavěšení, vzadu jsou dvojitá příčná ramena.

Na závěr nám zbývá ještě zmínit pohonné jednotky. Ti, kteří budou mít "hluboko do kapsy" sáhnou po zážehovém šestiválci 3,2 l s výkonem 177 kW při 6200/min a točivým momentem 315 N. m při 2400/min. Ten pohání přední kola o rozměru 235/55 R 16 a dokáže jet rychlostí 245 km/h. Majetnější zájemci o phaetona budou mít nelehké rozhodování - bude lepší zážehový dvanáctiválec 6,0 l/309 kW (550 N. m), nebo momentálně nejsilnější sériový "nafťák" světa v osobním voze, kterým je desetiválec 5,0 TDI/230 kW při 4000/min, který šokuje "točákem" 750 N. m již při 2000/min? Posledně jmenovaný "drobeček" však bude v nabídce později.

Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky

Nejhodnotnější značka světa a jeden z největších výrobců…

Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka

Jan Prušinovský se stal jedním z mála opravdu dobrých…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 






 
Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Dnes 13:15

Marc Márquez, trojnásobný mistr světa MotoGP, prohnal čistě silniční závodní speciál Honda RC213V po sjezdovce v rakouském Kitzbühelu.




Blesk.cz

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun. V Česku jich je nedostatek

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun.…

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) odhalil novou nelegální praktiku, díky které nám V Česku zřejmě chybí…

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu rakve i zpopelněné ostatky!

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu…

Pohřební ústav ve floridském městě Jacksonville byl otevřen v roce 1856 a fungoval dlouhých 151 let, až do roku…

 

iSport.cz

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset makat, říká

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset…

Základem hry tenistky Barbory Strýcové je skvělý pohyb. Při její výšce 164 centimetrů se díky dokonalému krytí…

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Už ve druhém startu po téměř roční pauze a listopadové operaci ruky dokázala americká hvězda Lindsey Vonnová…

 

Reflex.cz

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

22. ledna 1957, vyšlo první číslo oblíbeného časopisu ABC. Znají jej celé generace dětí - někdo si vzpomene na…

 
 
reklama