Volkswagen Phideon: Nová vlajková loď jen pro Čínu

Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
10 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Volkswagen přivezl do Ženevy kromě dalších novinek i luxusní limuzínu. Nástupce Phaetonu? Vlastně ano, ale v Evropě si jej nekoupíme.

Je trochu paradox, že VW zvolil k premiéře luxusního sedanu zrovna Ženevu. Phideon totiž vůbec není určen pro starý kontinent ani USA, bude se vyrábět a prodávat výhradně v Číně. Názvem opět zasahuje do mytologie. Fides byla římskou bohyní věrnosti a dobrých úmyslů. O zařazení do segmentu jasně hovoří délka, která o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou hranici. Velký sedan je postaven na platformě MLB s třímetrovým rozvorem. V místním portfoliu značky bude umístěn nad Magotan.

Auto bylo vyvinuto doma v Německu. Linkami nijak nepřekvapí, většinu z nich jsme už někde viděli, je to takový prodloužený Passat s pár drobnými nevýznamnými změnami. Nic ve zlém, osobně se mi styl poslední generace bez nějakých prvoplánových výstřelků, kudrlinek a odlišení se od davu za každou cenu zamlouvá. Phideon navíc na firemních fotografiích vypadá až sportovně. Nahrává tomu i velkorysá šířka 1,87 m, výška 1,48 m je v mezích, o žádné MPV nejde a trend zvyšování i klasických osobních aut máme za sebou.

Zážehový vidlicový šestiválec je přeplňovaný, má objem 3,0 l, 220 kW a 440 N.m točivého momentu. Tato porce putuje na obě nápravy, pohon všech kol 4Motion tedy představuje standard. Je to sice první verze nového modelu, ale nikoli poslední. Přijde ještě předokolka s dvoulitrovým čtyřválcovým turbomotorem a později i plug-in hybrid. Diesely nečekejme, ty se v nejlidnatější zemi světa nenosí.

Volkswagen už dávno není značkou, kterou prozrazuje jeho název. A o Phideonu to platí dvojnásob, žádný „lidový vůz“. O tom svědčí třeba elektrické dovírání dveří, vyhřívaná elektricky ovládaná sedadla s ventilací a masážní funkcí a tříbarevné osvětlení interiéru. Nejdůležitější je však vzduchové odpružení, které zajistí hedvábně hladkou jízdu. Nebo by alespoň mělo. Phideon dostane také noční vidění a head-up displej, adaptivní tempomat a „oči“ kolem celého vozu, které hlídají, co se děje za ním, před ním i vedle něj. Informační systém podporuje MirrorLink, Android Auto od Google i Apple CarPlay, připojení mobilů a zobrazení jejich plochy na větším dotykovém displeji tedy nebude problém.

Phideon bude vyrábět továrna v Šanghaji, společný podnik se SAIC. Připomeňme, že Volkswagen má v Říši středu ještě joint-venture s FAW. Číňané si budou moci koupit nové vozy ve třetím čtvrtletí letošního roku, tedy nejdříve v červenci. Je určitě škoda, že se na starý kontinent nedostanou.

Vstoupit do diskuze (10)