Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen rozšíří továrnu v Bratislavě, kvůli výrobě Porsche Cayenne

David Bureš
Diskuze (10)
V Bratislavě aktuálně vznikají karoserie a další komponenty pro Porsche Cayenne, zatímco finální montáž probíhá v Lipsku. V roce 2017 se to změní.

Automobilka Volkswagen zahájila ve své továrně na Slovensku výstavbu nové montážní haly za více než 300 milionů eur (8,1 miliardy Kč). Po jejím dokončení tam bude za dva roky spuštěna výroba nové generace SUV Porsche Cayenne. Ještě v červnu přitom tehdejší vedoucí marketingu Bernhard Maier (dnešní šéf Škody) tvrdil, že Porsche výrobu mimo Německo neplánuje.

Třetí generace Cayennu bude postavena na základech platformy MLB známé z dnešní Audi Q7, díky níž proti stávajícímu provedení zhubne asi 100 kilogramů. Šestiválcové a osmiválcové verze doplní plug-in hybrid.

Porsche Cayenne doplní stávající portfolio bratislavského závodu v podobě Audi Q7 a Volkswagenu Touareg. Už dnes na Slovensku vznikají karoserie a další komponenty pro toto SUV, jeho závěrečná montáž však probíhá přímo u Porsche, v továrně v Lipsku.

Vedle SUV na Slovensku vzniká trio minivozů Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up. Bratislavský závod má též na starosti produkci karoserií pro SUV Bentley Bentayga.

V nových výrobních prostorách na ploše kolem 90.000 metrů čtverečních bude zaměstnáno 400 pracovníků v jedné směně. Zmiňovaný projekt je součástí pětiletého investičního plánu, za tuto dobu chce Volkswagen do bratislavského závodu investovat asi 1,5 miliardy eur (přes 40 miliard Kč).

Jen letos byla zahájena výstavba nové karosárny za půl miliardy eur (13,5 miliard korun), kde budou vznikat karoserie pro vozy Porsche. V květnu pak odstartovala výroba v nové karosárně, která produkuje karoserie druhé generace Audi Q7.

Slovenská továrna Volkswagenu loni snížila produkci meziročně o 7,5 procenta na 394.474 automobilů. Navzdory tomu vyrobila nejvíce aut ze slovenských závodů tří automobilek, které v zemi minulý rok smontovaly dohromady 971.160 vozidel. Kromě Volkswagenu u našich východních sousedů vyrábějí auta také Kia Motors a PSA Peugeot Citroën. Do budoucna s výrobou na Slovensku počítá i britská automobilka Jaguar Land Rover.

David Bureš
Diskuze (10)
Avatar - fOE
16. 12. 2015 15:12
Re: Porsche
O tomhle ani nemluv. Cele nemecke vedeni je docela slusna parodie, ale je to jen zrcadlo toho jake vedeni si dnesni nemci zaslouzi (ostatne to plati uplne stejne i v CR a SVK). I co vidim kolem sebe tak si lidi vubec nekladou spravne otazky, vubec neresi priciny problemu. Teda, kdyby si byli vubec schopni priznat, ze maji problem, ani v tomhle stadiu jeste nejsou... ;-\
Avatar - Dinar
16. 12. 2015 14:49
Re: Porsche
To rozložení do růz. oblastí průmyslu je taková čítanková mantra, v reálu to nejde, zvlášť u tak malé ekonomiky jakou je Slovensko. Automotive je dobrá karta, může mít výkyvy, ale hraje se pořád, jsou mnohem rizikovější, z hlediska fatálních konců, oblasti průmyslu, nemluvě o tom, že automotive zahrnuje v subdodávkách velmi rozdílné obory od strojírenství po chemii a udržuje obecně vysokou úroveň technologie i know how. ;-)
Avatar - Dinar
16. 12. 2015 14:43
Re: Porsche
"...a komunista a birmovany katolik a ochrance hranic shengenu a bojovnik proti korporacim a.... vsechno co zrovna v tu kterou chvili muze nehnat volebni hlasy" >:D :yes: Bohužel to je popis standardního politika, kterékoliv evropské země, otočky o stoosmdesát během pár týdnů, no problem, podívej se na mutti M. u vás, o víkendu hřímala na sjezdu o nutnosti zastavit ten příliv... jeden se v poslední době vůbec nasměje, bohužel ale jen hořce. ;-\
Avatar - praděda7
16. 12. 2015 14:38
Uprchlíci
Kdyby loni nezavedli v Německu minimální mzdu, tak to mohli zalepit uprchlíky. Nesmí se také zapomínat, že německé odbory část VW vlastní a sedí v dozorčí radě.
Avatar - praděda7
16. 12. 2015 14:32
Re: Porsche
Ano, souhlas s tím rozložením po krajině. Ale v dnešní době, kdy všichni jedou systémem JIT, by to bylo logisticky moc nákladné.... ;-\