VW láká na příchod T-Rocu. Menší bratr Tiguanu se představí už tento měsíc
Volkswagen podobně jako další automobilky postupně rozšiřuje svoji nabídku SUV. V Americe začala prodávat velký Atlas, v Ženevě debutovala evropská verze nataženého Tiguanu (tzv. Allspace), která se začne prodávat v září. A nyní se chystá na premiéru sériové verze modelu T-Roc. Ten se veřejnosti poprvé představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, k jeho odhalení ale už dojde tento měsíc, ve středu 23. srpna.
Ještě předtím však automobilka začíná lákat na příchod tohoto vozu, když pomocí zveřejněného videa zveřejnila několik detailů o této novince. Designově (hlavně v oblasti přídě) bude navazovat na koncept T-Roc z roku 2014, na rozdíl od něj ale bude mít konvenční pětidveřovou karoserii. Právě přední partie mají být proti jiným Volkswagenům hodně odlišné a mají se stát poznávacím znakem auta.
Ve srovnání s ostatními modely značky bude chtít T-Roc nabídnout více šmrncu. Proto se počítá s možností dvoubarevné karoserie nebo výraznými odstíny karoserie, jako je žlutá či oranžová. Uvnitř se zase objeví zrnitější čalounění ve stylu pohovek nebo rovněž výrazné zbarvení. Přiložené video pak prezentuje i různé zajímavé obložení z udržitelných materiálů. Podobně jako ve větších modelech bude možností digitální přístrojový štít, který použije inovovanou grafiku jako v novém Polu.
Z dřívějších zpráv vyplývá, že T-Roc bude sdílet platformu MQB s Audi Q2, s nímž bude spjat i shodným rozvorem, o délce 2,6 metru. Dříve zveřejněné fotografie zamaskovaných prototypů pak dokazují, že i celková silueta obou vozů bude nápadně podobná. Na délku má T-Roc měřit zhruba 4,35 metru. Proto se mu před potvrzením jména říkalo Golf SUV, protože bude podobně velký jako slavný kompakt.
Co se týče motorů, tak T-Roc bude dalším důkazem přezbrojování Volkswagenu na nové agregáty. Nabídka zážehových jednotek totiž bude stát na přeplňovaném tříválci 1.0 TSI a novém čtyřválci 1.5 TSI Evo, který se jako první objevil v golfu. K dispozici ale budou rovněž dvoulitrové turbodiesely, přičemž vybrané motory bude možné kombinovat se sedmistupňovým DSG nebo pohonem všech kol. Na rozdíl od jiných výrobců se tak Volkswagen nechce spoléhat jen na předokolku.