Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu
Volkswagen rozšiřuje svoji nabídku o další SUV. Model Tiguan Allspace se stává prodlouženou variantou Tiguanu, která vyplňuje mezeru mezi výchozím modelem a větším Touaregem. Automobil jsme poprvé spatřili na lednovém autosalonu v Detroitu, nyní debutuje i varianta pro Evropu. Tu poprvé spatříme na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.
Hlavní novinkou Tiguanu Allspace je prodloužený rozvor, který se oproti výchozímu modelu natáhl o 109 mm na celkových 2.790 mm, což je jen milimetrový rozdíl proti Škodě Kodiaq. Spolu s tím se natáhla i délka auta, a to na 4.701 mm, což je dokonce o 215 mm více než u Tiguanu. Vedle rozvoru se prodlužoval i zadní převis, a to o 106 mm.
Natažení zadního převisu vytvořilo jednak prostor pro příplatkovou třetí řadu sedadel, jednak zvětšilo zavazadelník. Když se druhá řada sedadel posune zcela vpřed (v podélném směru s ní lze hýbat o 180 mm), nabídne kufr Tiguanu Allspace objem až 760 litrů, o 145 litrů více než v Tiguanu. V případě sklopení druhé lavice je pak uvnitř možné převážet až 1.920 litrů bagáže.
Sedmimístná konfigurace Tiguanu Allspace je výrobcem označována jako 5+2, čímž Volkswagen dokazuje, že třetí lavice je určena hlavně pro děti. V sedmimístném provedení má zavazadelník auta objem 230 litrů, po sklopení třetí řady pak 700 litrů.
Volkswagen Tiguan Allspace – Srovnání s dalšími modely | |||
Model | VW Tiguan Allspace | VW Tiguan | Škoda Kodiaq |
Délka (mm) | 4701 | 4486 | 4697 |
Šířka (mm) | ? | 1839 | 1882 |
Výška (mm) | ? | 1673 | 1655 |
Rozvor (mm) | 2790 | 2681 | 2791 |
Objem zavazadelníku 5M (l) | 760/1920 | 615/1655 | 720/2065 |
Objem zavazadelníku 7M (l) | 230/700/1775 | - | 270/630/2005 |
Tvary Allspacu byly navrženy společně s výchozím Tiguanem, výsledkem čehož jsou vyvážené proporce. Hlavní změnou jsou prodloužené zadní boční dveře pro snadnější nastupování do třetí řady sedadel, s prosvětlením interiéru zase pomáhá větší boční prosklení. Podle designérského týmu ale byla upravena také kapota nebo střešní partie. Stejně jako u výchozího modelu je k dispozici offroadový paket, který je díky ochraně podvozku a upravenému přednímu nárazníku lépe uzpůsoben jízdě mimo silnice.
Na evropských trzích bude Tiguan Allspace nabízen se šesti motory, třemi zážehovými a třemi vznětovými. Všechny z nich jsou přeplňované, přičemž ty dieselové mají standardně systém selektivní katalytické redukce s dvanáctilitrovou nádrží na kapalinu AdBlue.
Benzinové jednotky zastupují 1.4 TSI (110 kW) s vypínáním válců, 2.0 TSI (132 kW) a 2.0 TSI (162 kW). Z turbodieselů jsou k dispozici dvě varianty 2.0 TDI se 110 kW a 140 kW, nad nimiž stojí dvoulitrové bi-turbo o výkonu 176 kW. Proti Škodě Kodiaq tak novinka nabídne i silnější motory, třeba 2.0 BiTDI bude u SUV z Kvasin vyhrazena až Kodiaqu RS.
Od 2.0 TSI (132 kW) výše jsou všechny motory standardně kombinovány s dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol, jehož nastavení je možné upravit v několika režimech pomocí otočného ovladače na středové konzoli.
Výbava byla převzata z výchozího modelu, k dispozici je tak digitální přístrojový štít nebo záplava jízdních asistentů jako adaptivní tempomat, kamerový systém sledující při parkování okolí vozu nebo pomocník při parkování s přívěsem. Specialitou je nicméně navigace s obřím displejem o úhlopříčce 9,2 palce, která byla převzata z modernizovaného Golfu. Autu nechybí ani asistent při jízdě v koloně.
Volkswagen začne přijímat evropské objednávky na Tiguan Allspace v květnu, první vozy se u prodejců každopádně objeví nejdříve v září. U našich západních sousedů je základní cena stanovena na kulatých 30.000 eur, což je v přepočtu zhruba 810.000 korun. Výchozí Tiguan v Německu přijde na 26.575 eur (asi 717.000 Kč).