reklama


Volvo dokončilo testování KERS, výrazně sníží spotřebu paliva

 

Švédská automobilka Volvo oznámila úspěšné dokončení testovacího programu systému KERS v běžném provozu. Výsledky potvrzují, že je to lehké, levné a hospodárné řešení.

V květnu roku 2011 automobilka Volvo oznámila, že pracuje na vývoji setrvačníku KERS (Kinetic Energy Recovery System). Již tehdy bylo uvedeno, že množství uvolněné energie při deceleraci umožňuje, aby ze sebe setrvačník umístěný na zadní nápravě dokázal vydat až 60.000 otáček za minutu. Když auto začne znovu zrychlovat, rotace setrvačníku se přenese na zadní kola prostřednictvím bezestupňového převodného ústrojí (CVT).

Spalovací motor, který pohání přední kola se vypne, jakmile řidič sešlápne brzdový pedál. Energie setrvačníku je pak použita k akceleraci, ať už například ze semaforu, nebo i po dosažení cestovní rychlosti. Její využití je krátkodobé, dokáže ale přidat asi 59 kW, tedy 80 k výkonu.

Volvo uvádí, že KERS v kombinaci s přeplňovaným čtyřválcem má potenciál pro snížení spotřeby paliva až o 25 % ve srovnání s podobně výkonným přeplňovaným šestiválcem. Nejefektivnější je systém v městském provozu, kdy automobil neustále zpomaluje, zastavuje a zase se rozjíždí.

Podle zástupců automobilky je energie uložená v setrvačníku dostatečná pro krátké úseky, což má zásadní vliv na spotřebu paliva. Výpočty ukazují, že spalovací motor může být vypnutý až polovinu času, kalkulace se řídí současnou evropskou normou NEDC. Laboratorní podmínky měření spotřeby paliva jsou ovšem odlišné od reálného světa a až použití v sériových vozech tedy zcela odhalí skutečnou úsporu paliva.

Volvo prozatím konkrétní čísla spotřeby paliva nezveřejnilo, ale uvádí, že testovací Volvo S60 vybavené setrvačníkem KERS, které bylo používáno k testovacím jízdám v loňském roce, zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,5 s.

Moderní setrvačník je lehký, je vyroben z uhlíkových vláken. Váží 6 kg a má průměr 20 cm. Karbonové kolo se otáčí ve vakuu, čímž jsou minimalizovány třecí ztráty. Volvo již podobný asistenční poháněcí systém testovalo v roce 1980 v legendárním typu 240. Tehdy používaný ocelový setrvačník byl však poměrně velký, těžký a měl velmi omezenou rotační kapacitu, tedy mnohem menší maximální otáčky.

Volvo v souvislosti se svým vývoje nezapomíná připomenout, že je prvním výrobcem, který použil KERS na zadní nápravě u vozu se spalovacím motorem pohánějícím přední kola. Dalším krokem po úspěšném ukončení testování má být rozhodnutí, jak bude KERS využit v připravovaných novinkách značky Volvo.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volvo dokončilo testování KERS, výrazně…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama