Volvo dokončilo testování KERS, výrazně sníží spotřebu paliva

 

Švédská automobilka Volvo oznámila úspěšné dokončení testovacího programu systému KERS v běžném provozu. Výsledky potvrzují, že je to lehké, levné a hospodárné řešení.

V květnu roku 2011 automobilka Volvo oznámila, že pracuje na vývoji setrvačníku KERS (Kinetic Energy Recovery System). Již tehdy bylo uvedeno, že množství uvolněné energie při deceleraci umožňuje, aby ze sebe setrvačník umístěný na zadní nápravě dokázal vydat až 60.000 otáček za minutu. Když auto začne znovu zrychlovat, rotace setrvačníku se přenese na zadní kola prostřednictvím bezestupňového převodného ústrojí (CVT).

Spalovací motor, který pohání přední kola se vypne, jakmile řidič sešlápne brzdový pedál. Energie setrvačníku je pak použita k akceleraci, ať už například ze semaforu, nebo i po dosažení cestovní rychlosti. Její využití je krátkodobé, dokáže ale přidat asi 59 kW, tedy 80 k výkonu.

Volvo uvádí, že KERS v kombinaci s přeplňovaným čtyřválcem má potenciál pro snížení spotřeby paliva až o 25 % ve srovnání s podobně výkonným přeplňovaným šestiválcem. Nejefektivnější je systém v městském provozu, kdy automobil neustále zpomaluje, zastavuje a zase se rozjíždí.

Podle zástupců automobilky je energie uložená v setrvačníku dostatečná pro krátké úseky, což má zásadní vliv na spotřebu paliva. Výpočty ukazují, že spalovací motor může být vypnutý až polovinu času, kalkulace se řídí současnou evropskou normou NEDC. Laboratorní podmínky měření spotřeby paliva jsou ovšem odlišné od reálného světa a až použití v sériových vozech tedy zcela odhalí skutečnou úsporu paliva.

Volvo prozatím konkrétní čísla spotřeby paliva nezveřejnilo, ale uvádí, že testovací Volvo S60 vybavené setrvačníkem KERS, které bylo používáno k testovacím jízdám v loňském roce, zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,5 s.

Moderní setrvačník je lehký, je vyroben z uhlíkových vláken. Váží 6 kg a má průměr 20 cm. Karbonové kolo se otáčí ve vakuu, čímž jsou minimalizovány třecí ztráty. Volvo již podobný asistenční poháněcí systém testovalo v roce 1980 v legendárním typu 240. Tehdy používaný ocelový setrvačník byl však poměrně velký, těžký a měl velmi omezenou rotační kapacitu, tedy mnohem menší maximální otáčky.

Volvo v souvislosti se svým vývoje nezapomíná připomenout, že je prvním výrobcem, který použil KERS na zadní nápravě u vozu se spalovacím motorem pohánějícím přední kola. Dalším krokem po úspěšném ukončení testování má být rozhodnutí, jak bude KERS využit v připravovaných novinkách značky Volvo.

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost

Českým dovolenkářům svitla po roce opět naděje…

U tepláren vyrostou velké elektrické baterie U tepláren vyrostou velké elektrické baterie

Spojením baterií s konvenčními generátory elektřiny si…

Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat

Městská firma Operátor ICT chystá celopražské úložiště…

 

Štítky Volvo

 

Přidat názorDiskuse: Volvo dokončilo testování KERS, výrazně…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 





 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila návrat do Prahy

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila…

Exprezident Václav Klaus platí za vášnivého lyžaře. Za zimními radovánkami se proto nyní vydal do rakouských…

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor Vémola vyzval Végha

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor…

Čeští i slovenští fanoušci MMA si tento střet přejí vidět už dlouho. A možná se brzy dočkají. Karlos Vémola…

 

Reflex.cz

Prezident lhář i

Prezident lhář i "nerušit, kradu". Podívejte se na…

„Miloši, končíme.“ „Miloše, do koše...“ To byla nezapomenutelná davová skandování v listopadu 1989. A k tomu…

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí, Babiš druhé jmenování premiérem jisté nemá

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí,…

Druhá vláda s ANO už bez premiéra Andreje Babiše? Podle místopředsedy KDU-ČSL Jana Bartoška je to aktuálně už…