Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo končí s pětiválci: Zcela nové dvoulitry a osmistupňový automat pro S60, V60 a XC60

Diskuze (26)
Volvo přichází s revolucí, „šedesátková“ řada modelů nabídne zcela nové motory a převodovky. Některé z nových agregátů se dostanou i do trojice V70, XC70 a S80.

Drive-E je označení pro novou generaci pohonných jednotek v modelech Volvo. Aktuálně zahrnuje dva benzinové a jeden dieselový motor, v budoucnu ale bude mnohem širší – od 88 do 169 kW u vznětových a od 103 do 225 kW u zážehových jednotek.

Benzinové motory Drive-E mají přeplňování kompresorem a turbodmychadlem. První z tandemu se stará o rychlý nástup točivého momentu, druhý přináší vysoký maximální výkon. Dále jsou tyto agregáty výjimečné použitím kuličkových ložisek na vačkových hřídelích nebo elektricky poháněného vodního čerpadla.

Zatím existují dvě verze, pojmenované T5 a T6. Oba mají navzdory názvu čtyři válce a objem dva litry, vrtání a zdvih (82,0 x 93,2 mm) jsou shodné s řadovým šestiválcovým třílitrem T6, který zatím pokračuje u modelů s pohonem všech kol. Kompresní poměr vzrostl z 9,3 na 10,3:1. Výkon nových motorů dosahuje 180, resp. 225 kW.

Volvo Drive-E - nové motory ve srovnání s předchozími
MotorT5T6T5T6
Rok výrobyod 2013od 2013od 2010od 2010
Zdvihový objem [cm3]1969196919992953
Válce/ventily4/44/44/46/4
Vrtání [mm]82,082,087,581,0
Zdvih [mm]93,293,283,193,2
Kompresní poměr10,8:110,0:116,5:19,3:1
Největší výkon [kW/min-1]180/5500225/5700179/6400224/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1500-4800400/2100-4500320/3200440/2100-4200

Nový turbodiesel je prvním motorem s technologií i-Art, která je vylepšením dosud používaného common-railu. Na rozdíl od něj má senzor tlaku pro každý ze vstřikovačů, tedy i přesnější dávkování paliva. Díky tomu může vzrůst maximální tlak paliva z dnešních obvyklých 1800 až 2000 bar na 2500 bar. Standardem je přeplňování dvěma turbodmychadly.

Jedinou zatím prezentovanou verzí je dvoulitrové D4. Vrtání, zdvih i počet válců je shodný s benzinovými dvoulitry, proti současnému D4 tedy novinka ztrácí jeden válec (a získává jedno turbo navíc). Kompresní poměr se snížil z 16,5 na 15,8:1 a zvýšily se volnoběžné otáčky. V modelech s pohonem všech kol bude zatím pod názvem D4 pokračovat pětiválec o objemu 2,4 litru.

Volvo Drive-E - nové motory ve srovnání s předchozími
MotorD4D4D4
Rok výrobyod 2013od 2010od 2010
Zdvihový objem [cm3]196919842400
Válce/ventily4/45/45/4
Vrtání [mm]82,081,081,0
Zdvih [mm]93,277,093,2
Kompresní poměr15,8:116,5:116,5:1
Největší výkon [kW/min-1]133/4250120/3000120/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1750-2500400/1500-2500420/1500-2500

Poslední novinkou je zcela nový osmistupňový automat od Aisinu, kterou alternativně doplňuje přepracovaný šestistupňový manuál. Navíc Volvo počítá i s možností hybridního pohonu.

Diskuze (26)
18. 8. 2013 12:22
Re: Otázkou je
Mohl by jsi to trochu rozvést? Jestli to ovšem zvládneš.... ;-\
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2013 09:47
Re: Otázkou je
Ježiši to jsou hloupé výkřiky .........
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2013 09:45
Re: Volvo končí s pětiválci... asi jen na auto.cz?
Oni nepsali OKAMŽITĚ, chtělo by to lépe číst. Psali postupně, začíná se s nejslabší verzí 4 válce pro předokolku. Ostatní 5 válce přijdou na řadu příští rok a píší tam, že PHEV jsou připraveny na montáž 4 válců také.
Avatar - salamoon
17. 8. 2013 20:39
volvo volvo...
...prdi to dalej... od noveho dizajnu,cez digitalne playstation miesto budikov,a teraz toto.... :no:

skoda,je to moja oblubena znacka... :yes:
17. 8. 2013 19:53
Re: tragedy
Bud rad, ze tam nenasponuju 3-valce!!!