Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

 
 

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se s ním nesetkáváme na našich silnicích tak často. Náš článek by vám měl tento vůz více přiblížit.

Velká konkurence v nižší střední třídě překvapivě přinutila Volvo ke spojení s japonskou automobilkou Mitsubishi právě při výrobě nové čtyřicítky. Ve společném závodě NedCar v holandském Bornu tak dnes produkují vozy Volvo S40 a V40 společně s Carismou od Mitsubishi. Samozřejmě, že i nové Volvo si podrželo charakteristické tvary, ale šéfdesigner Volva Brit Peter Horbury přece jen mnohé hrany zabrousil dokulata. Čtyřicítka má v hierarchii Volva konkurovat především vozům: Opel Vectra, VW Passat, Peugeot 406, Ford Mondeo, Renault Laguna ..., přestože je s délkou 4480 mm o něco menší.

Tři zážehové celohliníkové motory nové řady N odvozené od pětiválců z S70, se vyznačují moderní konstrukcí s čtyřventilovým rozvodem a slušným litrovým výkonem. Nejmenším je 1,6 s výkonem 77 kW. I tímto základním motorem dokáže nejmenší Volvo uhánět až 185 kilometrovou rychlostí. Za vyvážený střed se dá považovat 1,8/58 kW a pro milovníky sportovnější jízdy zbývá 2,0/100 kW. Přednedávnem ještě v nabídce přibyl osvědčený přeplňovaný diesel 1,9/66 kW z provenience Renaultu. Pro 1,8 a 2,0 je možno objednat automatickou převodovku se třemi stupni regulace (normál, sport, zimní provoz).

Podvozek je také na vysoké úrovni. Přední náprava je klasická McPherson, zadní je však víceprvková s vlečnými rameny. Celkově vysokou jízdní stabilitu doplňují ještě zkrutné stabilizátory. U silnějších verzí je automobil možno ještě vybavit systémem jízdní stability DSA, který zamezuje prokluzu hnacích kol. Využívá přitom senzorů protiblokovacího systému ABS. Za zmínku stojí to, že všechny čtyřicítky jsou sériově vybaveny kotoučovými brzdami na všech kolech.

Tímto se dostáváme k nejdůležitější části, kterou projektanti Volva dostali za úkol - nejlepší možnou bezpečnost cestujících ve střední třídě. Celá konstrukce vozu vychází z předchozích zkušeností z bezpečnostní konstrukce řady 850. Maximální pozornost byla věnována třem nejčastějším druhům nehod: čelní a čelní offsetový náraz, boční a zadní náraz. K přežití posádky i v nejkritičtějších případech má proto přispět extrémně tuhý skelet karoserie, zesílené podběhy, zpevněné vysokopevnostnímy plechy. Montáž obou předních airbagů už dnes nikoho nepřekvapí. Boční airbagy, které automobilka Volvo uvedla na trh jako první, můžete ve čtyřicítce samozřejmě také využít. Za příplatek si můžete přiobjednat také dětskou sedačku integrovanou přímo do zadního sedadla. Z drobností, které však mohou zabránit nehodě, zmíním alespoň boční poziční světla, které zabraňují přehlédnutí vozu z boku.

Na závěr nezbývá, než doporučit návštěvu některého z pěti dealerů Volva u nás, protože není nad skutečný kontakt s Volvem S40 (sedan) nebo V40 (kombi).

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Volvo S40 a V40:  facelift a nižší ceny Volvo S40 a V40: facelift a nižší ceny

Málo vídaný krok: místo akčních modelů s výbavou navíc za…

Video: Je tohle nové Volvo S40? Video: Je tohle nové Volvo S40?

V prezentačním videu k novému Volvu XC60 se objevil…

 



 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…