Volvo S60 2,4T V5

Volvo S60 2,4T V5

 
 

Dalším přírůstkem do rodiny modelů automobilky Volvo je typ S60. Po zdařilých modelech S80 a V70 tedy přichází další zástupce "nového Volva". Velmi těžkým úkolem S60 je "ukořistit" část trhu luxusních vozů nižší střední třídy, který je dnes v Evropě okupován německým triem - Mercedes-Benz C, BMW 3 a Audi A4.

Model S60 evidentně vychází z konstrukce V70, ale přesto není název, jak bylo dříve zvykem S70 (označení pro sedan). Podvozek je prakticky shodný s modely S80 a V70, jen je o 75 mm zkrácen rozvor. To se však bohužel nepříjemně podepsalo na prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Ten je dle našeho měření zhruba stejný jako v prvních provedeních Octavie (bez vybraných opěradel) - a to není moc dobré. S60 je však podle svého výrobce předurčen pro mladé bezdětné klienty. A pro ty není místo vzadu nejdůležitějším parametrem vozu. Naopak pro rodiny s dětmi je prý určen model V70. Po svých větších bratrech však es-šedesátka zdědila úctyhodnou šířku. Například oproti BMW řady 3 je S60 širší o plných 65 mm a to už je v interiéru znát.

Palubní deska S60 je shodná s V70 a velmi podobná té z modelu S80. Podobné je to také s velmi pohodlnými předními sedadly s dobrým bočním vedením. Jsou stejná jako u větších modelů. V praxi to znamená, že komfort a pohodlí je v S60 prakticky na stejné úrovni jako u vyšších modelů - a to je dobře. Trochu zklamání přináší občas povrzávající plasty v oblasti přístrojové desky, zbytek interiéru nevrže. Málo místa pro nohy na zadních sedadlech jsem již zmínil.

Velmi dobrá je ovladatelnost vozu, jednak pro jeho menší rozměry, ale také pro dobře odladěný podvozek, který "zvládá" sílu motoru, ale zároveň je přiměřeně komfortní. Výborné jsou brzdy, které jsou dimenzovány i pro ostatní (těžší) modely.

Testovaná S60 byla vybavena přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,4 l a o přenos výkonu se starala moderní pětistupňová automatická převodovka a možností ruční volby jednotlivých stupňů Geartronic.

Hned zpočátku popisu vlastností motoru a převodovky musím prohlásit, že pokud by nebylo nutné brát v potaz spotřebu, šlo o výbornou kombinaci, kterou bych vřele doporučil každému, co o koupi S60 uvažuje. Přeplňovaný pětiválec je velmi dobře odhlučněn a zvýšený hluk motoru je v interiéru slyšet pouze v 5-6 tisících otáčkách. Díky turbodmychadlu má 2,4T výborný tah z nízkých otáček (točivý moment 285 Nm/1800-5000 ot/min) a neméně dobrý výkon v oblasti vysokých otáček (nejvyšší výkon 147 kW/6000 ot/min). Již zmíněný výborný zátah z nízkých otáček je dobře sladěn s těžkým zpřevodováním převodovky. Na pátý převodový stupeň jsou ve stopadesátikilometrové rychlosti otáčky motoru pouze tři tisíce za minutu (! ) Úctyhodné je také pružné zrychlení ve vyšších rychlostech, které motor poskytuje například při předjíždění. Jediným minusem, jak se dalo očekávat, je spotřeba. Ta se pohybovala okolo 11 l/100 km při jízdě mimo město a ve městě se musí počítat s průměrem přes 13 l na 100 km. Pro příznivce úsporných a výkonných vznětových motorů je jistě dobrá zpráva, že během jara 2001 přijde do prodeje S60 s novým pětiválcem s výkonem 120 kW a točivým momentem 340 Nm.

Zvláštní odstavec zaslouží pětistupňová automatická převodovka. V testovaném voze byla vybavena za příplatek 9000 Kč systémem Geartronic, který umožňuje sekvenční řazeníjednotlivých rychlostí. Tuto částku, samozřejmě doporučuji obětovat, protože tímto dostanete někdy "divně" řadící automat (toto myslím všeobecně) pod kontrolu. Automat řadí plynule a poměrně rychle. Jediným problematičtějším místem je ruční řazení při prudké akceleraci na první a druhý stupeň. Jelikož Geartronic reaguje na "žádost" o přeřazení s asi sekundovým zpožděním, občas se stane, že dojde k chvilkovému přetočení motoru nad otáčky ve kterých jste chtěli přeřadit.

Tak to je vše k testu S60 2,4T. Volvo S60 je dalším ze zdařilých vozů švédské automobilky (patřící však již pod koncern Ford). Na začátku jsem zmínil, že S60 má za úkol ukrojit kus z koláče, který si dnes rozděluje konkurence. Jak se zdá má pro to všechny předpoklady.

ABS, airbag řidiče na přání i spolujezdce, SIPS - hlavový/ramenní airbag, SIPS - boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, WHIPS - ochrana při nárazu zezadu, dětské pojistky zadní dveře, imobilizer, bezpečnostní sloupek řízení, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, ukazatel venkovní teploty, funkce "Deadlock", pylový filtr, střední loketní opěrka vzadu, sklopná, tónovaná skla, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, manuální klimatizace, věšák na šaty na sedadle spolujezdce, nastavitelný volant, lampičky na čtení vpředu a vzadu, středová loketní opěrka, posilovač řízení, centrál s dálkovým ovládáním, příprava na Volvo rádio + 4 repro v před. dveřích, STC - systém kontroly trakce

základní + metalíza (+ 15.000.- Kč), čalounění - Nidigen - béžová (+ 35.000.- Kč), automatická klimatizace (+ 29.900.- Kč), palubní počítač (+ 14.000.- Kč), rezervní kolo plná velikost - plechový ráfek (+ 5.000.- Kč), textilní koberečky (+ 5.400.- Kč), alarm s dálkovým ovládáním (+ 13.200.- Kč), vnější zpětná zrcátka el. sklopná + osvětlení nástupního prostoru (+ 7.600.- Kč), geartronic (+ 9.000.- Kč), držák nápojů v zadní loketní opěrce (+ 4.000.- Kč), ráfky z lehké slitiny "METIS" pneu 215/55 R16 (+ 39.900.- Kč), audio HU-603 radio/kazeta/CD (+ 39.900.- Kč), el. sklápění zadních opěrek (+ 10.000.- Kč), kůži potažený volant (+ 7.200.-Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 170 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 405 900 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče na přání i spolujezdce, SIPS - hlavový/ramenní airbag, SIPS - boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, WHIPS - ochrana při nárazu zezadu, dětské pojistky zadní dveře, imobilizer, bezpečnostní sloupek řízení, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, ukazatel venkovní teploty, funkce "Deadlock", pylový filtr, střední loketní opěrka vzadu, sklopná, tónovaná skla, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, manuální klimatizace, věšák na šaty na sedadle spolujezdce, nastavitelný volant, lampičky na čtení vpředu a vzadu, středová loketní opěrka, posilovač řízení, centrál s dálkovým ovládáním, příprava na Volvo rádio + 4 repro v před. dveřích, STC - systém kontroly trakce

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 15.000.- Kč), čalounění - Nidigen - béžová (+ 35.000.- Kč), automatická klimatizace (+ 29.900.- Kč), palubní počítač (+ 14.000.- Kč), rezervní kolo plná velikost - plechový ráfek (+ 5.000.- Kč), textilní koberečky (+ 5.400.- Kč), alarm s dálkovým ovládáním (+ 13.200.- Kč), vnější zpětná zrcátka el. sklopná + osvětlení nástupního prostoru (+ 7.600.- Kč), geartronic (+ 9.000.- Kč), držák nápojů v zadní loketní opěrce (+ 4.000.- Kč), ráfky z lehké slitiny "METIS" pneu 215/55 R16 (+ 39.900.- Kč), audio HU-603 radio/kazeta/CD (+ 39.900.- Kč), el. sklápění zadních opěrek (+ 10.000.- Kč), kůži potažený volant (+ 7.200.-Kč).

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

O společnosti, která přepsala dějiny byznysu O společnosti, která přepsala dějiny byznysu

První úpis akcií na světě je jedno z prvenství, které…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2435
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1800 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.4 / 7.5 / 10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 424 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / 540
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4576
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 




Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Podívejte se na desítku nejrychlejších produkčních aut na Nürburgringu v akci

Podívejte se na desítku nejrychlejších produkčních aut na Nürburgringu v akci

Dnes 17:46

Deset videí nabízí ty nejrychlejší automobily, s nimiž lze ještě legálně vyrazit i do běžného silničního provozu.




Blesk.cz

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“ je za pomoc

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“…

Saúdská Arábie získá nové území. Egypt jí přenechá dva neobydlené, ale strategicky významné ostrovy v Rudém…

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své tělo se nestydí a dala se na modeling

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své…

Vypadá jako stařena, přitom jí je teprve 26 let. Američanka Sara Geurts totiž trpí vzácnou nemocí, kvůli které…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci po výhře 3:1 nad Kamerunem ovládli…

Kouč Slováků Hapal plakal: Zápas Němců s Italy? Ostuda fotbalu

Kouč Slováků Hapal plakal: Zápas Němců s Italy?…

Dobojováno jest, Česko a Slovensko na EURO do 21 let končí. Do semifinále neprošel ani jeden tým. Zatímco…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…