Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Volvo S60 prozrazuje české ceny. Na turbodiesely zapomeňte!

David Bureš
Diskuze (78)
Nabídka nové generace S60 čítá výhradně zážehové dvoulitry, k dispozici je i jeden plug-in hybrid. Všechny se spoléhají na osmistupňový automat.

Volvo se připravuje na příchod nové generace sedanu střední třídy S60 na trh, když uvolnilo jeho český ceník. Při příchodu na trh je sedan odvozený od kombíku V60 dostupný jen v lepších výbavách, Inscription a R-Design. Nejlevnější nabízenou volbou je v tuto chvíli benzinový dvoulitr T4 (140 kW) s pohonem předních kol a osmistupňovým automatem za 1.087.900 korun.

Ve srovnání s odvozeným kombíkem V60 je tak sedan S60 v porovnatelné verzi (tedy s T4 FWD ve verzi Inscription) o 87.000 korun levnější.

Video se připravuje ...

Cenovka se vztahuje na variantu Inscription, jejíž výbava zahrnuje 18palcová kola z lehkých slitin, kožený volant, dřevěné obložení interiéru, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí pozice vnějších zpětných zrcátek a sedačky, klíč s kůží potaženým pouzdrem nebo kožené čalounění.

Dále nechybí ani navigace, zadní parkovací senzory, diodové světlomety, tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo digitální přístrojový štít.

Naopak R-Design má sportovnější vizáž díky 18palcovými pětipaprskovým kolům v černém provedení, jiné masce chladiče nebo černým detailům karoserie, uvnitř zase najdeme sportovní pedály, sportovní volant v kontrastním prošívání nebo sedadla čalouněná kombinací kůže a perforovaného textilu. Dále nechybí ani sportovnější naladění podvozku s tužšími pružinami a tlumiči nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí.

Nižší stupně Momentum a Momentum Pro teprve své ceny prozradí, dostupné budou až od 46. výrobního týdne roku 2019. To samé platí i pro nejsilnější motory, T6 (228 kW) s pohonem všech kol a plug-in hybrid T8 Twin Engine.

To s rozšířením nabídky o turbodiesely nepočítejte. Volvo už dopředu dalo najevo, že S60 na rozdíl od odvozené V60 se vznětovými motory nenabídne. Důvodem jsou odlišné cílové destinace obou karosářských variant (sedanu se má spíše dařit mimo Evropu, kde nafta nikdy nebyla tak populární) i klesající zájem zákazníků o vznětové motory. I proto se jich Volvo chce postupně zbavit, S60 je v tomto směru první vlaštovkou.

Volvo S60 – české ceny a základní technická data nabízených motorů
MotorT4 Drive-ET5 Drive-ET5 Drive-ET6 Drive-ET8 Twin Engine
PohonFWDFWDAWDAWDAWD
Zdvihový objem [cm3]19691969196919691969
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW]140184184228223+65
Točivý moment [N.m]300350350400400+240
Převodovka8A8A8A8A8A
Cena Insricption [Kč]1.087.9001.167.9001.227.9001.312.9001.527.900
Cena R-Design [Kč]1.102.9001.182.9001.242.9001.327.9001.532.900

David Bureš
Diskuze (78)

Doporučujeme

5. 3. 2019 18:44
Re: cena
A nebo ještě něco přidat a jít do šestiválce?
5. 3. 2019 18:43
Re: Skvělá taktika...
Volvo nikdy nebyla prémiová značka.. Jen si na prémii hrající..
Avatar - Londonbridge
4. 3. 2019 15:00
Re: v podobnych cenach
Malickosti ako pisem ano aj desticky uz boli menene. Len to stve ten Jaguar service si vie pekne vypytat aj za malickosti... >:D
4. 3. 2019 12:37
Jednoznačně správná cesta
Všude okolo nás probíhá restrikce dieselů od zákazu vjezdů do měst až po přísnější emisní kontroly. Diesel tady sice ještě nějakou dobu bude, ale je na ústupu. Navíc diesel byl a je záležitostí převážně Evropy.
Ono je samozřejmě možné postavit dieselový motor, který všechny normy splní, ale postupně se to zařízení stává složitější a složitější a tím pádem dražší - především na servis. I na to je zapotřebí myslet. Kdyby tomu bylo jinak tak se i jen s obyčejně vykuchaným flitrem pevných částic setkávat nebudeme.
Že nebude Volvo polykačem dálničních kilometrů je nesmysl, protože v Americe jezdí sto dvě stě mil třebas jen do práce a nikoho tam diesely zrovna netrápí. Vlastně je tam trápil především VW se svou produkcí. Továrna na S60 v USA je. Ostatně tlaky na spotřebu v Evropě pokračují a starší diesel rozhodně není méně žíznivý než nový srovnatelný benzín.
Já mám také diesely rád, pro charakteristiky motoru, ale další už si pořizovat nebudu. Za ty problémy to nestojí a to nemluvím ani o poklesu ceny vozů (v západní Evropě). Odtud se ta auta začínají lifrovat k nám, ale je jen otázka času, než to samé nastane tady.
Jestli někdo chce diesel tak jedině nový a po 4 letech prodat. Je ale otázka, jak se mu za čtyři roky bude prodávat. Boj proti dieselům postupuje.
Jinak S60 je pěkné auto, stačí se podívat na již existující testy či reálná videa. Jestli něco neodpovídalo charakteru Volva, tak to byl spíš předchozí model, který aktuální S60 nahrazuje.
Avatar - Andromeda
3. 3. 2019 17:39
Re: čau lidi... čína jede bomby ! kdo je čí agent ???
Wauuu, extra porce duševního exkrementu ... Apropo, změna nicku by bodla... Je vcelku nechutné, aby takový kýbl výměšků byl zaštítěn zrovna tímto jménem ...