Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60 Polestar: Produkční verze posílila na 350 koní

Volvo S60
Volvo S60
Volvo S60
Volvo S60
15 Fotogalerie
Nejsilnější produkční Volvo má nakonec výkon 257 kW. Pod kapotou má přeplňovaný třílitr, který pohání všechna kola, a k tomu přidává přepracovaný podvozek a upravený vzhled.

Modré Volvo S60 Polestar může vypadat povědomě. Švédská automobilka totiž už dříve představila stejně vypadající koncepční vůz, atraktivní světlý lak zařadila do nabídky a dokonce začala nabízet chiptuning s logem Polestar. Komplexní úprava pojmenovaná podle závodní divize Volvo ale oficiálně přichází až nyní – přestože její uvedení se bralo už delší dobu jako hotová věc.

Základem je provedení T6 AWD, což znamená přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, pohon všech kol se spojkou Haldex a automatickou šestistupňovou převodovku. Motor pochopitelně doznal úprav, řídící elektroniku Polestar doplňuje větší intercooler a nové turbo od Borg Warner.

Výsledkem je výkon 257 kW (350 k) při 5700 min-1, zatímco loňský koncept se chlubil 508 koňmi (374 kW) a sériový model S60 T6 má 225 kW (304 k). Maximum točivého momentu přesahuje 500 Newtonmetrů, což znamená nárůst o 15 %. Spaliny z motoru odvádí výfukové potrubí o průměru 63,5 mm, koncovky výfuku pak mají průměr 89 mm.

Silnější motor si vyžádal přepracovaný podvozek. Pružiny jsou tužší o 80 %, spolupracují s nastavitelnými tlumiči Öhlins. S60 Polestar dostala také nové uložení náprav, přepracovanou zadní geometrii a rozpěru předních tlumičů s karbonovou výztuhou. Standardem jsou kola obouvající pneumatiky 235/40R19 Michelin Pilot Super Sport. Brzdové kotouče mají vpředu průměr 332 a vzadu 302 mm.

Převodovka AWF21 s upraveným softwarem řadí rychleji a má novou funkci Launch Control. Modifikací se dočkal také pohon všech kol, ve verzi Polestar preferuje více zadní nápravu. Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, tedy o 1,2 s rychleji než u standardního Volva S60 AWD.