Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60L PPHEV: Plug-in hybrid s dvoulitrovou spotřebou

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Volvo představí na autosalonu v Pekingu bílé Volvo S60 coby plug-in hybrid, ovšem se sportovními ambicemi.

Samotná automobilka o něm hovoří jako o elektromobilu, hybridu a sportovním voze v jednom. Poslední údaj bychom mohli brát trošku s rezervou, protože tato S60 je postavena na prodlouženém podvozku, proto L v názvu. Číňané tyhle verze milují. Zkratka PPHEV znamená Petrol Plug-in Hybrid Electric Vehicle a dává tedy jasně najevo, co najdeme pod kapotou. Výkonu má každopádně dost a je prý radost ji řídit.

Pod kapotou trůní benzinový čtyřválcový turbomotor rodiny Drive-E dvoulitrového objemu s velmi solidním výkonem 175 kW. Doplňuje jej padesátikilowattový elektromotor. Benzinový agregát dává 350 N.m, druhý jmenovaný dalších 200 N.m. Elektrická výbava je shodná s dieselovým plug-in hybridem V60, toto kombi se už prodává v Evropě. Sedan je vybaven i systémem ISG (Integrated Starter Generator), který je umístěn mezi zážehovou pohonnou jednotkou a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Pohání jej kloubový hřídel. Elektromotor zase napájí lithium-iontové baterie s kapacitou 11,2 kWh, ty se nacházejí pod podlahou zavazadelníku. Lze je pochopitelně dobíjet z klasické domácí zásuvky 230 V (6-16 A). Pří deseti ampérech trvá procedura 4,5 h, při šestnácti pak o půlhodinu méně. Řidič může šetřit i energii při jízdě.

Hybridní S60 je čtyřkolka, ale na konvenční mechaniku, případně nějaký ten Haldex zapomeňme. Benzinový čtyřválec pohání přední kola, elektromotor zadní a o jejich sladění se stará řídicí jednotka. Aktivuje se tlačítkem, stejně jako trojice a výběr tři jízdních režimů: Pure, Hybrid a Power. Standardem je Hybrid, při kterém vozidlo vypouští každý kilometr zhruba 50 g CO2, což znamená normovanou spotřebu 2 l/100 km a akční rádius kolem 1.000 km. Problém s krátkou vzdáleností tak odpadá. Mód Pure umožňuje jízdu čistě na elektřinu až do 50 km. Power pak kombinuje činnost obou pohonných jednotek. S60 tehdy zrychlí z klidu na stovku za 5,5 s. Poznámky o sportovních vlastnostech z úvodu tak nejsou zdaleka jen marketingovými řečmi...

Lak karoserie je vyveden v bílé krystalové matné perleti s kontrastními černými a modrými prvky. Automobil jezdí na sedmipaprskových litých kolech. Interiéru vládne ručně prošívaná hnědá kůže doplněná chromovanými detaily a dřevem. Plug-in hybrid není tedy jen úsporný a výkonný, ale i luxusní. Byť v trochu menším balení, než jsme u limuzín zvyklí.

S60L PPHEV je v tuto chvíli konceptem, chcete-li spíše prototypem. Produkční verze plug-in hybridu bude představena opět v Říši středu začátkem příštího roku. Volvo ji také hodlá vyrábět v továrně v Čcheng-tu.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - baca42
17. 4. 2014 18:23
spotřebu 2 l/100km a akční rádius 1000km, to znamená že má nádrž na 20 litrů? >:-[]
Nejsem proti hybridům ale nechápu že když auta jezděj na naftu, benzín,LPG, zemní plyn, elektřinu, atd. tak jediná elekřina se do spotřeby nepočítá. Je to jako kdybych do dýzlovýho auta přidal pomocnej motor na benzín a s ním odjel polovinu měřícího cyklu, tak mi vyjde normovaná spotřeba nafty třeba jenom 1,3 l/100km když ten pomocnej benzínovej motor nebudu započítávat. ;-\