Volvo S60L PPHEV: Plug-in hybrid s dvoulitrovou spotřebou
Samotná automobilka o něm hovoří jako o elektromobilu, hybridu a sportovním voze v jednom. Poslední údaj bychom mohli brát trošku s rezervou, protože tato S60 je postavena na prodlouženém podvozku, proto L v názvu. Číňané tyhle verze milují. Zkratka PPHEV znamená Petrol Plug-in Hybrid Electric Vehicle a dává tedy jasně najevo, co najdeme pod kapotou. Výkonu má každopádně dost a je prý radost ji řídit.
Pod kapotou trůní benzinový čtyřválcový turbomotor rodiny Drive-E dvoulitrového objemu s velmi solidním výkonem 175 kW. Doplňuje jej padesátikilowattový elektromotor. Benzinový agregát dává 350 N.m, druhý jmenovaný dalších 200 N.m. Elektrická výbava je shodná s dieselovým plug-in hybridem V60, toto kombi se už prodává v Evropě. Sedan je vybaven i systémem ISG (Integrated Starter Generator), který je umístěn mezi zážehovou pohonnou jednotkou a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Pohání jej kloubový hřídel. Elektromotor zase napájí lithium-iontové baterie s kapacitou 11,2 kWh, ty se nacházejí pod podlahou zavazadelníku. Lze je pochopitelně dobíjet z klasické domácí zásuvky 230 V (6-16 A). Pří deseti ampérech trvá procedura 4,5 h, při šestnácti pak o půlhodinu méně. Řidič může šetřit i energii při jízdě.
Hybridní S60 je čtyřkolka, ale na konvenční mechaniku, případně nějaký ten Haldex zapomeňme. Benzinový čtyřválec pohání přední kola, elektromotor zadní a o jejich sladění se stará řídicí jednotka. Aktivuje se tlačítkem, stejně jako trojice a výběr tři jízdních režimů: Pure, Hybrid a Power. Standardem je Hybrid, při kterém vozidlo vypouští každý kilometr zhruba 50 g CO2, což znamená normovanou spotřebu 2 l/100 km a akční rádius kolem 1.000 km. Problém s krátkou vzdáleností tak odpadá. Mód Pure umožňuje jízdu čistě na elektřinu až do 50 km. Power pak kombinuje činnost obou pohonných jednotek. S60 tehdy zrychlí z klidu na stovku za 5,5 s. Poznámky o sportovních vlastnostech z úvodu tak nejsou zdaleka jen marketingovými řečmi...
Lak karoserie je vyveden v bílé krystalové matné perleti s kontrastními černými a modrými prvky. Automobil jezdí na sedmipaprskových litých kolech. Interiéru vládne ručně prošívaná hnědá kůže doplněná chromovanými detaily a dřevem. Plug-in hybrid není tedy jen úsporný a výkonný, ale i luxusní. Byť v trochu menším balení, než jsme u limuzín zvyklí.
S60L PPHEV je v tuto chvíli konceptem, chcete-li spíše prototypem. Produkční verze plug-in hybridu bude představena opět v Říši středu začátkem příštího roku. Volvo ji také hodlá vyrábět v továrně v Čcheng-tu.