Volvo S70 2,5 TDI - auto z prezidentské kolony

Volvo S70 2,5 TDI - auto z prezidentské kolony

 
 

Sedan S70 jako nástupce kdysi nejluxusnější řady 850 je dnes tím nejklasičtějším zástupcem automobilky VOLVO. Už téměř tři desítky let si drží podobný "hranatý" image, bez ohledu na módní trendy. Má to samozřejmě výhodu v tom, že nyní koupené VOLVO sedmdesátkové řady bude velmi dobře vypadat i za 5-6 let.

Už zvenku však tohle auto upoutá nenápadným, ale postupným přechodem ke "kulatosti", patrným v detailech. Sympaticky zaoblená je například čelní maska, změn doznaly i zadní odtokové hrany. Zvenku působí sedmdesátka maximálně důstojně - pro VOLVO klasický ostrý úhel mezi zadním oknem a víkem kufru je zachován i zde.

Už při nastupování širokými dveřmi připravuje auto řidiče na budoucí zážitky. Nikoli rozmazlování, ale maximální možná důstojnost. Kvalitní, ve všech směrech nastavitelná sedadla, stejně jako střízlivě vyhlížející ovládací prvky a velký volant jsou ovšem hlavně praktické.

Béžovošedá barva přístrojové desky však působí přece jen poněkud stroze. Řidič i spolujezdec navíc ocení velké množství odkládacích ploch. K užitečným drobnostem pak můžeme řadit možnost trvalého zapnutí potkávacích světel (zhasnou při vypnutí motoru), pohodlně ovladatelný palubní počítač a tempomat.

Zavazadlový prostor je možné zvětšit sklopením zadních sedadel, dělených v poměru 1:2. Samozřejmostí je sklopná loketní opěrka, umožňující přepravu dlouhých předmětů.

Testovaná S 70 byla poháněna dvouapůllitrovým turbodieselem o maximálním výkonu 103 kW. I když této hodnoty dosahuje motor s turbodmychadlem již při 4000 ot./min., daleko podstatnější pro jízdu se ukázal průběh kroutícího momentu. Ten totiž dosahuje maxima 290 Nm/ už na hranici 1900 táček, což dávalo vozu dostatečnou pružnost. Při všech pokusech o zrychlení se VOLVO chovalo předvídatelně - sportovní automobil to ale přece jen není. Naopak dlouhé jízdy vysokou rychlostí s občasnými požadavky na předjíždění jsou asi doménou tohoto turbodieselu. Motor je přijatelně pružný hlavně ve vyšších rychlostech - při projíždění okresních silnic v lehké pahorkatině se musí řadit překvapivě často. Aerodynamický hluk, daný konzervativním pojetím karosérie, je při vyšších rychlostech sice znatelný, nebrání ale běžnému hovoru. Příjemná je spotřeba pod sedmilitrovou hranicí - navíc vzhledem ke krátkému času na test jsme jezdili z větší části v hustém městském provozu a podle palubního počítače se průměrná spotřeba zvýšila jen o 0,6 litru.

Jízda s klasickým sedanem VOLVO má dva, zdánlivě protichůdné, aspekty. Auto totiž, zvláště ve městech, vyvolává dojem, že popírá fyzikální zákony - v praxi se to projevuje tak, že v padesátikilometrové rychlosti strhnete volant, kola mají maximální rejd a auto poslušně zatočí, kam chcete. V kabině jen pocítíte zmatek z toho, že jakoby neexistují pojmy setrvačnost, smyk a i náklon vozu je v takovém případě minimální. Tato vlastnost podvozku může sice leckteré situace zachránit, nelze na ni ale spoléhat.

VOLVO S70 je klasika a jako takovou ji zákazník kupuje. Spíše než aerodynamický design a sportovní srdce nalezne v tomto autě reprezentativního a maximálně spolehlivého společníka hlavně na dlouhé cesty. V případě námi testovaného turbodieselu se přidává ještě příznivá spotřeba, vyvážená ovšem vyšší hladinou hluku v kabině.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 195 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 245 000 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS, DSA, přední a boční airbagy, centrální zamykání s dálk. ovládáním, imobilizér, el. ovládání bočních skel a zrcátek, elektricky vyhřívaná přední sedadla a zrcátka, automatická klimatizace, litá kola, přední mlhovky, ostřikovače a stěrače předních světlometů, posilovač řízení, čalounění zav. prostoru, Audiosystém, tempomat

Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy

I přes letošní navýšení na 11 tisíc korun (407 eur) patří…

Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa

Když jsem se poprvé doslechl o stavbě železniční trati do…

Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek

Případnému odkoupení insolventních aerolinií Air Berlin…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1099
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1590 / 450
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1319
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 





 
TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Mládí na plný plyn

TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Klidně i za milion

Dnes 08:00

V Česku se zabydlela další značka francouzských mopedaut pro patnáctileté. Jako první jsme vyzkoušeli hned dva chatenety.




Blesk.cz

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi vydělává na rodinu politika!

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi…

Kdekdo si myslel, že největší hit Heidi Janků Když se načančám složil Ivo Pavlík. Hit má ale jiné autory, a těm…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s Čechem padl na Stoke

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše písnička Bambutijská

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše…

„Jestliže se věci dějí špatně, musí to být proto, že duch pralesa spí. Kdyby byl vzhůru a viděl nás, nikdy by to…

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná oblast jako před dvěma lety

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná…

Šumavský národní park má za sebou nešťastnou noc. Včera se přes Šumavu přehnala ničivá bouřka, která v kombinaci…