Volvo S70 2,5 TDI - auto z prezidentské kolony

Volvo S70 2,5 TDI - auto z prezidentské kolony

 
 
10.9. 1999

Sedan S70 jako nástupce kdysi nejluxusnější řady 850 je dnes tím nejklasičtějším zástupcem automobilky VOLVO. Už téměř tři desítky let si drží podobný "hranatý" image, bez ohledu na módní trendy. Má to samozřejmě výhodu v tom, že nyní koupené VOLVO sedmdesátkové řady bude velmi dobře vypadat i za 5-6 let.

Už zvenku však tohle auto upoutá nenápadným, ale postupným přechodem ke "kulatosti", patrným v detailech. Sympaticky zaoblená je například čelní maska, změn doznaly i zadní odtokové hrany. Zvenku působí sedmdesátka maximálně důstojně - pro VOLVO klasický ostrý úhel mezi zadním oknem a víkem kufru je zachován i zde.

Už při nastupování širokými dveřmi připravuje auto řidiče na budoucí zážitky. Nikoli rozmazlování, ale maximální možná důstojnost. Kvalitní, ve všech směrech nastavitelná sedadla, stejně jako střízlivě vyhlížející ovládací prvky a velký volant jsou ovšem hlavně praktické.

Béžovošedá barva přístrojové desky však působí přece jen poněkud stroze. Řidič i spolujezdec navíc ocení velké množství odkládacích ploch. K užitečným drobnostem pak můžeme řadit možnost trvalého zapnutí potkávacích světel (zhasnou při vypnutí motoru), pohodlně ovladatelný palubní počítač a tempomat.

Zavazadlový prostor je možné zvětšit sklopením zadních sedadel, dělených v poměru 1:2. Samozřejmostí je sklopná loketní opěrka, umožňující přepravu dlouhých předmětů.

Testovaná S 70 byla poháněna dvouapůllitrovým turbodieselem o maximálním výkonu 103 kW. I když této hodnoty dosahuje motor s turbodmychadlem již při 4000 ot./min., daleko podstatnější pro jízdu se ukázal průběh kroutícího momentu. Ten totiž dosahuje maxima 290 Nm/ už na hranici 1900 táček, což dávalo vozu dostatečnou pružnost. Při všech pokusech o zrychlení se VOLVO chovalo předvídatelně - sportovní automobil to ale přece jen není. Naopak dlouhé jízdy vysokou rychlostí s občasnými požadavky na předjíždění jsou asi doménou tohoto turbodieselu. Motor je přijatelně pružný hlavně ve vyšších rychlostech - při projíždění okresních silnic v lehké pahorkatině se musí řadit překvapivě často. Aerodynamický hluk, daný konzervativním pojetím karosérie, je při vyšších rychlostech sice znatelný, nebrání ale běžnému hovoru. Příjemná je spotřeba pod sedmilitrovou hranicí - navíc vzhledem ke krátkému času na test jsme jezdili z větší části v hustém městském provozu a podle palubního počítače se průměrná spotřeba zvýšila jen o 0,6 litru.

Jízda s klasickým sedanem VOLVO má dva, zdánlivě protichůdné, aspekty. Auto totiž, zvláště ve městech, vyvolává dojem, že popírá fyzikální zákony - v praxi se to projevuje tak, že v padesátikilometrové rychlosti strhnete volant, kola mají maximální rejd a auto poslušně zatočí, kam chcete. V kabině jen pocítíte zmatek z toho, že jakoby neexistují pojmy setrvačnost, smyk a i náklon vozu je v takovém případě minimální. Tato vlastnost podvozku může sice leckteré situace zachránit, nelze na ni ale spoléhat.

VOLVO S70 je klasika a jako takovou ji zákazník kupuje. Spíše než aerodynamický design a sportovní srdce nalezne v tomto autě reprezentativního a maximálně spolehlivého společníka hlavně na dlouhé cesty. V případě námi testovaného turbodieselu se přidává ještě příznivá spotřeba, vyvážená ovšem vyšší hladinou hluku v kabině.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 195 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 245 000 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS, DSA, přední a boční airbagy, centrální zamykání s dálk. ovládáním, imobilizér, el. ovládání bočních skel a zrcátek, elektricky vyhřívaná přední sedadla a zrcátka, automatická klimatizace, litá kola, přední mlhovky, ostřikovače a stěrače předních světlometů, posilovač řízení, čalounění zav. prostoru, Audiosystém, tempomat

Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos

Na britské politické scéně neexistuje jednota v dalším…

Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka

Dolní sněmovna britského parlamentu odmítla brexitovou…

ONLINE: Brexitová dohoda tvrdě narazila, padnout může i vláda Mayové ONLINE: Brexitová dohoda tvrdě narazila, padnout může i vláda Mayové

Britští poslanci podle očekávání odmítli dohodu o…

Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko

Britská premiérka Theresa Mayová utrpěla v úterý večer…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1099
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1590 / 450
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1319
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol? Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Policie zveřejnila statistiku nehodovosti za rok 2018.…

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Pátá generace legendárního sportovního vozu je konečně…

 





 
Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Včera

Po letní premiéře BMW Z4 se včera světu oficiálně představila také nová Toyota Supra.




Blesk.cz

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker se spojí s Nickem Furym

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker…

Fanoušci pavoučího muže se dočkali. Světlo světa spatřil první trailer k druhému dílu jeho dobrodružství, který…

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní řežba ve stylu béčkových sci-fi

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní…

Už jsou tady zas! Řeč není o nikom jiném než o mimozemšťanech, kteří chtějí opět vyhladit lidstvo a získat Zemi…

 

iSport.cz

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM ztratil osmifinále

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM…

Basketbalisté Nymburku v jedenáctém kole Ligy mistrů po kolapsu ve čtvrté čtvrtině prohráli 72:85 v Antverpách a…

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil, říká Koller o Čechovi

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil,…

Sedm let spolu táhli národní tým, a to včetně památného EURO 2004 v Portugalsku. „Fantastický gólman a…

 

Reflex.cz

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův kancléř Mynář a Zemanovi nejmenovaní profesoři

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův…

Jako vody Žluté řeky, jejíž dravý proud se chystá při další návštěvě Číny prezident Zeman po vzoru Velkého…

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko je mezi nimi a vedlo si skvěle

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko…

Česká republika není proslavena právě nejlepšími službami na světě, ale zahraniční turisté, kteří sem…