reklama


Volvo S70 2,5 TDI - auto z prezidentské kolony

Volvo S70 2,5 TDI - auto z prezidentské kolony

 
 

Sedan S70 jako nástupce kdysi nejluxusnější řady 850 je dnes tím nejklasičtějším zástupcem automobilky VOLVO. Už téměř tři desítky let si drží podobný "hranatý" image, bez ohledu na módní trendy. Má to samozřejmě výhodu v tom, že nyní koupené VOLVO sedmdesátkové řady bude velmi dobře vypadat i za 5-6 let.

Už zvenku však tohle auto upoutá nenápadným, ale postupným přechodem ke "kulatosti", patrným v detailech. Sympaticky zaoblená je například čelní maska, změn doznaly i zadní odtokové hrany. Zvenku působí sedmdesátka maximálně důstojně - pro VOLVO klasický ostrý úhel mezi zadním oknem a víkem kufru je zachován i zde.

Už při nastupování širokými dveřmi připravuje auto řidiče na budoucí zážitky. Nikoli rozmazlování, ale maximální možná důstojnost. Kvalitní, ve všech směrech nastavitelná sedadla, stejně jako střízlivě vyhlížející ovládací prvky a velký volant jsou ovšem hlavně praktické.

Béžovošedá barva přístrojové desky však působí přece jen poněkud stroze. Řidič i spolujezdec navíc ocení velké množství odkládacích ploch. K užitečným drobnostem pak můžeme řadit možnost trvalého zapnutí potkávacích světel (zhasnou při vypnutí motoru), pohodlně ovladatelný palubní počítač a tempomat.

Zavazadlový prostor je možné zvětšit sklopením zadních sedadel, dělených v poměru 1:2. Samozřejmostí je sklopná loketní opěrka, umožňující přepravu dlouhých předmětů.

Testovaná S 70 byla poháněna dvouapůllitrovým turbodieselem o maximálním výkonu 103 kW. I když této hodnoty dosahuje motor s turbodmychadlem již při 4000 ot./min., daleko podstatnější pro jízdu se ukázal průběh kroutícího momentu. Ten totiž dosahuje maxima 290 Nm/ už na hranici 1900 táček, což dávalo vozu dostatečnou pružnost. Při všech pokusech o zrychlení se VOLVO chovalo předvídatelně - sportovní automobil to ale přece jen není. Naopak dlouhé jízdy vysokou rychlostí s občasnými požadavky na předjíždění jsou asi doménou tohoto turbodieselu. Motor je přijatelně pružný hlavně ve vyšších rychlostech - při projíždění okresních silnic v lehké pahorkatině se musí řadit překvapivě často. Aerodynamický hluk, daný konzervativním pojetím karosérie, je při vyšších rychlostech sice znatelný, nebrání ale běžnému hovoru. Příjemná je spotřeba pod sedmilitrovou hranicí - navíc vzhledem ke krátkému času na test jsme jezdili z větší části v hustém městském provozu a podle palubního počítače se průměrná spotřeba zvýšila jen o 0,6 litru.

Jízda s klasickým sedanem VOLVO má dva, zdánlivě protichůdné, aspekty. Auto totiž, zvláště ve městech, vyvolává dojem, že popírá fyzikální zákony - v praxi se to projevuje tak, že v padesátikilometrové rychlosti strhnete volant, kola mají maximální rejd a auto poslušně zatočí, kam chcete. V kabině jen pocítíte zmatek z toho, že jakoby neexistují pojmy setrvačnost, smyk a i náklon vozu je v takovém případě minimální. Tato vlastnost podvozku může sice leckteré situace zachránit, nelze na ni ale spoléhat.

VOLVO S70 je klasika a jako takovou ji zákazník kupuje. Spíše než aerodynamický design a sportovní srdce nalezne v tomto autě reprezentativního a maximálně spolehlivého společníka hlavně na dlouhé cesty. V případě námi testovaného turbodieselu se přidává ještě příznivá spotřeba, vyvážená ovšem vyšší hladinou hluku v kabině.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 195 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 245 000 Kč

Výbava testovaného vozu:ABS, DSA, přední a boční airbagy, centrální zamykání s dálk. ovládáním, imobilizér, el. ovládání bočních skel a zrcátek, elektricky vyhřívaná přední sedadla a zrcátka, automatická klimatizace, litá kola, přední mlhovky, ostřikovače a stěrače předních světlometů, posilovač řízení, čalounění zav. prostoru, Audiosystém, tempomat

Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA

Francouzská automobilka PSA Group uvedla, že v případě…

Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications…

Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře

Praha si nechá vypracovat analýzu ekonomicky a provozně…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1099
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1590 / 450
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1319
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 






 
Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Dnes 13:53

Jen letos se představí mraky SUV, za všechny jmenujme Lamborghini Urus, Volkswagen T-Roc nebo Volvo XC40. Nebude jich však za chvíli přespříliš?




Blesk.cz

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji chytil pod krkem, neřvala, líčil u soudu agresor

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji…

Život herečky Veroniky Zelníčkové (23), známé ze seriálů Ordinace v růžové zahradě, Gympl nebo Cesty domů, loni…

 

iSport.cz

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je výhodnější být sedmý než šestý

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je…

Grémium Ligové fotbalové asociace zatím nehlasovalo o plánované změně herního systému první ligy. Řeší se ještě…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama