Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volvo V60
Vzadu bohužel není víc prostoru ani pohodlí než v golfu. Sedáky jsou krátké a k tomu velmi nízko ukotvené, takže sedíte s koleny nahoru a nepodepřenými stehny. Tradičně dobře je vyřešené větrání s výdechy ve dveřních sloupcích, které hodně pomohou s odmlžením zadních oken.
Sedany S60 jsou v této generaci už výhradně benzinové a také k nám putují z větší dálky, vyrábějí se v Jižní Karolíně (USA). Mají sportovnější šmrnc, ale na českém trhu jde o hluboce okrajový model.
Základní interiér modelu před faceliftem, s mechanickým voličem automatu a původním, spolehlivějším infotainmentem Sensus s mapovými podklady na harddisku, které se aktualizují postaru přes „fl ešku“. Tyhle verze podporují Apple CarPlay/Android Auto jen po kabelu. Vzor standardního látkového čalounění je rozkošný, tato základní sedadla nabídnou ale jen běžné pohodlí.
32 Fotogalerie

Ojeté Volvo S60 III/V60 II (platforma SPA): Tříčtvrteční devadesátka

Marek Oborník

Poslední generace středních volv šedesátkové řady je z technického pohledu jen zmenšeninou velkých S90/V90. Menší model moc nezaboduje prostorností, ale má výhodu v tom, že přišel později a vyhnul se některým dětským nemocem starších větších sourozenců.

Divize osobních vozů Volvo, spadající od roku 2010 pod čínský koncern Geely, se v poslední dekádě hodně snaží setřást pověst konzervativní značky pro lékaře před důchodem. Že se nebojí zariskovat a vsadit na divokou kartu, jsme poznali už v roce 2015, kdy přišlo velké Volvo XC90 II na tehdy novinkové modulární platformě SPA (Scalable Product Architecture). Ta nabídku motorů zastropovala dvoulitrovým plug-in hybridem a do interiéru zasadila velký centrální tablet, jímž ovládáte i topení. Zatímco u největšího a nejdražšího modelu to byl svého času velmi odvážný krok, u všech následných nižších a levnějších to už nikoho nepobuřuje – cesta k umenšování spalovacích motorů a větší digitalizaci interiéru se mezitím stala normou všech významných výrobců.

 

Nehybridní jen zkraje

U téhle poslední generace „nízkých“ šedesátek (kombi V60 od roku 2018, sedan S60 od 2019) se ještě dají najít i klasické nehybridní motory. Ale už pouze v bazarech, protože se vázaly jen k prvním ročníkům. U dieselů (které se zde montovaly už jen do kombi) je poznáte podle označení D3 či D4, u benzinových pak T4, T5 a T6 bez přídomku. Ve všech případech (a to i těch hybridních) jde o přeplňované dvoulitrové čtyřválce s přímým vstřikováním, částicovými filtry a rozvodovým řemenem. Jde o motory z volvácké „stavebnicové“ rodiny VEA.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!