Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojeté Volvo S60 III/V60 II (platforma SPA): Tříčtvrteční devadesátka

Volvo V60
Vzadu bohužel není víc prostoru ani pohodlí než v golfu. Sedáky jsou krátké a k tomu velmi nízko ukotvené, takže sedíte s koleny nahoru a nepodepřenými stehny. Tradičně dobře je vyřešené větrání s výdechy ve dveřních sloupcích, které hodně pomohou s odmlžením zadních oken.
Sedany S60 jsou v této generaci už výhradně benzinové a také k nám putují z větší dálky, vyrábějí se v Jižní Karolíně (USA). Mají sportovnější šmrnc, ale na českém trhu jde o hluboce okrajový model.
Základní interiér modelu před faceliftem, s mechanickým voličem automatu a původním, spolehlivějším infotainmentem Sensus s mapovými podklady na harddisku, které se aktualizují postaru přes „fl ešku“. Tyhle verze podporují Apple CarPlay/Android Auto jen po kabelu. Vzor standardního látkového čalounění je rozkošný, tato základní sedadla nabídnou ale jen běžné pohodlí.
32 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (3)

Poslední generace středních volv šedesátkové řady je z technického pohledu jen zmenšeninou velkých S90/V90. Menší model moc nezaboduje prostorností, ale má výhodu v tom, že přišel později a vyhnul se některým dětským nemocem starších větších sourozenců.

Divize osobních vozů Volvo, spadající od roku 2010 pod čínský koncern Geely, se v poslední dekádě hodně snaží setřást pověst konzervativní značky pro lékaře před důchodem. Že se nebojí zariskovat a vsadit na divokou kartu, jsme poznali už v roce 2015, kdy přišlo velké Volvo XC90 II na tehdy novinkové modulární platformě SPA (Scalable Product Architecture). Ta nabídku motorů zastropovala dvoulitrovým plug-in hybridem a do interiéru zasadila velký centrální tablet, jímž ovládáte i topení. Zatímco u největšího a nejdražšího modelu to byl svého času velmi odvážný krok, u všech následných nižších a levnějších to už nikoho nepobuřuje – cesta k umenšování spalovacích motorů a větší digitalizaci interiéru se mezitím stala normou všech významných výrobců.

 

Nehybridní jen zkraje

U téhle poslední generace „nízkých“ šedesátek (kombi V60 od roku 2018, sedan S60 od 2019) se ještě dají najít i klasické nehybridní motory. Ale už pouze v bazarech, protože se vázaly jen k prvním ročníkům. U dieselů (které se zde montovaly už jen do kombi) je poznáte podle označení D3 či D4, u benzinových pak T4, T5 a T6 bez přídomku. Ve všech případech (a to i těch hybridních) jde o přeplňované dvoulitrové čtyřválce s přímým vstřikováním, částicovými filtry a rozvodovým řemenem. Jde o motory z volvácké „stavebnicové“ rodiny VEA.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (3)