Volvo Trucks: Dálkové ovládání pro jednodušší nakládku

 

Čas strávený nakládkou a vykládkou se může výrazně zkrátit řidičům nové generace Volva FH díky dálkovému ovládání nastavení vozidla a návěsu.

Společnost Volvo Trucks představila novou generaci modelové řady FH počátkem září loňského roku. Spolu s ní v letošním roce uvádí na trh novinku v podobě dálkového ovládání, s nímž mohou řidič ušetřit například spoustu nastupování a vystupování z kabiny při najíždění k rampě.

S testováním prvních dálkových ovládání začala společnost Volvo Trucks před několika lety. Řidiči, kteří měli možnost si vyzkoušet první prototypy, se o nich vyjadřovali kladně a jejich vývoj díky tomu dospěl až k systému, jímž budou od letošního roku vybavována sériová vozidla Volvo FH.

Na dálkovém ovládání stačí stisknout tlačítko a vozidlo se například samo nastaví na výšku nakládací rampy. Při nakládce se na displeji ovladače neustále zobrazují údaje o tom, zda je náklad rozmisťován rovnoměrně a zda není překročeno maximální zatížení nápravy.

Pomocí dálkového ovladače je možné upravit výšku odpružení, naklonit vůz na jednu stranu, obsluhovat zadní hydraulickou plošinu, ovládat osvětlení nákladového prostoru, nastartovat či vypnout motor, zvýšit otáčky motoru i zamknout vozidlo.

Dálkové ovládání je možné přepnout do třech různých režimů: nakládka, vybavení a výměnná návěsu. O tom, které funkce bude možné v jednotlivých režimech využívat, rozhoduje z větší části řidič.

K zjednodušení nakládky přispěje paměť na nakládací rampy. Řidič má k dispozici čtyři různé výšky, které lze vyvolat stisknutím jediného tlačítka. Tuto pomůcku ocení zejména řidiči, kteří se často vrací ke stejným nakládacím rampám.

V případě, že není nakládací rampa rovná, může být přívěs za využití dálkového ovládání nakloněn na jednu stranu tak, aby hrany navzájem lícovaly. To vše díky samostatnému zvýšení či snížení odpružení na jednotlivých stranách vozidla. Zároveň lze odděleně nastavit také výšku předního a zadního odpružení.

Řidič si může prostřednictvím dálkového ovládání sám kalibrovat indikátor zátěže. Potřebuje k tomu jen váhu. Kalibrace je prováděna z kabiny a do systému indikátoru zátěže lze uložit údaje až o 20 různých přívěsech.

V případě výměny návěsu má řidič místo dvou pevně stanovených pozic k dispozici tři, které lze upravovat podle potřeby. Řidič si tedy může uložit tři výšky, které při připojování návěsu nejčastěji využívá. Tyto výšky pak lze vyvolat pouhým stisknutím tlačítka, aniž by bylo nutné nastavení neustále ručně kontrolovat.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí

Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) expremiéra…

Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

 
Zdroj: Volvo Trucks
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…