Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Trucks: Dálkové ovládání pro jednodušší nakládku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Čas strávený nakládkou a vykládkou se může výrazně zkrátit řidičům nové generace Volva FH díky dálkovému ovládání nastavení vozidla a návěsu.

Společnost Volvo Trucks představila novou generaci modelové řady FH počátkem září loňského roku. Spolu s ní v letošním roce uvádí na trh novinku v podobě dálkového ovládání, s nímž mohou řidič ušetřit například spoustu nastupování a vystupování z kabiny při najíždění k rampě.

S testováním prvních dálkových ovládání začala společnost Volvo Trucks před několika lety. Řidiči, kteří měli možnost si vyzkoušet první prototypy, se o nich vyjadřovali kladně a jejich vývoj díky tomu dospěl až k systému, jímž budou od letošního roku vybavována sériová vozidla Volvo FH.

Na dálkovém ovládání stačí stisknout tlačítko a vozidlo se například samo nastaví na výšku nakládací rampy. Při nakládce se na displeji ovladače neustále zobrazují údaje o tom, zda je náklad rozmisťován rovnoměrně a zda není překročeno maximální zatížení nápravy.

Pomocí dálkového ovladače je možné upravit výšku odpružení, naklonit vůz na jednu stranu, obsluhovat zadní hydraulickou plošinu, ovládat osvětlení nákladového prostoru, nastartovat či vypnout motor, zvýšit otáčky motoru i zamknout vozidlo.

Dálkové ovládání je možné přepnout do třech různých režimů: nakládka, vybavení a výměnná návěsu. O tom, které funkce bude možné v jednotlivých režimech využívat, rozhoduje z větší části řidič.

K zjednodušení nakládky přispěje paměť na nakládací rampy. Řidič má k dispozici čtyři různé výšky, které lze vyvolat stisknutím jediného tlačítka. Tuto pomůcku ocení zejména řidiči, kteří se často vrací ke stejným nakládacím rampám.

V případě, že není nakládací rampa rovná, může být přívěs za využití dálkového ovládání nakloněn na jednu stranu tak, aby hrany navzájem lícovaly. To vše díky samostatnému zvýšení či snížení odpružení na jednotlivých stranách vozidla. Zároveň lze odděleně nastavit také výšku předního a zadního odpružení.

Řidič si může prostřednictvím dálkového ovládání sám kalibrovat indikátor zátěže. Potřebuje k tomu jen váhu. Kalibrace je prováděna z kabiny a do systému indikátoru zátěže lze uložit údaje až o 20 různých přívěsech.

V případě výměny návěsu má řidič místo dvou pevně stanovených pozic k dispozici tři, které lze upravovat podle potřeby. Řidič si tedy může uložit tři výšky, které při připojování návěsu nejčastěji využívá. Tyto výšky pak lze vyvolat pouhým stisknutím tlačítka, aniž by bylo nutné nastavení neustále ručně kontrolovat.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)