Volvo Trucks uvádí vozidla řad FH a FM s motory na LNG
Novinky v nabídce švédské značky představují vozidla Volvo FH LNG a Volvo FM LNG, jejichž motory mohou spalovat bioplyn nebo zemní plyn. Pro první případ uvádí společnost Volvo Trucks snížení emisí CO2 v porovnání s naftou až o 100 % a pro druhým pak o 20 %.
Uvedené hodnoty uvádějí podle automobilky množství emisí vzniklé vlastním provozem vozidla a popisuje je parametr „tank-to-wheel" (z nádrže ke kolům).
Vozidla Volvo FH LNG a Volvo FM LNG mohou být vybavena 13litrový řadovými šestiválci, disponujícími výkonem 309 kW (420 k) nebo 338 kW (460 k). Těnto hodnotám pak odpovídá nejvyšší točivý moment 2100 N.m, resp. 2300 N.m. S těmito motory standardně spolupracuje dvouspojková převodovka I-Shift.
Volvo Trucks nabídne vozidla FH LNG a FM LNG s konfiguracemi podvozků 4x2, 6x2 a 6x4. Zákazníci mají mít dále možnost výběru z nádrží na 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) nebo 205 kg (495 l) LNG a každé z vozidel má být vždy vybaveno i malou nádrží na naftu pro případy, kdy nebude možné natankovat zkapalněný zemní plyn.
Při srovnání s ostatními vozidly na plyn, která jsou na trhu k dispozici, spotřebovávají nové modely společnosti Volvo Trucks podle jejích materiálů o 15 až 25 procent méně paliva. Aby bylo možné dosáhnout co největšího dojezdu, slouží vozidlům jako palivo zkapalněný zemní plyn (LNG).
Přepravce, který v rámci těžké přepravy s vozidlem na zemní plyn ročně najede 120.000 km, sníží v porovnání s naftou emise CO2 o 18 až 20 tun ročně.
S ohledem na skutečnost, že v EU bylo jen za pouhý loňský rok zaregistrováno 264.000 těžkých nákladních vozidel, je potenciál k významnému celosvětovému snížení emisí u těžké komerční přepravy opravdu obrovský.
Zemní plyn je surovinou s výbornou dostupností, v mnoha zemích má konkurenceschopnou cenu a díky balíčku akčních opatření, která Evropská komise a členské státy unie vytvořily za účelem dlouhodobého zajištění energetických zdrojů, se v současnosti v Evropě rozšiřuje i infrastruktura LNG.