Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V90: První oficiální fotografie nástupce V70

David Bureš
Diskuze (66)
Velké kombi Volvo V70 se v nastupující generaci přejmenuje na V90. Tímto názvem jej výrobce sjednocuje s technicky spřízněným sedanem S90.

Volvo nám už 18. února oficiálně představí nové velké kombi V90, které nahradí dosavadní model V70. Na internet ale už dříve pronikly snímky zmenšeného modelu auta i samotného nezakrytého vozu, díky nimž už podobu V90 dávno známe. Dnes internetem začaly kolovat i oficiální snímky švédské novinky.

Jak už bylo naznačeno, design kombi vyšší střední třídy moc nepřekvapuje. Příď s výraznou maskou chladiče a světlomety ve stylu „Thorova kladiva“ navazuje na sedan S90, vzadu se pak objevují vertikálně orientované koncové svítilny, což je typický prvek kombíků Volva. Na rozdíl od SUV XC90 jsou však protažené až do víka kufru.

Také interiér nepřekvapí, navazuje na S90 a XC90. Čisté skandinávské tvary doplňuje rozměrná obrazovka multimediálního systému, která je orientována vertikálně. Digitální displej se objevuje také před řidičem, v kapličce s přístroji.

Nabídka agregátů bude přejata ze sedanu S90. To znamená použití výhradně čtyřválcových jednotek, vrcholem bude plug-in hybrid T8 o výkonu 300 kW. Už dříve automobilka potvrdila, že se počítá i s ostrou verzí Polestar. I ta vsadí na hybridní pohon.

Stejně jako ostatní modely Volvo nabídne i V90 špičkovou úroveň bezpečnosti. Již v S90 bylo představeno semiautonomní řízení využívající asistent pro jízdu v kolonách, který zásahy do řízení upravuje směr automobilu v rámci jízdního pruhu až do rychlosti 130 km/h. Díky rozšířené funkci systému City Safety pak auto umí detekovat i velká zvířata – například losa, soba nebo koně. Dosud přitom City Safety fungoval jen ve městě, kde úspěšně detekoval chodce a ostatní vozidla.

David Bureš
Diskuze (66)
12. 2. 2016 17:16
Re: Loď
Otázka je, zda je nutné se ve všem vyrovnat D3. Podle mě by stačilo akcentovat tradiční hodnoty značky, a ne si hrát na další Audi či BMW. Prostě říct, ano, nemáme top motor, ale máme dostačující motorizaci a k tomu robustní, nadmíru bezpečnou konstrukci a spolehlivou techniku, která vás nenechá ve štychu ani ve lednu ve čtyři ráno za polárním kruhem. Nepochybuju, že takto pojaté by si to zákazníky našlo.
12. 2. 2016 17:12
Re: Celkem pekne, ale neni to nastupce V70
Však je to také s prominutím pěkná blbost, zákazníci se sotva dají takhle škatulkovat. Jediné o čem lze s určitým zjednodušením mluvit jsou hodnoty značky, tedy to, co značka akcentuje oproti konkurenci - u Volva to podle mě vždy byla "klidná síla", tj. robustnost, odolnost, spolehlivost a bezpečí. Nakolik současné nové generace těchto vozů skutečně těmto hodnotám dostávají, ukáže až čas. Je ale jisté, že D3 jejich vlastními zbraněmi porazit nedokážou a snažit se o něco takového by bylo jasnou chybou. Osud Saabu a Alfy Romeo budiž v tomto směru mementem!
Avatar - white label
12. 2. 2016 16:17
Re: Vím jak zbohatnu,
12. 2. 2016 16:13
Re: Celkem pekne, ale neni to nastupce V70
Uplne si jako majitel soucasne V70 nepripadam jako muz co vzdal zivot :-)

Ad kufr souhlas - zezadu je to jasne pokracovani stavajiciho a predchoziho modelu, ale ten nekonecnej prostor vzadu tam uz asi nebude ....
Avatar - white label
12. 2. 2016 16:13
Re: Vím jak zbohatnu,
A nějakou motorárnu na pětiválce už máš? ;-)