Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S90 oficiálně: Pod kapotou čtyřválce a hybrid se 407 koňmi, debut v Detroitu (+videa)

Jan Mička Jan Mička 2. 12. 2015 • 15:53
75
170
Zobrazit náhledy (75)
volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni volvo ceskytrh vyssistredni
Volvo po dnešním úniku fotografií zveřejnilo podobu vlajkové lodi S90. Pod kapotou najdeme jenom čtyřválcové motory, u turbodieselu D5 AWD ale také zajímavou technickou novinku.

Pro Volvo je představení nové vlajkové lodi velkým dnem, díky zmenšeným výstavním modelům a předčasně uniklým fotografiím ale nejsou tvary modelu S90 až tak překvapivé. Značka se při návrhu vozu řídila designovým trendem použitým už u druhé generace SUV XC90 a alespoň na fotografiích vypadá doslova nádherně. Koncepce palubní desky rovněž odpovídá XC90, a to včetně digitálního přístrojového štítu a vertikálně orientovaného tabletu infotainmentu.

video

Slavnostní odhalení Volva S90 proběhne dnes v 18:30 v Göteborgu, už nyní ale máme k dispozici desítky fotografií a kompletní technické údaje. Vzhledem k tomu, že vůz stejně jako SUV XC90 vyrostl na modulární platformě SPA (Scalable Product Architecture), se dala nabídka motorů už dříve snadno odvodit. Jde o dlouhozdvihové čtyřválce řady Drive-E včetně plug-in hybridu T8 Twin Engine o výkonu 300 kW (407 koní), které jsou až na verzi D4 párovány s automatickou osmistupňovou převodovkou Aisin. Základem je pohon předních kol (D4), silnější turbodiesel D5 a obě zážehové varianty mají hnaná všechna čtyři kola.

Oproti modelu XC90, ze kterého technika S90 de facto vychází, je tady ale jedna zásadní novinka – systém PowerPulse, který se váže ke vznětové verzi D5 s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Spočívá ve dvoulitrovém zásobníku vzduchu, který je plněn pomocí kompresoru přímo ze vzduchového filtru. Cílem je dosažení co nejrychlejší odezvy motoru na sešlápnutí plynového pedálu díky přepouštění natlakovaného vzduchu sběrným potrubím přímo k menšímu ze dvou turbodmychadel (má proměnnou geometrii lopatek). Ve srovnání s XC90 by měly být reakce motoru živější, byť ani u SUV se díky dvojitému přeplňování turboefektu v podstatě nedočkáte. Práci systému vysvětluje následující video.

video

Volvo S90 - hlavní rozměry
Délka [mm]4963
Šířka [mm]1879
Výška [mm]1443
Rozvor [mm]2941
Rozchod vpředu [mm]1628
Rozchod vzadu [mm]1629
Objem kufru [l]500

„Volvo S90 udělalo dlouhý krok dopředu v oblasti jízdní dynamiky, výkonu a jízdního komfortu. Provedli jsme komplexní změny, díky nimž získá jízdní zážitek ve voze Volvo zcela nový rozměr ve smyslu preciznější odezvy, zábavného řízení a komfortu,“ řekl Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.

Automobilka už v úvodu zmínila zajímavá technická řešení. Novinkou je například semiautonomní řízení využívající asistent pro jízdu v kolonách, který zásahy do řízení upravuje směr automobilu v rámci jízdního pruhu až do rychlosti 130 km/h. Díky rozšířené funkci systému City Safety umí S90 detekovat i velká zvířata – například losa, soba nebo koně. Zatím bylo možné City Safety využívat hlavně ve městě, kde úspěšně detekoval chodce a ostatní vozidla.

video

„S uvedením nového Volva XC90 jsme dali jasně najevo, o co se snažíme. Nyní jsme bez pochyb zaujali své pevné místo ve hře. S pomocí jedenáctimiliardové investice jsme během posledních pěti let nejen nastínili novým způsob, jak mohou být vozy Volvo vnímány, ale zároveň jsme také splnili své přísliby a nechali jsme ožít značku Volvo ve zcela nové podobě a formě,“ uvedl v tiskové zprávě prezident a generální ředitel společnosti Volvo Car Group Håkan Samuelsson.

Nové Volvo S90 se představí na autosalonu v Detroitu (probíhá od 11. do 24.ledna) a 1.dubna dojde ke spuštění systému objednávek. S prvním českým exemplářem se budou moci zákazníci svézt po letních prázdninách, informace o dalších dodávkách ale v tuto chvíli ještě nejsou k dispozici. V Ženevě se pak dočkáme praktičtějšího kombi V90, termín dodání na náš trh ale ještě není k dispozici.

Volvo S90 - technická data
MotorD4 Drive-ED5 Drive-E AWDT6 AWD Drive-ET8 Hybrid AWD
Zdvihový objem [cm3]1969196919691969
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]140/4250173/400235/5700300/-
Točivý moment [N.m/min]400/1750-2500480/1750-2250400/2200-5400640/-
Převodovka6M8A8A8A
Max. rychlost [km/h]230230neudánoneudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,27,35,8neudáno
Komb. spotřeba [l/100 km]4,15,17,31,9
U T8 AWD uvádíme systémový výkon, parametry spalovacího motoru odpovídají T6 AWD

Související články

Témata
24. 1. 2016 21:08
Líbil by se mi ..
Kdyby měl pětiválec nebo šestiválec.... ;-\
6. 12. 2015 19:59
Re: ***
Nevim o kom polemizujes, ale moze mi to byt jedno, ale zrejme budes slusny fungcny analfabet. To, ze s cimkolvek pod V6 by si sa neopovazil zaradit do laveho pruhu na Autobahne, je tvoja vec, nic ale nemeni na fakte, ze 90% aut nejazdi viac nez 160-170.
Tak este raz pre menej schopnych jedincov:
1., ak si myslis, ze pri tejto rychlosti uz to volvo nedokaze zrychlovat, tak si ho uz zrejme jazdil...
2., este si mi neodpovedal na otazku, co by clovek presne mal robit ak ide 160 tempomatom a dobehne ho niekto? Slapat na plyn a snazit sa o nejaky streetracing? Asi ten tempomat sa vacsinou pouziva tak, ze si clovek nastavi rychlost a okolie mu akosi moze byt ukradnute...

Avatar - happy_driver
6. 12. 2015 11:39
Re: ***
Bol tu jeden taký, čo sa pre zmenu stále oháňal na všetky strany hlupákmi, ty budeš asi nejaká jeho spriaznená duša, že áno.
Najprv tu bľaboceš, že či niekto jazdil po nemeckých diaľniciach, keď to nezabralo, vyrukuješ s tým, že ti je to jedno. Nuž, typické pre duševných krpcov, keď niet čo vložiť do debaty, treba ju označiť za bezvýznamnú. >:-[]
S týmto motorom vo Volve pri 160km/h slušné zrýchlenie nie je na programe dňa, maximálne sa dá slušne odpratať do pravého prúdu. Keď niečo také budeš dlhodobejšie jazdiť, nebudeš hlásať takéto naivity.
Nemá zmysel obhajovať ďalej motorovú paletu, ktorá je momentálne k dispozícii. K autu tejto veľkosti a hmotnosti je jednoducho potreba mať pod kapotou väčšiu a výkonnejšiu motorizáciu. Inak je to len taký, aj eď luxusnejšie poňatý, ale motoricky okriplený taxík. :-!
5. 12. 2015 20:40
Re: ***
Este raz si precitaj moj prispevok, nez zacnes hulakat. Na pohodlnu 170 km/h jazdu fakt hocico nestaci. Ci, asi potom mame ine predstavy co vlastne pohodlie znamena... Dalej pisem, "aj pri rychlosti 160 dokazes s tymto motorom slusne zrychlovat..."

Co sa sasov tyka, neviem ci si sa kukal do zrkadla. Cim po tom autobahne jazdis, mi moze byt ukradnute, vazne tym nepoklesnes ani nevstupnes v mojich ociach a na relevantnosti tvojych nazorov to nic nemeni.
Avatar - happy_driver
5. 12. 2015 18:32
Re: ***
Ja mám zase pocit, že sa na túto tému chytajú najmä jednoduchšie typy bez kúska predstavivosti, viď tvoje vlastné výplody. Znovu vidím, že chápanie čítaného textu robí značný problém... Na tempomatových 160-170km/h dnes stačí s troškou nadsázky fakt hocičo. Druhá vec je pri tom tempe dokázať adekvátne zrýchliť a to už je pri tejto veľkosti a hmotnosti náročnejšia úloha aj pre silnejšie motory ako má Volvo v talóne. Takže nabudúce nemel blbosti, ale najprv si to aspoň trikrát prečítaj a popremýšľaj. Nebudeš potom za šaša. ;-) Na margo autobahnu podotknem len toľko, že tam jazdím od roku ´94 (vtedy to bol radový 6-valec..., dnes mám V6-ky).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku