VW Arteon zvládne sám sjet ke krajnici a zastavit. Zabrání tím nehodě
Volkswagen Arteon, nástupce modelu (Passat) CC, se na evropském trhu stane novou vlajkovou lodí wolfsburské značky. I proto nabídne bohatou výbavu, včetně záplavy různých bezpečnostních asistentů. Nyní vůz odhaluje ty nejzajímavější.
Hlavní chloubou Arteonu bude nepochybně Emergency Assist 2.0, který v sobě kombinuje práci adaptivního tempomatu, sledování mrtvého úhlu, aktivního asistentu pro jízdu v pruzích a parkovacího asistentu. Systém zafunguje v případě, že řidič přestane reagovat a neřídí (třeba v případě infarktu nebo jiného zdravotního problému), následkem čehož automobil bezpečně zpomalí, sjede s ním ke krajnici a zastaví.
Systém funguje následujícím způsobem: Jakmile senzory vyhodnotí, že řidič nijak nereaguje – nezrychluje, nebrzdí, nezatáčí, zkusí ho auto probrat. Nejprve pomocí zvukových a vizuálních varování, následně i pomocí mírného zabrzdění. Tím vůz rovněž upozorní okolní řidiče, že se něco děje. Pokud řidič ani na toto nezareaguje, spustí se funkce nouzového zastavení.
Automobil samočinně spustí výstražná světla, aby varoval okolní vozidla před nebezpečím a následně pomocí adaptivního tempomatu zpomalí a pomocí zásahů do řízení sjede ke krajnici, kde zastaví. Jednotlivé bezpečností asistenty (sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent) přitom dávají pozor, aby Arteon neohrozil okolní účastníky silničního provozu a během zpomalování do něčeho nenarazil.
Jedná se o druhou generaci tohoto systému, tu první najdeme i ve vybraných škodovkách. Stávající Emergency Assist také v případě nebezpečí dokáže auto bezpečně zastavit, avšak zpomalí jen v rámci svého jízdního pruhu, aniž by sjížděl ke kraji vozovky. Ostatní řidiče před tímto manévrem varuje nejen výstražnými světly, ale také několikerým přibrzďováním.
Vedle toho se Arteon dokáže připravit na hrozící srážky. To volkswageny už dnes umí, Arteon ale rozezná i hrozící srážku zezadu. Pomocí radarů používaných sledováním mrtvého úhlu rozezná pozici a rychlost vozidel vzadu. Jestliže při stání na semaforech Arteon pozná, že vozidlo za ním už nestačí včas zabrzdit, sepne výstražná světla, předpínače přitáhnou bezpečnostní pásy sedadel a okna se přivřou, a to včetně střešního. Boční okna přitom zůstanou lehce pootevřená, což pomáhá funkčnosti hlavových airbagů.