12.5. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

VW Arteon zvládne sám sjet ke krajnici a zastavit. Zabrání tím nehodě

 

Autonomní systémy mají několik výhod. Nejenže pomůžou řidičům odpočinout si během řízení, ale také jim pomohou v případě nějakého nebezpečí. Jako třeba nový Arteon.

Volkswagen Arteon, nástupce modelu (Passat) CC, se na evropském trhu stane novou vlajkovou lodí wolfsburské značky. I proto nabídne bohatou výbavu, včetně záplavy různých bezpečnostních asistentů. Nyní vůz odhaluje ty nejzajímavější.

Hlavní chloubou Arteonu bude nepochybně Emergency Assist 2.0, který v sobě kombinuje práci adaptivního tempomatu, sledování mrtvého úhlu, aktivního asistentu pro jízdu v pruzích a parkovacího asistentu. Systém zafunguje v případě, že řidič přestane reagovat a neřídí (třeba v případě infarktu nebo jiného zdravotního problému), následkem čehož automobil bezpečně zpomalí, sjede s ním ke krajnici a zastaví.

Systém funguje následujícím způsobem: Jakmile senzory vyhodnotí, že řidič nijak nereaguje – nezrychluje, nebrzdí, nezatáčí, zkusí ho auto probrat. Nejprve pomocí zvukových a vizuálních varování, následně i pomocí mírného zabrzdění. Tím vůz rovněž upozorní okolní řidiče, že se něco děje. Pokud řidič ani na toto nezareaguje, spustí se funkce nouzového zastavení.

Automobil samočinně spustí výstražná světla, aby varoval okolní vozidla před nebezpečím a následně pomocí adaptivního tempomatu zpomalí a pomocí zásahů do řízení sjede ke krajnici, kde zastaví. Jednotlivé bezpečností asistenty (sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent) přitom dávají pozor, aby Arteon neohrozil okolní účastníky silničního provozu a během zpomalování do něčeho nenarazil.

Video

Jedná se o druhou generaci tohoto systému, tu první najdeme i ve vybraných škodovkách. Stávající Emergency Assist také v případě nebezpečí dokáže auto bezpečně zastavit, avšak zpomalí jen v rámci svého jízdního pruhu, aniž by sjížděl ke kraji vozovky. Ostatní řidiče před tímto manévrem varuje nejen výstražnými světly, ale také několikerým přibrzďováním.

Vedle toho se Arteon dokáže připravit na hrozící srážky. To volkswageny už dnes umí, Arteon ale rozezná i hrozící srážku zezadu. Pomocí radarů používaných sledováním mrtvého úhlu rozezná pozici a rychlost vozidel vzadu. Jestliže při stání na semaforech Arteon pozná, že vozidlo za ním už nestačí včas zabrzdit, sepne výstražná světla, předpínače přitáhnou bezpečnostní pásy sedadel a okna se přivřou, a to včetně střešního. Boční okna přitom zůstanou lehce pootevřená, což pomáhá funkčnosti hlavových airbagů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská unie zvažuje, že zařadí Turecko mezi daňové ráje Evropská unie zvažuje, že zařadí Turecko mezi daňové ráje

Evropská unie možná zařadí na černou listinu daňových…

Metrostav postaví na Slovensku přivaděč k dálnici za 354 milionů korun Metrostav postaví na Slovensku přivaděč k dálnici za 354 milionů korun

Stavební společnost Metrostav získala na Slovensku…

Glosa Vladana Gallistiho: Druhý pokus Číňanů Glosa Vladana Gallistiho: Druhý pokus Číňanů

Výrok filozofa Herakleita „Nevstoupíš dvakrát do téže…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána

Volkswagen se u nástupce modelu CC vedle atraktivního…

Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého

Nový Arteon se nachází přesně na pomezí mainstreamových a…

 



 
Ford Mustang má české ceny. Kolik si připlatíte za pětilitrový osmiválec? Není to moc!

Ford Mustang má české ceny. Kolik si připlatíte za pětilitrový osmiválec? Není to moc!

Dnes 11:56

Nejnovější Ford Mustang dorazí na český trh v prvním čtvrtletí příštího roku, ceník nám ale Modrý ovál prozradil již nyní.




Blesk.cz

Unikátní měření emisí: Praze má pomoci od vysokého znečištění ovzduší

Unikátní měření emisí: Praze má pomoci od vysokého…

České vysoké učení technické (ČVUT) ve spolupráci s Ústředním automotoklubem (ÚAMK) uskutečnilo orientační…

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

 

iSport.cz

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

Gudas o sekeře: Náhoda! Nesnížil bych se použít hokejku jako zbraň

Gudas o sekeře: Náhoda! Nesnížil bych se použít…

Tušil, že může přijít tvrdý trest. Radko Gudas byl o víkendu NHL suspendován na deset zápasů, k tomu přijde o…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko trend vyhřívaných iglú?

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko…

Svařák na Staromáku, trhy v Drážďanech nebo ve Vídni, Louskáček v Národním divadle? Jestli právě takto vypadá…