12.5. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

VW Arteon zvládne sám sjet ke krajnici a zastavit. Zabrání tím nehodě

 

Autonomní systémy mají několik výhod. Nejenže pomůžou řidičům odpočinout si během řízení, ale také jim pomohou v případě nějakého nebezpečí. Jako třeba nový Arteon.

Volkswagen Arteon, nástupce modelu (Passat) CC, se na evropském trhu stane novou vlajkovou lodí wolfsburské značky. I proto nabídne bohatou výbavu, včetně záplavy různých bezpečnostních asistentů. Nyní vůz odhaluje ty nejzajímavější.

Hlavní chloubou Arteonu bude nepochybně Emergency Assist 2.0, který v sobě kombinuje práci adaptivního tempomatu, sledování mrtvého úhlu, aktivního asistentu pro jízdu v pruzích a parkovacího asistentu. Systém zafunguje v případě, že řidič přestane reagovat a neřídí (třeba v případě infarktu nebo jiného zdravotního problému), následkem čehož automobil bezpečně zpomalí, sjede s ním ke krajnici a zastaví.

Systém funguje následujícím způsobem: Jakmile senzory vyhodnotí, že řidič nijak nereaguje – nezrychluje, nebrzdí, nezatáčí, zkusí ho auto probrat. Nejprve pomocí zvukových a vizuálních varování, následně i pomocí mírného zabrzdění. Tím vůz rovněž upozorní okolní řidiče, že se něco děje. Pokud řidič ani na toto nezareaguje, spustí se funkce nouzového zastavení.

Automobil samočinně spustí výstražná světla, aby varoval okolní vozidla před nebezpečím a následně pomocí adaptivního tempomatu zpomalí a pomocí zásahů do řízení sjede ke krajnici, kde zastaví. Jednotlivé bezpečností asistenty (sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent) přitom dávají pozor, aby Arteon neohrozil okolní účastníky silničního provozu a během zpomalování do něčeho nenarazil.

Video

Jedná se o druhou generaci tohoto systému, tu první najdeme i ve vybraných škodovkách. Stávající Emergency Assist také v případě nebezpečí dokáže auto bezpečně zastavit, avšak zpomalí jen v rámci svého jízdního pruhu, aniž by sjížděl ke kraji vozovky. Ostatní řidiče před tímto manévrem varuje nejen výstražnými světly, ale také několikerým přibrzďováním.

Vedle toho se Arteon dokáže připravit na hrozící srážky. To volkswageny už dnes umí, Arteon ale rozezná i hrozící srážku zezadu. Pomocí radarů používaných sledováním mrtvého úhlu rozezná pozici a rychlost vozidel vzadu. Jestliže při stání na semaforech Arteon pozná, že vozidlo za ním už nestačí včas zabrzdit, sepne výstražná světla, předpínače přitáhnou bezpečnostní pásy sedadel a okna se přivřou, a to včetně střešního. Boční okna přitom zůstanou lehce pootevřená, což pomáhá funkčnosti hlavových airbagů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha jako vzorové město: podle studie má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí Praha jako vzorové město: podle studie má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán

Prezidentovo prohlášení v rozhovoru pro blesk.cz, že…

Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie

Devět měsíců před předpokládaným termínem brexitu stále…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 



Milovníci kombíků zbystřete! Volkswagen potvrdil příchod Arteonu Shooting Brake Milovníci kombíků zbystřete! Volkswagen potvrdil příchod Arteonu Shooting Brake

V době klesajícího zájmu o kombíky výrobci hledají různé…

Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána

Volkswagen se u nástupce modelu CC vedle atraktivního…

 



 
Elon Musk prozradil, kde by nejradši postavil evropskou gigatovárnu Tesly

Elon Musk prozradil, kde by nejradši postavil evropskou gigatovárnu Tesly

Dnes 17:21

Šéf amerického výrobce elektroaut potvrdil favorita mezi evropskými zeměmi pro stavbu gigatovárny. Jak jinak než na Twitteru.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: Japonsko - Senegal 1:1. O vyrovnání Asiatů se postaral Inui

ONLINE: Japonsko - Senegal 1:1. O vyrovnání Asiatů…

Druhé kolo základních skupin finišuje. Ve zřejmě nejvyrovnanější skupině H se jako první střetne Japonsko se…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…