Vůbec nejsilnější Bora s dvousetkoňovým šestiválcem vzbuzuje otázku, zda je vůbec možné sladit takto silný motor s vozem nižší střední třídy. Ústupky cestovnímu charakteru vozu na úkor toho, aby podvozek "vydržel", tak mohou být více či méně znatelné. My jsme se tedy zajímali hlavně o to, jak je velmi silný motor sladěn nejen s podvozkem ale i s možnostmi a potřebami celého vozu.

Navenek se Bora nijak neliší od slabších zástupců své modelové řady. Pouze šestnáctipalcová litá kola a nápis V6 na přední masce a víku kufru dává vědět, že pod kapotou se ukrývá moderní šestiválec, který dokáže pořádně rozhýbat i těžší Passat nebo velkoprostorový Sharan. Přední části dominují světlomety s čirou optikou a xenonovými výbojkami. Design vozu je poměrně konzervativní, podobnost lze najít jak s řadou Passat, tak se starším Ventem. Nejvíce se ale Bora hlavně z boku podobá Škodě Octavia a Seatu Toledo. Na karoserii upoutají mimo jiné i minimální spáry a příkladné slícování všech dílů. Na první pohled nepostřehnutelná je také znatelně nižší světlá výška, a to hlavně pod rozměrným motorem. Bude o ní ještě řeč.

V interiéru nechybí nic z koncernové "drobné klasiky" - takže v autě za milion korun nadále používáme některé spínače a ovladače, jako v Seatu Ibiza... Šedočerný interiér doplněný chromovými doplňky působí přiměřeně luxusně, všechny ovládací prvky jsou tam, kde bychom je čekali. Pouze topologie řazení indikuje možnosti tohoto vozu, které jsme již částečně popsali už v testu VW Golfu 4Motion... Sedadlo řidiče je nastavitelné ve všech směrech, volant je pohyblivý ve dvou osách, jen pravé vnější mikrozrcátko se nedá použít ke kvalitnímu výhledu. Modré podsvětlení přístrojů je neobyčejně příjemné, zvláště v kombinaci s koncernovým autorádiem a klimatizací Climatronic. Ve středním tunelu je také ukryt ovladač otevírání víka palivové nádrže.

Zmíněný šestiválec 2,8 l dodává automobilka jen v kombinaci se systémem pohonu všech kol. Jen tak lze zaručit, že výkon bude relativně lehké auto schopno přenést na vozovku s co nejmenšími ztrátami. Námi testovaný vůz dával najevo svou sílu až zhruba od 3200 otáček - do té doby se choval jako ukázněný "dvoulitr". Bora neměla sklony k "trhání asfaltu", tak jako již zmíněný testovaný Golf s pohonem všech kol. Po pokusu o velmi razantní rozjezd byl vůz překvapivě klidný a choval se jako výkonnější dvoulitr. To pravé svezení začínalo teprve později. V situaci, kdy auto zrychlovalo z 80 km/h na pětku takovým způsobem, jsme teprve uznali možnosti mohutného šestiválce a odpustili mu i občas hvízdavý zvuk... Dá se říci, že na poměry nižší střední třídy extrémně silný motor vykázal až překvapivou pružnost, která se však na rozdíl od (skvělých, bez nadsázky) koncernových turbodieselů dala využívat jen při vyšších otáčkách a de facto i rychlostech.

Jízda s tímto motorem se už po prvních kilometrech rozdělila do dvou dojmů: výborné, jistotu poskytující jízdní vlastnosti a starost o motor.

Bora se totiž i v těch nejextrémnějších zatáčkách pohybovala naprosto jistě, a až na poněkud měkké odpružení zvládala s neznatelnou přetáčivostí všechny běžné nástrahy. Vnitřní hluk neznatelný, dvanáctilitrová spotřeba ve městě odpovídající, vše mluví pro kvalitní výkonný vůz.

A co naše starost o motor? Ne, nejde o výkon ani o extrémní otáčky. Během týdenního testování jsme totiž dvakrát utrhli spodní kryt motoru, připevněný k nárazníku. Jednou jsme najeli až "nebezpečně blízko" k obrubníku o výšce pouhých 6 cm (! ). Podruhé jsme v sedmdesátikilometrové rychlosti po pražském dálničním okruhu podcenili to, že i hladký asfalt může být nerovný...

Světlá výškapod motorem je tedy naší největší, byť subjektivní výhradou k tomuto jinak výjimečnému autu.

ABS + EDS, Airbag řidiče i spolujezdce, Autorádio (Gamma), Celopozinkovaná karosérie, Centrální zamykání dálkově ovládané, Dělené sklopné zadní sedadlo, Dešťový senzor a zpětné zrcátko s automatickou clonou, Elektrické ovládání všech oken, Elektronická výbava (el. nastavitelná obě přední sedadla, sedadlo řidiče s pamětí, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná s pamětí), ESP elektronický stabilizační program, Halogenové světlomety, Imobilizer, Klimatizace, Koberečky (textilní), Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Zadní světla a postranní směrová světla v tmavším tónu, Zpětná zrcátka vyhřívaná, Mlhové světlomety, Multifunkčni display, Opěrka bederní páteře pro přední sedadla, Opěrka loketní (vpředu), Sedadla přední nastavitelná, Skla tónovaná (zelená), Souprava výbavy (Technika- Dálkové ovl. centr. zamykání, multifunkční ukazatel, alarm.), Sportovní sedadla, Ukazatel servisních intervalů, Volant a řadící páka v kůži, Výškově a podélně nastavitelný volant

základní

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 961 900 Kč Cena v testované výbavě: 961 900 Kč

Základní výbava:ABS + EDS, Airbag řidiče i spolujezdce, Autorádio (Gamma), Celopozinkovaná karosérie, Centrální zamykání dálkově ovládané, Dělené sklopné zadní sedadlo, Dešťový senzor a zpětné zrcátko s automatickou clonou, Elektrické ovládání všech oken, Elektronická

Výbava testovaného vozu:základní

České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2792
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.6 / 8.3 / 11
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / 785
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1457 / 508
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4376
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1446
d) rozvor (mm): 2513
e) rozchod vpředu (mm): 1513
f) rozchod vzadu (mm): 1487
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Čínský Volkswagen Bora prošel radikální modernizací Čínský Volkswagen Bora prošel radikální modernizací

Autosalon v Kantonu je svědkem mnoha premiér. Volkswagen…

Volkswagen New Bora: další novinka pro Čínu Volkswagen New Bora: další novinka pro Čínu

Dalším z řady modelů, vyvinutých pro specifický čínský…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…