Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Bora 2,8 V6

Vůbec nejsilnější Bora s dvousetkoňovým šestiválcem vzbuzuje otázku, zda je vůbec možné sladit takto silný motor s vozem nižší střední třídy. Ústupky cestovnímu charakteru vozu na úkor toho, aby podvozek "vydržel", tak mohou být více či méně znatelné....

Navenek se Bora nijak neliší od slabších zástupců své modelové řady. Pouze šestnáctipalcová litá kola a nápis V6 na přední masce a víku kufru dává vědět, že pod kapotou se ukrývá moderní šestiválec, který dokáže pořádně rozhýbat i těžší Passat nebo velkoprostorový Sharan. Přední části dominují světlomety s čirou optikou a xenonovými výbojkami. Design vozu je poměrně konzervativní, podobnost lze najít jak s řadou Passat, tak se starším Ventem. Nejvíce se ale Bora hlavně z boku podobá Škodě Octavia a Seatu Toledo. Na karoserii upoutají mimo jiné i minimální spáry a příkladné slícování všech dílů. Na první pohled nepostřehnutelná je také znatelně nižší světlá výška, a to hlavně pod rozměrným motorem. Bude o ní ještě řeč.

V interiéru nechybí nic z koncernové "drobné klasiky" - takže v autě za milion korun nadále používáme některé spínače a ovladače, jako v Seatu Ibiza... Šedočerný interiér doplněný chromovými doplňky působí přiměřeně luxusně, všechny ovládací prvky jsou tam, kde bychom je čekali. Pouze topologie řazení indikuje možnosti tohoto vozu, které jsme již částečně popsali už v testu VW Golfu 4Motion... Sedadlo řidiče je nastavitelné ve všech směrech, volant je pohyblivý ve dvou osách, jen pravé vnější mikrozrcátko se nedá použít ke kvalitnímu výhledu. Modré podsvětlení přístrojů je neobyčejně příjemné, zvláště v kombinaci s koncernovým autorádiem a klimatizací Climatronic. Ve středním tunelu je také ukryt ovladač otevírání víka palivové nádrže.

Zmíněný šestiválec 2,8 l dodává automobilka jen v kombinaci se systémem pohonu všech kol. Jen tak lze zaručit, že výkon bude relativně lehké auto schopno přenést na vozovku s co nejmenšími ztrátami. Námi testovaný vůz dával najevo svou sílu až zhruba od 3200 otáček - do té doby se choval jako ukázněný "dvoulitr". Bora neměla sklony k "trhání asfaltu", tak jako již zmíněný testovaný Golf s pohonem všech kol. Po pokusu o velmi razantní rozjezd byl vůz překvapivě klidný a choval se jako výkonnější dvoulitr. To pravé svezení začínalo teprve později. V situaci, kdy auto zrychlovalo z 80 km/h na pětku takovým způsobem, jsme teprve uznali možnosti mohutného šestiválce a odpustili mu i občas hvízdavý zvuk... Dá se říci, že na poměry nižší střední třídy extrémně silný motor vykázal až překvapivou pružnost, která se však na rozdíl od (skvělých, bez nadsázky) koncernových turbodieselů dala využívat jen při vyšších otáčkách a de facto i rychlostech.

Jízda s tímto motorem se už po prvních kilometrech rozdělila do dvou dojmů: výborné, jistotu poskytující jízdní vlastnosti a starost o motor.

Bora se totiž i v těch nejextrémnějších zatáčkách pohybovala naprosto jistě, a až na poněkud měkké odpružení zvládala s neznatelnou přetáčivostí všechny běžné nástrahy. Vnitřní hluk neznatelný, dvanáctilitrová spotřeba ve městě odpovídající, vše mluví pro kvalitní výkonný vůz.

A co naše starost o motor? Ne, nejde o výkon ani o extrémní otáčky. Během týdenního testování jsme totiž dvakrát utrhli spodní kryt motoru, připevněný k nárazníku. Jednou jsme najeli až "nebezpečně blízko" k obrubníku o výšce pouhých 6 cm (! ). Podruhé jsme v sedmdesátikilometrové rychlosti po pražském dálničním okruhu podcenili to, že i hladký asfalt může být nerovný...

Světlá výškapod motorem je tedy naší největší, byť subjektivní výhradou k tomuto jinak výjimečnému autu.

ABS + EDS, Airbag řidiče i spolujezdce, Autorádio (Gamma), Celopozinkovaná karosérie, Centrální zamykání dálkově ovládané, Dělené sklopné zadní sedadlo, Dešťový senzor a zpětné zrcátko s automatickou clonou, Elektrické ovládání všech oken, Elektronická výbava (el. nastavitelná obě přední sedadla, sedadlo řidiče s pamětí, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná s pamětí), ESP elektronický stabilizační program, Halogenové světlomety, Imobilizer, Klimatizace, Koberečky (textilní), Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Zadní světla a postranní směrová světla v tmavším tónu, Zpětná zrcátka vyhřívaná, Mlhové světlomety, Multifunkčni display, Opěrka bederní páteře pro přední sedadla, Opěrka loketní (vpředu), Sedadla přední nastavitelná, Skla tónovaná (zelená), Souprava výbavy (Technika- Dálkové ovl. centr. zamykání, multifunkční ukazatel, alarm.), Sportovní sedadla, Ukazatel servisních intervalů, Volant a řadící páka v kůži, Výškově a podélně nastavitelný volant

základní

Cena základní sestavy 961 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS + EDS, Airbag řidiče i spolujezdce, Autorádio (Gamma), Celopozinkovaná karosérie, Centrální zamykání dálkově ovládané, Dělené sklopné zadní sedadlo, Dešťový senzor a zpětné zrcátko s automatickou clonou, Elektrické ovládání všech oken, Elektronická Kč
Cena testované sestavy 961 900 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2792
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 3200 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.6 / 8.3 / 11
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / 785
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1457 / 508
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4376
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1446
d) rozvor (mm): 2513
e) rozchod vpředu (mm): 1513
f) rozchod vzadu (mm): 1487
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano