reklama


VW Golf Variant 1,9 TDI 4Motion

VW Golf Variant 1,9 TDI 4Motion

 
 

Kombinace vznětového motoru u auta nižší střední třídy typu kombi s pohonem čtyř kol je velmi vzácná. Pravděpodobně nejdražší možná varianta vozu Golf s přepracovaným motorem TDI (85 kW) je ale dokladem toho, že ani takovéto experimenty nemusejí být nezajímavé.

Kombinace vznětového motoru u auta nižší střední třídy typu kombi s pohonem čtyř kol je velmi vzácná. Pravděpodobně nejdražší možná varianta vozu Golf s přepracovaným motorem TDI (85 kW) je ale dokladem toho, že ani takovéto experimenty nemusejí být nezajímavé.

Kombi Variant si zachovalo podobně kompaktní formu jako hatchback - karosérie narostla do délky jen o 250 mm. Pro Golf typické prvky jako čistě řešená příď se sdruženými světlomety nebo nízká hrana nakládacího prostoru zůstaly beze změn. Testovaný vůz zvýrazňovaly elegantní disky z lehkých slitin, a pozornému oku neunikla ani mírně zvětšená světlá výška vozu.

Interiérs maximální možnou výbavou je charakteristický hlavně svým přesným zpracováním. I když se v interiéru střídají plastové, kožené, chromové i hliníkové prvky, celek působí vyváženě a nerozptyluje. Sportovní sedadla s potažená hrubým textilem poskytují i při razantní jízdě velmi dobré boční vedení. Obě přední sedačky lze nastavit i výškově a v kombinaci s všestranně posuvným volantem umožňují nalézt optimální polohu i nekonfekčním postavám. Pro Golf typické příjemné modré podsvícení displeje (včetně voliče automatické klimatizace) má nevýhodu v tom, že modrá kontrolka dálkových světel se zde snadno ztratí.

Mají-li cestující vepředu dostatek komfortu, na zadních sedadlech už Variant tak velkorysý není. Rozvor 2510 mm se zkrátka natáhnout nedá a konstruktéři spotřebovali na míru komfortu vpředu více poněkud místa.

Kobercem vyložený zavazadlový prostor zužují podběhy kol jen velmi málo, pohon čtyř kol a plnohodnotná rezerva jej však v základním objemu zmenšily na pouhých 360 litrů. Naopak dobrou službu prokazují plastové lyžiny na podlaze a vnitřní úchytná oka. Sklopením sedadel se dá zavazadelník prodloužit až na 1620 mm, přičemž přebytečné opěrky hlav lze zasunout do otvorů v sedácích.

Nejsilnější dojem z vozu ale jednoznačně zanechává stopatnáctikoňový motor. Přeplňovaný čtyřválec, který jsme testovali už v Passatu, vychází z původního koncernového turbodieselu, s novým systémem vstřikování PDS, pro který se u nás používá označení čerpadlo-tryska. Tlak pro vstřik nafty v něm vytvářejí čtyři čerpadla, která jsou součástí kompletu vstřikovací trysky každého z válců a pohání je přídavný vačkový hřídel. Výkon motoru tak vzrostl z 81 na 85 kW, podstatnější změnou je ale zvýšení maximálního točivého momentu na 285 Nm při 1900 ot/min. S tímto motorem dosahuje relativně lehký Golf skutečně pozoruhodných dynamických vlastností. Už od přibližně 1600 ot/min se motor spontánně vytáčí a v kombinaci se šestistupňovou převodovkou dovoluje využít své síly. To vše při velmi nízké spotřebě.

Přebytek výkonu u tohoto motoru vhodně využívá pohon čtyř kol se spojkou typu haldex. Prakticky to znamená, že i na velmi nenápadné protočení kol zareaguje auto přiřazením pohonu zadní nápravy a Golf tak doslova vystřelí z místa plnou silou. Obdobná je reakce spojky i například na blátivé cestě, kde pohon všech kol pomáhá udržet auto řiditelné. Je ovšem pravda, že v běžném provozu není účinek takto přiřaditelného pohonu znatelný. Tvrdší odladění podvozku pak řidiči dodává potřebnou jistotu i při razantnější jízdě.

V úvodu zmíněná neobvyklá kombinace motoru, pohonu a převodovky je u Golfu uvedena do téměř dokonalého souladu. Lehce nedotáčivý charakter vozu lze snadno korigovat a ani řazení šestistupňové převodovky nečiní zvláštní obtíže. Na ekonomickou "šestku" lze na dálnici dokonce i přijatelně zrychlovat. Boční náklony vozu jsou spíše podprůměrné a ani přejíždění příčných nerovností řidič příliš nepocítí. Nástup brzdného účinku je ostrý a brzdy samotné slábnou až po skutečně dlouhém namáhání. K přednostem patří i málo hlučný motor a nízká spotřeba, kterou jsme i při maximálním využívání výkonových vlastností nedostali přes sedmilitrovou hranici. Údaj o průměrné spotřebě 6,2 litru, udávaný výrobcem, tak považujeme za realistický.

Golf Variant v testované kombinaci je přece jen výjimečné auto. Za nespornou kvalitu zpracování i sladění motoru s převodovkou a podvozkem je však potřeba v případě tohoto vozu dost zaplatit. Za své peníze získá zákazník auto, které mnoha prvky přesahuje svou třídu. Optimum je pak možno najít při skromnější výbavě nebo použitím slabšího motoru.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 611 200 Kč Cena v testované výbavě: 844 100 Kč

Základní výbava:ABS, ESR+EDS, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní loketní opěrka, 2 airbagy, imobilizér, posilovač řízení, příprava na rádio, volant stavitelný ve dvou osách

Výbava testovaného vozu:výbava Highline: kola z lehkých slitin, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, sportovní sedadla, přední loketní opěrka, kožené potahy volantu, řadicí páky a ruční brzdy, přední mlhovky, centrální zamykání, manuální klimatizace, metalíza, multifunkční displej, alarm, autorádio Beta, automatická klimatizace, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, boční airbagy

MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1986
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.1 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1470
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1444 / 516
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4397
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2518
e) rozchod vpředu (mm): 1513
f) rozchod vzadu (mm): 1487
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Dnes 11:53

Nová generace Subaru XV si odbude globální premiéru už na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle prvního snímku to bude fešák!




Blesk.cz

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu sklenic Nutelly

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu…

Eduardo, Samuel a Ludovica byli v italských horách spolu s rodiči na prázdninách. Když ani ne desetileté děti ve…

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama