VW Golf Variant 1,9 TDI 4Motion

VW Golf Variant 1,9 TDI 4Motion

 
 

Kombinace vznětového motoru u auta nižší střední třídy typu kombi s pohonem čtyř kol je velmi vzácná. Pravděpodobně nejdražší možná varianta vozu Golf s přepracovaným motorem TDI (85 kW) je ale dokladem toho, že ani takovéto experimenty nemusejí být nezajímavé.

Kombinace vznětového motoru u auta nižší střední třídy typu kombi s pohonem čtyř kol je velmi vzácná. Pravděpodobně nejdražší možná varianta vozu Golf s přepracovaným motorem TDI (85 kW) je ale dokladem toho, že ani takovéto experimenty nemusejí být nezajímavé.

Kombi Variant si zachovalo podobně kompaktní formu jako hatchback - karosérie narostla do délky jen o 250 mm. Pro Golf typické prvky jako čistě řešená příď se sdruženými světlomety nebo nízká hrana nakládacího prostoru zůstaly beze změn. Testovaný vůz zvýrazňovaly elegantní disky z lehkých slitin, a pozornému oku neunikla ani mírně zvětšená světlá výška vozu.

Interiérs maximální možnou výbavou je charakteristický hlavně svým přesným zpracováním. I když se v interiéru střídají plastové, kožené, chromové i hliníkové prvky, celek působí vyváženě a nerozptyluje. Sportovní sedadla s potažená hrubým textilem poskytují i při razantní jízdě velmi dobré boční vedení. Obě přední sedačky lze nastavit i výškově a v kombinaci s všestranně posuvným volantem umožňují nalézt optimální polohu i nekonfekčním postavám. Pro Golf typické příjemné modré podsvícení displeje (včetně voliče automatické klimatizace) má nevýhodu v tom, že modrá kontrolka dálkových světel se zde snadno ztratí.

Mají-li cestující vepředu dostatek komfortu, na zadních sedadlech už Variant tak velkorysý není. Rozvor 2510 mm se zkrátka natáhnout nedá a konstruktéři spotřebovali na míru komfortu vpředu více poněkud místa.

Kobercem vyložený zavazadlový prostor zužují podběhy kol jen velmi málo, pohon čtyř kol a plnohodnotná rezerva jej však v základním objemu zmenšily na pouhých 360 litrů. Naopak dobrou službu prokazují plastové lyžiny na podlaze a vnitřní úchytná oka. Sklopením sedadel se dá zavazadelník prodloužit až na 1620 mm, přičemž přebytečné opěrky hlav lze zasunout do otvorů v sedácích.

Nejsilnější dojem z vozu ale jednoznačně zanechává stopatnáctikoňový motor. Přeplňovaný čtyřválec, který jsme testovali už v Passatu, vychází z původního koncernového turbodieselu, s novým systémem vstřikování PDS, pro který se u nás používá označení čerpadlo-tryska. Tlak pro vstřik nafty v něm vytvářejí čtyři čerpadla, která jsou součástí kompletu vstřikovací trysky každého z válců a pohání je přídavný vačkový hřídel. Výkon motoru tak vzrostl z 81 na 85 kW, podstatnější změnou je ale zvýšení maximálního točivého momentu na 285 Nm při 1900 ot/min. S tímto motorem dosahuje relativně lehký Golf skutečně pozoruhodných dynamických vlastností. Už od přibližně 1600 ot/min se motor spontánně vytáčí a v kombinaci se šestistupňovou převodovkou dovoluje využít své síly. To vše při velmi nízké spotřebě.

Přebytek výkonu u tohoto motoru vhodně využívá pohon čtyř kol se spojkou typu haldex. Prakticky to znamená, že i na velmi nenápadné protočení kol zareaguje auto přiřazením pohonu zadní nápravy a Golf tak doslova vystřelí z místa plnou silou. Obdobná je reakce spojky i například na blátivé cestě, kde pohon všech kol pomáhá udržet auto řiditelné. Je ovšem pravda, že v běžném provozu není účinek takto přiřaditelného pohonu znatelný. Tvrdší odladění podvozku pak řidiči dodává potřebnou jistotu i při razantnější jízdě.

V úvodu zmíněná neobvyklá kombinace motoru, pohonu a převodovky je u Golfu uvedena do téměř dokonalého souladu. Lehce nedotáčivý charakter vozu lze snadno korigovat a ani řazení šestistupňové převodovky nečiní zvláštní obtíže. Na ekonomickou "šestku" lze na dálnici dokonce i přijatelně zrychlovat. Boční náklony vozu jsou spíše podprůměrné a ani přejíždění příčných nerovností řidič příliš nepocítí. Nástup brzdného účinku je ostrý a brzdy samotné slábnou až po skutečně dlouhém namáhání. K přednostem patří i málo hlučný motor a nízká spotřeba, kterou jsme i při maximálním využívání výkonových vlastností nedostali přes sedmilitrovou hranici. Údaj o průměrné spotřebě 6,2 litru, udávaný výrobcem, tak považujeme za realistický.

Golf Variant v testované kombinaci je přece jen výjimečné auto. Za nespornou kvalitu zpracování i sladění motoru s převodovkou a podvozkem je však potřeba v případě tohoto vozu dost zaplatit. Za své peníze získá zákazník auto, které mnoha prvky přesahuje svou třídu. Optimum je pak možno najít při skromnější výbavě nebo použitím slabšího motoru.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 611 200 Kč Cena v testované výbavě: 844 100 Kč

Základní výbava:ABS, ESR+EDS, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní loketní opěrka, 2 airbagy, imobilizér, posilovač řízení, příprava na rádio, volant stavitelný ve dvou osách

Výbava testovaného vozu:výbava Highline: kola z lehkých slitin, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, sportovní sedadla, přední loketní opěrka, kožené potahy volantu, řadicí páky a ruční brzdy, přední mlhovky, centrální zamykání, manuální klimatizace, metalíza, multifunkční displej, alarm, autorádio Beta, automatická klimatizace, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, boční airbagy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1986
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.1 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1470
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1444 / 516
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4397
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2518
e) rozchod vpředu (mm): 1513
f) rozchod vzadu (mm): 1487
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 



Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dnes 18:50

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…