VW Budget Car: Zaměřeno na Dacii

Značka Volkswagen se vzdálila původní filozofii „lidového auta“. Sama automobilka dnes raději říká „auto pro lidi“ a jako nejprodávanější značka v Evropě je pevně zakořeněná v takzvaném mainstreamu. Náročnější klienty osloví Audi a ikony jako Bentley, Lamborghini nebo Bugatti. Opačný extrém ale v portfoliu zatím chybí.
V Evropě to nevadí, zájem o nejlevnější auta je vcelku malý. Ale třeba v Asii představují auta kategorie lowcost až polovinu celkových prodejů! Inspirací je úspěch Dacie a dalších podobných značek (například Lada). Volkswagen by rád byl největším výrobcem aut na světě, a tak si nemůže dovolit vynechat tak široký okruh potenciálních zákazníků.
Nová značka by se do prodeje měla dostat v roce 2015. Technika bude samozřejmě nejjednodušší možná, však má Volkswagen z nedávné doby i předchozích desetiletí zásoby ověřené techniky, takže nebude nutné vyvíjet nové motory nebo nápravy. Volkswagenu se takové auto nevyrovná, ale na konkurování například Dacii to bude stačit. Cenu by se díky tomu mělo podařit srazit někam ke 150 tisícům korun.