12.1. 2018 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

VW Crafter RWD a 4motion: Trakce a pohodlí

 

Zajeli jsme do Rakouska vyzkoušet v prostředí lomu i okolních silnic Crafter se zadním pohonem, 4Motion i automatickou převodovku.

Nástup nového modelu Crafter (podobně jako u jiných modelů) probíhá postupně. Nejdříve přišel pohon předních kol ve furgonu nebo podvozku (viz test Crafteru Doka). Dalšími přírůstky se postupně stanou zadní pohon s jednoduchou montáží (3,5 až 4 tuny) či dvoumontáží do 5,5 tuny a samočinná převodovka spojená s pohonem všech kol 4Motion.

Nejdříve jsme usedli do furgonu se zadním pohonem a nejsilnějším motorem 2.0 BiTDI o výkonu 130 kW. Cestu z Vídně na jih k Neusiedlerskému jezeru jsme absolvovali průměrným tempem, při kterém měl čtyřválec dostatek rezervy pro předjíždění. Výhodu zadního pohonu jsme bez zapojení přívěsu nemohli pociťovat, příjemné bylo odhlučnění vozidla a nulový zvuk od spojovací hřídele. Ani při 100 km/h nic nehučelo, slyšet byl jen mírný aerodynamický svist a motor na šestku při otáčkách cca 1900/min.

Po příjezdu do pískovcového lomu jsme si půjčili furgon s pohonem všech kol. Na přídi i zádi vozidla se nacházel nápis 4Motion, v interiéru však známá značka nebyla ani na řadicí páce. Nový Crafter na rozdíl od předešlé generace nevytváří variantu s pohonem všech kol ve spolupráci s rakouským Achleitnerem, ale spojovací hřídel s viskózní spojkou Haldex zapadá do vozidla přímo v polské továrně Volkswagenu.

Nový Crafter 4Motion se spojkou Haldex 5 tedy už není „drtič“ terénu jako předchozí vydání s narostlou světlou výškou, ale slouží k automatickému připojení všech kol při příležitostném prokluzu jediné hnané nápravy. Proto jsme vůz Crafter 4Motion vyzkoušeli v místních vinicích a zajížděli jen do lehkého terénu.

Současný Crafter 4Motion tedy vyjde vstříc většímu počtu zájemců než předchozí Crafter druhé generace, který měl pohon všech kol přes ozubená kola, nabízel uzávěrky všech náprav a byl schopen zdolat extrémní podmínky. Zájem o tuto superterénní verzi však byl malý a klientům chyběla tichá a lehká technika na příležitostnou pomoc v trakci.

Volkswagen e-Crafter: První elektrické dodávky zamířily k zákazníkům

Návrat z vinařské oblasti západně od Neusiedlerského jezera do Vídně nám zpříjemňovala osmistupňová automatická převodovka ve spojení s nejsilnější motorizací 2.0 BiTDI/130 kW. Planetové ústrojí při průměrném tempu udržovalo motor v ekonomických otáčkách a poskytovalo nám velmi plynulou jízdu s mimořádně rychlou změnou převodových stupňů. Sešlápnutí akcelerátoru k podlaze způsobilo nárůst otáček motoru a zdůraznění dynamiky furgonu opatřeného zkušební zátěží, ale sekvenční řazení umožňovalo i plné sešlápnutí akcelerátoru a držet otáčky motoru kolem maxima točivého momentu. S automatickou převodovkou jsme jeli průměrně za necelých 9 l/100 km, což u velkého skříňového provedení se zátěží byla příznivá hodnota.

Silný vítr na zpáteční cestě prověřil také nové řízení Crafteru s elektromechanickým posilovačem. Citlivá odezva kol na pohyby volantu dovolovala rychlou korekci na nárazy větru.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Volkswagen Crafter Doka 2.0 TDI: Na doraz Volkswagen Crafter Doka 2.0 TDI: Na doraz

Podvozek crafteru s celkovou hmotností 3,5 tuny a…

Volkswagen e-Crafter: První elektrické dodávky zamířily k zákazníkům Volkswagen e-Crafter: První elektrické dodávky zamířily k zákazníkům

Volkswagen Užitkové vozy vyslal první vozy e-Crafter v…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…