VW CrossPolo – Z touhy líbit se

VW CrossPolo – Z touhy líbit se

 
 

V městské prérii přitahují toužebné pohledy více vystrčená lýtka, ale předtím, než se podíváte do ceníku CrossPola, doporučujeme pořádně se nadechnout…

Volkswagen CrossPolo vyzdvihuje formu nad funkčností. V módním průmyslu věc triviální, v automobilovém světě stále častější. Můžete jim proto opovrhovat nebo mávnout rukou, ale je proto opravdu špatné? Ano? Tak proč obdivujete botičky na vysokém podpatku, které jsou praktické jako deštník při seskoku z letadla? Odpověď je jednoduchá – záleží na tom, koho nosí, respektive v našem případě, kdo bude sedět za volantem.

Když se na vás hodí popis „tuctový chlap s pupkem“ a vystoupíte z pomerančového angličáku VW, patrně se nevyhnete polemice o sexuální orientaci, nebo že jste zabavili auto své partnerce. Profil CrossPola a jeho majitele je prostě evidentní – strefuje se do vkusu lidí, kteří rozmazlují vlastní identitu moderními ozdobami. Volkswagen se ani netají tím, že je staví pro mladší generaci a ženy na základě úspěchu předchůdce Polo Fun, který měl původně vzniknout v počtu asi 5000 jednotek. Ve skutečnosti prodal koncern VW trojnásobek. Záměr nabídnout lifestylové auto s atraktivním zevnějškem připomínajícím modely SUV vyšel dokonce tak dobře, že Wolfsburg má dnes celou rodinu kříženců. Recept je prostý. Běžné Polo zvednete o 15 milimetrů, aby se do podběhů vešly přitažlivé 17palcové disky BBS, spodní partie schováte za odhodlaně vypadající sadu plastových nástavců, přidáte bohatou výbavu a povoláte odborníky na míchání barevných odstínů. Nezapomeňte na nějaké viditelné místo dopsat dobrodružně znějící jméno a máte auto, za kterým se otočí půlka ulice. Zdá se nám to, anebo má marketingové oddělení předplacené časopisy o tuningu.

obrázek [555 x 253]  

CrossPolo se vytáhlo do výšky o 70 mm, v interiéru ovšem více místa nehledejte (změna jde na vrub větším kolům, prodlouženým pružinám a stříbrně lakovaným ližinám montovaným bez příplatku). Přesto budete do vozu usedat s větším potěšením než řidiči obyčejného Pola. Účelný ale nudný černý vnitřek původního vozu dostal šťávu v podobě předních sportovních sedadel, chromovaných rámečků na přístrojovém panelu, hliníkových pedálů a spoustou barevného čalounění sladěného se speciálním lakem magma. Ohromující je volant: čtyři aluminiová ramena a perforovaná kůže s oranžovými švy vypadají tak kvalitně, že byste byli ochotni odpřísáhnout, že na jeho výrobu dohlíží někdo od Audi. Podobné materiály najdete také na ruční brzdě a řadicí páce, která na hlavici nese nápis Cross. Na místo řidiče si díky výškově stavitelnému sedadlu a velmi dobrému rozsahu nastavení volantu (ve dvou osách) najde pohodlnou pozici i pořádný kus masa a kostí, což lze aplikovat také na místo spolujezdce, ale vzadu taková situace zkomplikuje život pasažérům s delšími nohami, zadní lavice totiž není posuvná. Lze ji alespoň asymetricky sklápět a zvětšit tak průměrný objem zavazadlového prostoru z 270 na 1030 litrů. Musíte nejdříve sklopit sedáky a pak opěradla, ani tak ovšem nevytvoříte zcela rovnou podlahu.

obrázek [300 x 446] Jak jste určitě správně pochopili, podpatky se do lesa nehodí a CrossPolo nemá pohon všech kol. Proč by jej vlastně mělo mít, když naprostá většina majitelů SUV s drahou technikou kouká na kopce z dálnic jen koutkem oka a připojení pohonu druhé nápravy vyzkouší párkrát za rok na parkovišti u sjezdovky. Ne že by pohledný Volkswagen nepokořil nástrahy zaprášené zkratky mezi silnicí II. třídy a chalupou, ale to bude pro CrossPolo to nejdivočejší safari. Raději si povídá s asfaltem, i když ne vždycky rozumí tomu, co říká. Může za to nevýrazná ovladatelnost. Dlouhé pružiny a tlumiče nedokážou kontrolovat pohyby karoserie a využít kontaktní plochu širokých pneumatik o rozměru 215/40, na druhou stranu auto jezdí lépe než očekáváte. Jistě, nedotáčivost se ozve vždy o něco dříve než byste předpokládali, ale vyšší světlá výška dokáže dobře pohlcovat větší nerovnosti. Více opatrnosti vyžadují pouze krátké příčné vlny v zatáčce. Na ovládání volantu, pedálů a řadicí páky potřebujete minimum úsilí, takže kdo touží po mechanické vazbě, bude zklamán. Až na přehnaně přeposilované řízení v nízké rychlosti však nemáte dojem, že se k vám dostávají uměle vygenerované informace, ale lehké a přesné zprávy.

obrázek [300 x 231] Největší slabinu ukrývá náš společník mezi předními koly. CrossPolo vybavené koncernovým zážehovým tříválcem o objemu 1,2 l (v silnější specifikaci 47 kW) není tak špatný, aby vás obtěžoval svým „třídobým“ drnkáním, na to ho Volkswagen docela úspěšně utlumil, ale jeho výkon na předních kolech je hodně letargický. V městské aglomeraci si toho ani nevšimnete, jeho potenciál úspěšně maskuje dobře odstupňovaná manuální převodovka, ale mimo město a na dálnici jej velice brzy načapáte, jak nestíhá sledovat povely vaší pravé nohy. Udržet jej v tempu znamená blíže seznámit svou pravou ruku s řadicí pákou, daleko jednodušší však bude připlatit si 12 800 Kč za čtrnáctistovku o výkonu 59 kW (80 k), nebo se podívat na celkem bohatou nabídku dalších agregátů. Na druhou stranu není náročný u čerpací stanice. Volkswagen uvádí, že ve městě potřebuje 7,9 l benzinu na 100 km, nám se podařilo jezdit za rovných 7,0 l. V průměru (s vysokým podílem města a dálnice) se stravovací návyky CrossPola pohybovaly kolem šesti litrů naturalu.

Závěr

obrázek [300 x 239] CrossPolo (Polo) konečně dostalo vzhled, se kterým může soupeřit s italskými miniauty, takže nakonec vás nebude mrzet, že tříválcový motor nestačí uspokojit touhu ani po průměrné dynamice. Malý Volkswagen je velice příjemný na ovládání a za jeho volantem budete vypadat stylově, v občance byste ovšem měli mít nějaké svěží datum narození, jinak vám hrozí pomluvy. Připravte se, že vaše peněženka bude nehorázně krvácet, protože námi testovaný model stojí v základu 442 300 Kč a několika dalšími prvky příplatkové výbavy se cena vyšplhala na těžko akceptovatelných 496 100 Kč. To je suma, kterou opravdu zaplatí jen člověk vystavený silnému tlaku módního diktátu.

Plusy:

  • vysoká kvalita zpracování
  • zajímavý design
  • prostor na předních sedadlech
  • přesné řízení

Minusy

  • vyšší náklony karoserie
  • líný motor
  • nedostatečná variabilita zavazadelníku
  • vysoká cena
První cena vozu272.500,- (1.2 44 kW Trendline)
První cena vozu s testovanou motorizací313.600,- (1.2 47 kW Comfortline)
Základní cena testovaného vozu442.300,- (1.2 47 kW CrossPolo)
Cena testovaného vozu vč. příplatků496 100,- (1.2 47 kW CrossPolo)
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen CrossPolo

Cena v základní výbavě: 442 300 Kč Cena v testované výbavě: 496 100 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, ABS s brzdovým asistentem, ISOFIX na vnějších sedadlech vzadu, rádio s CD přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky stavitelná a vyhřívaná, alarm, automatický spínač světel, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, imobilizér, kola z lehkých slitin BBS 17“, mlhové světlomety, vnější zpětná zrcátka a střešní ližiny lakované ve stříbrné barvě, tónovaná skla, sportovní sedadla vpředu, potahy sedadel v látce s designem „Dimension“, sedadlo řidiče výškově stavitelné s odkládací přihrádkou, 4ramenný volant s perforovanou kůží výškově a podélně stavitelný, hlavice řadicí páky a ruční brzda v kůži, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, pedály v provedení „alu-look“

Výbava testovaného vozu:Rádio s CD přehrávačem (včetně formátu MP3), palubní počítač, automatická klimatizace, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce s odkládací zásuvkou, zadní sedadlo a opěradlo asymetricky dělené a klopné, lak „magma“

Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard

Byznysmen Pavel Hubáček stupňuje expanzi, jeho nové…

V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou

Toužíte ještě vytěžit nějaké bitcoiny? Tak to si…

Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU

Výbor regionální rady Regionálního operačního programu…

Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání

Premiér Andrej Babiš a poslanec Jaroslav Faltýnek (oba…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen CrossPolo
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 47 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 112 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 5.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / 1030
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1050 / 530
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3925
b) šířka (mm): 1671
c) výška (mm): 1537
d) rozvor (mm): 2465
e) rozchod vpředu (mm): 1434
f) rozchod vzadu (mm): 1426
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volkswagen CrossPolo
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,53
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Volkswagen Gol: Premiéra novodobého Brouka v Sao Paulu Volkswagen Gol: Premiéra novodobého Brouka v Sao Paulu

Volkswagen Gol je 21 let nepřetržitě nejprodávanějším…

 



 
Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Dnes 11:56

Nový kompaktní sedan z dílny Kie se chtěl inspirovat úspěšným modelem Stinger. Uvnitř však nápadně připomíná Hyundai i30.




Blesk.cz

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká, psával už Hrabal. Jeho majitel měl přijet situaci řešit, nedorazil

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká,…

Palác Svět na Elsnicově náměstí v Libni je dlouhé roky v žalostném stavu. Rekonstrukci sliboval majitel radnici…

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55 tisíc měsíčně

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55…

Někdejší vlastník  ostravského Baníku Petr Šafarčík opět na scéně. Měsíční odměnu 55 tisíc korun bude dostávat …

 

Reflex.cz

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí! Před 49 lety se upálil Jan Palach

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…