VW Golf 1,9 TDI/81 kW

VW Golf 1,9 TDI/81 kW

 
 

Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu. Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná...

Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu.

Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná skla, ...) s výkonným, úsporným, ale drahým 1,9 TDI/81 kW stojí 568.900,- Kč, což rozhodně není málo. Pokud k výbavě testovaného vozu připočteme další příplatkové prvky jako např. dešťový senzor a vnitřní zrcátko s automatickou clonou (+ 6.500,-), 4 dveře (+ 22.000,-), automatickou klimatizaci (+ 54.000,-), metalízu (+14.500,-), lité kola "Avus" (+24.000,-), rádio Beta (+14.600,-), sportovní sedadla vpředu (+9.000,-), atd., cena se dostane až na 731.700,- Kč! Hodnocení ceny nechávám tentokrát na Vás čtenáři...

Interiér vozu je zpracován na výbornou. Za jízdy nic nevrže ani nedrnčí, plasty na přístrojové desce jsou velmi dobře slícovány. Zajímavým a efektním prvkem je modré podsvícení přístrojů a kontrolek. Příplatkové sportovní sedadla (viz foto) mají velmi dobré boční vedení a jejich volbu doporučuji. Pravdou ale je, že můj silnější kamarád byl právě s výrazným bočním vedením sedadel nespokojen, protože se do sedadel prostě nevšel.

Vzhledem k rozvoru 2511 mm (stejný jako v Octavii) je prostor na zadních sedadlech s Octavií prakticky totožný, tedy "tak akorát". Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé (viz foto). Jednou z drobností, které kazily dojem z kvalitního interiéru, bylo manuální seřizování zrcátek, které moc nefungovalo.

Zavazadlový prostor s objemem 330 litrů je sice v této kategorii průměrný, ale je velmi dobře tvarován. Přesněji řečeno neomezují ho podběhy kol (viz foto). Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3 (viz foto). Pod ním se skrývá plnohodnotné rezervní kolo, které nahradilo kritizované malé dojezdové kolo z minulé generace Golfu.

Jízdní vlastnosti vozu příjemně eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti.

Stodesetikoňový TDI (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani vyšší otáčky mu nevadí, naopak. Tam, kde běžný diesel končí (cca 4000 ot/min), je TDI v rozletu a je možno jít téměř až na pět tisíc otáček. Rozdíl oproti slabší verzi TDI s výkonem 66 kW je cítit hlavně při zrychlování (předjíždění) ve vyšších rychlostech (nad 90 km/h), kdy slabší TDI již trochu ztrácí dech. Je otázkou, zda se poměrně značný příplatek za silnější TDI vyplatí. Myslím, že mnoho řidičů by ani nepoznalo ve které verzi sedí... Spotřeba nafty je nízká a pohybuje od 5 l/100 km do 7 l/100 km. Výhodou je, že spotřeba se příliš nemění ani při častém využívání maximálního výkonu. Hluk který TDI produkuje, proniká do interiéru v rozumné míře. Při překročení hranice 3500 ot/min však začíná motor "dunět". Pravdou však je, že vzhledem k velkému točivému momentu, který motor produkuje, již od cca 1800 ot/min není nutno motor příliš vytáčet. Co mě velmi překvapilo, byla skutečnost, že v interiéru nebylo vůbec slyšet pískání turbodmychadla. V Octavii se stejným motorem je turbo slyšet.

Po skončení testu je jasné, že Golf je opravdu jedním z nejlepších vozů své třídy, ne-li nejlepší. Přesto lze nalézt i zápory. Jednou z hlavních nevýhod (alespoň u nás) je vyšší cena. Za vyšší cenu však ojetý Golf také prodáte.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 731 700 Kč Cena v testované výbavě: 731 700 Kč

Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 525
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta

Dokonce i ministerstvo životního prostředí se v Německu…

 



Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…