VW Golf 1,9 TDI/81 kW

VW Golf 1,9 TDI/81 kW

 
 

Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu. Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná...

Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu.

Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná skla, ...) s výkonným, úsporným, ale drahým 1,9 TDI/81 kW stojí 568.900,- Kč, což rozhodně není málo. Pokud k výbavě testovaného vozu připočteme další příplatkové prvky jako např. dešťový senzor a vnitřní zrcátko s automatickou clonou (+ 6.500,-), 4 dveře (+ 22.000,-), automatickou klimatizaci (+ 54.000,-), metalízu (+14.500,-), lité kola "Avus" (+24.000,-), rádio Beta (+14.600,-), sportovní sedadla vpředu (+9.000,-), atd., cena se dostane až na 731.700,- Kč! Hodnocení ceny nechávám tentokrát na Vás čtenáři...

Interiér vozu je zpracován na výbornou. Za jízdy nic nevrže ani nedrnčí, plasty na přístrojové desce jsou velmi dobře slícovány. Zajímavým a efektním prvkem je modré podsvícení přístrojů a kontrolek. Příplatkové sportovní sedadla (viz foto) mají velmi dobré boční vedení a jejich volbu doporučuji. Pravdou ale je, že můj silnější kamarád byl právě s výrazným bočním vedením sedadel nespokojen, protože se do sedadel prostě nevšel.

Vzhledem k rozvoru 2511 mm (stejný jako v Octavii) je prostor na zadních sedadlech s Octavií prakticky totožný, tedy "tak akorát". Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé (viz foto). Jednou z drobností, které kazily dojem z kvalitního interiéru, bylo manuální seřizování zrcátek, které moc nefungovalo.

Zavazadlový prostor s objemem 330 litrů je sice v této kategorii průměrný, ale je velmi dobře tvarován. Přesněji řečeno neomezují ho podběhy kol (viz foto). Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3 (viz foto). Pod ním se skrývá plnohodnotné rezervní kolo, které nahradilo kritizované malé dojezdové kolo z minulé generace Golfu.

Jízdní vlastnosti vozu příjemně eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti.

Stodesetikoňový TDI (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani vyšší otáčky mu nevadí, naopak. Tam, kde běžný diesel končí (cca 4000 ot/min), je TDI v rozletu a je možno jít téměř až na pět tisíc otáček. Rozdíl oproti slabší verzi TDI s výkonem 66 kW je cítit hlavně při zrychlování (předjíždění) ve vyšších rychlostech (nad 90 km/h), kdy slabší TDI již trochu ztrácí dech. Je otázkou, zda se poměrně značný příplatek za silnější TDI vyplatí. Myslím, že mnoho řidičů by ani nepoznalo ve které verzi sedí... Spotřeba nafty je nízká a pohybuje od 5 l/100 km do 7 l/100 km. Výhodou je, že spotřeba se příliš nemění ani při častém využívání maximálního výkonu. Hluk který TDI produkuje, proniká do interiéru v rozumné míře. Při překročení hranice 3500 ot/min však začíná motor "dunět". Pravdou však je, že vzhledem k velkému točivému momentu, který motor produkuje, již od cca 1800 ot/min není nutno motor příliš vytáčet. Co mě velmi překvapilo, byla skutečnost, že v interiéru nebylo vůbec slyšet pískání turbodmychadla. V Octavii se stejným motorem je turbo slyšet.

Po skončení testu je jasné, že Golf je opravdu jedním z nejlepších vozů své třídy, ne-li nejlepší. Přesto lze nalézt i zápory. Jednou z hlavních nevýhod (alespoň u nás) je vyšší cena. Za vyšší cenu však ojetý Golf také prodáte.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 731 700 Kč Cena v testované výbavě: 731 700 Kč

Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun

Společnost ŽPSV z Uherského Ostrohu na Uherskohradišťsku,…

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 525
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli ležet v parku

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli…

Na Starém městě, konkrétně v pásu zeleně ulice Na Františku, byl v pátek ráno nalezen muž bez známek života. Jak…

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil Wabiho Daňka (†70) i kamaráda z mládí!

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil…

Ve čtvrtek v poledne proběhl pohřeb muzikanta Wabiho Daňka (†70). Jedním ze smutečních hostů byl také Zdeněk…

 

iSport.cz

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za deset miliard

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za…

Chystá se nová éra legendárních Galacticos? Real Madrid ztrácí ve španělské lize na vedoucí Bacelonu už deset…

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si to užívám

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si…

PŘÍMO Z NETANJI | Dal dvě nádherné branky, aspoň jedna se mu snad musí chytit jako gól kola. Josef Hušbauer…

 

Reflex.cz

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar na západním okraji pouště Taklamakan

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar…

Kašgar se pyšní mnoha „nej“. Stojí zde největší mešita v celé Číně i největší socha Mao Ce-tunga na světě.…