VW Golf 1,9 TDI/81 kW

VW Golf 1,9 TDI/81 kW

 
 

Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu. Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná...

Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu.

Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná skla, ...) s výkonným, úsporným, ale drahým 1,9 TDI/81 kW stojí 568.900,- Kč, což rozhodně není málo. Pokud k výbavě testovaného vozu připočteme další příplatkové prvky jako např. dešťový senzor a vnitřní zrcátko s automatickou clonou (+ 6.500,-), 4 dveře (+ 22.000,-), automatickou klimatizaci (+ 54.000,-), metalízu (+14.500,-), lité kola "Avus" (+24.000,-), rádio Beta (+14.600,-), sportovní sedadla vpředu (+9.000,-), atd., cena se dostane až na 731.700,- Kč! Hodnocení ceny nechávám tentokrát na Vás čtenáři...

Interiér vozu je zpracován na výbornou. Za jízdy nic nevrže ani nedrnčí, plasty na přístrojové desce jsou velmi dobře slícovány. Zajímavým a efektním prvkem je modré podsvícení přístrojů a kontrolek. Příplatkové sportovní sedadla (viz foto) mají velmi dobré boční vedení a jejich volbu doporučuji. Pravdou ale je, že můj silnější kamarád byl právě s výrazným bočním vedením sedadel nespokojen, protože se do sedadel prostě nevšel.

Vzhledem k rozvoru 2511 mm (stejný jako v Octavii) je prostor na zadních sedadlech s Octavií prakticky totožný, tedy "tak akorát". Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé (viz foto). Jednou z drobností, které kazily dojem z kvalitního interiéru, bylo manuální seřizování zrcátek, které moc nefungovalo.

Zavazadlový prostor s objemem 330 litrů je sice v této kategorii průměrný, ale je velmi dobře tvarován. Přesněji řečeno neomezují ho podběhy kol (viz foto). Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3 (viz foto). Pod ním se skrývá plnohodnotné rezervní kolo, které nahradilo kritizované malé dojezdové kolo z minulé generace Golfu.

Jízdní vlastnosti vozu příjemně eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti.

Stodesetikoňový TDI (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani vyšší otáčky mu nevadí, naopak. Tam, kde běžný diesel končí (cca 4000 ot/min), je TDI v rozletu a je možno jít téměř až na pět tisíc otáček. Rozdíl oproti slabší verzi TDI s výkonem 66 kW je cítit hlavně při zrychlování (předjíždění) ve vyšších rychlostech (nad 90 km/h), kdy slabší TDI již trochu ztrácí dech. Je otázkou, zda se poměrně značný příplatek za silnější TDI vyplatí. Myslím, že mnoho řidičů by ani nepoznalo ve které verzi sedí... Spotřeba nafty je nízká a pohybuje od 5 l/100 km do 7 l/100 km. Výhodou je, že spotřeba se příliš nemění ani při častém využívání maximálního výkonu. Hluk který TDI produkuje, proniká do interiéru v rozumné míře. Při překročení hranice 3500 ot/min však začíná motor "dunět". Pravdou však je, že vzhledem k velkému točivému momentu, který motor produkuje, již od cca 1800 ot/min není nutno motor příliš vytáčet. Co mě velmi překvapilo, byla skutečnost, že v interiéru nebylo vůbec slyšet pískání turbodmychadla. V Octavii se stejným motorem je turbo slyšet.

Po skončení testu je jasné, že Golf je opravdu jedním z nejlepších vozů své třídy, ne-li nejlepší. Přesto lze nalézt i zápory. Jednou z hlavních nevýhod (alespoň u nás) je vyšší cena. Za vyšší cenu však ojetý Golf také prodáte.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 731 700 Kč Cena v testované výbavě: 731 700 Kč

Těžaři z břidlice nechávají ležet ladem rekordní počet vrtů Těžaři z břidlice nechávají ležet ladem rekordní počet vrtů

Američtí producenti ropy z břidličných hornin v současné…

Venezuele docházejí léky, prezident Maduro žádá OSN o pomoc Venezuele docházejí léky, prezident Maduro žádá OSN o pomoc

Prezident Venezuely Nicolás Maduro požádal OSN, aby…

Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli? Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli?

Pravděpodobný nový ministr průmyslu Jiří Havlíček…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 525
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné!

Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné!

Dnes 09:40

Rostoucí zájem o SUV dohání automobilky k myšlenkám o ryze sportovních verzích. Podle Fordu by mohlo vzniknout SUV RS!




Blesk.cz

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane „krýt“ podnikatele

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane…

Panama začne od roku 2018 uplatňovat mezinárodní daňovou dohodu podepsanou loni. Agentuře AFP to sdělila její…

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3 zranění včetně dítěte

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3…

Při střelbě v severofrancouzském městě Lille byli v pátek večer zraněni tři lidé. Místní média hovoří o tom, že…

 

iSport.cz

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál v rekordním čase

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál…

Z prvního místa do nedělní Velké ceny Austrálie, úvodního závodu sezony formule 1, odstartuje britský favorit…

Děkuju za podporu, vzkázal Kratěna. Ale o konci kariéry nemluvil

Děkuju za podporu, vzkázal Kratěna. Ale o konci…

Padli. Ale se ctí. A se vztyčenou hlavou. „Jsem hrdý na mužstvo, jak jsme to odehráli, jak jsme se k tomu…

 

Reflex.cz

Cyril Höschl: Psychiatři nesmí lidi omezovat jen základě svých dojmů

Cyril Höschl: Psychiatři nesmí lidi omezovat jen…

Psychiatři nejsou bohu rovni, nejsou delfská věštírna, nevidi lidem do hlav a nemají právo lidi omezovat na…

Do Česka přijel další konvoj amerických a britských vojáků

Do Česka přijel další konvoj amerických a britských vojáků

Do Česka vjela přes Rozvadov dnes po deváté hodině první ze sedmi kolon konvoje amerických a britských vojáků. V…