VW Golf 1,9 TDI/81 kW

VW Golf 1,9 TDI/81 kW

 
 

Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu. Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná...

Již podruhé jsme dostali příležitost otestovat Golf TDI v silnějším provedení - 81 kW. Tentokrát byl vůz zapůjčen na delší dobu, takže bylo možno lépe poznat klady, ale i zápory Golfu.

Testovaná verze Trendline (ABS, 2x airbag, imobilizér, tónovaná skla, ...) s výkonným, úsporným, ale drahým 1,9 TDI/81 kW stojí 568.900,- Kč, což rozhodně není málo. Pokud k výbavě testovaného vozu připočteme další příplatkové prvky jako např. dešťový senzor a vnitřní zrcátko s automatickou clonou (+ 6.500,-), 4 dveře (+ 22.000,-), automatickou klimatizaci (+ 54.000,-), metalízu (+14.500,-), lité kola "Avus" (+24.000,-), rádio Beta (+14.600,-), sportovní sedadla vpředu (+9.000,-), atd., cena se dostane až na 731.700,- Kč! Hodnocení ceny nechávám tentokrát na Vás čtenáři...

Interiér vozu je zpracován na výbornou. Za jízdy nic nevrže ani nedrnčí, plasty na přístrojové desce jsou velmi dobře slícovány. Zajímavým a efektním prvkem je modré podsvícení přístrojů a kontrolek. Příplatkové sportovní sedadla (viz foto) mají velmi dobré boční vedení a jejich volbu doporučuji. Pravdou ale je, že můj silnější kamarád byl právě s výrazným bočním vedením sedadel nespokojen, protože se do sedadel prostě nevšel.

Vzhledem k rozvoru 2511 mm (stejný jako v Octavii) je prostor na zadních sedadlech s Octavií prakticky totožný, tedy "tak akorát". Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé (viz foto). Jednou z drobností, které kazily dojem z kvalitního interiéru, bylo manuální seřizování zrcátek, které moc nefungovalo.

Zavazadlový prostor s objemem 330 litrů je sice v této kategorii průměrný, ale je velmi dobře tvarován. Přesněji řečeno neomezují ho podběhy kol (viz foto). Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3 (viz foto). Pod ním se skrývá plnohodnotné rezervní kolo, které nahradilo kritizované malé dojezdové kolo z minulé generace Golfu.

Jízdní vlastnosti vozu příjemně eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti.

Stodesetikoňový TDI (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani vyšší otáčky mu nevadí, naopak. Tam, kde běžný diesel končí (cca 4000 ot/min), je TDI v rozletu a je možno jít téměř až na pět tisíc otáček. Rozdíl oproti slabší verzi TDI s výkonem 66 kW je cítit hlavně při zrychlování (předjíždění) ve vyšších rychlostech (nad 90 km/h), kdy slabší TDI již trochu ztrácí dech. Je otázkou, zda se poměrně značný příplatek za silnější TDI vyplatí. Myslím, že mnoho řidičů by ani nepoznalo ve které verzi sedí... Spotřeba nafty je nízká a pohybuje od 5 l/100 km do 7 l/100 km. Výhodou je, že spotřeba se příliš nemění ani při častém využívání maximálního výkonu. Hluk který TDI produkuje, proniká do interiéru v rozumné míře. Při překročení hranice 3500 ot/min však začíná motor "dunět". Pravdou však je, že vzhledem k velkému točivému momentu, který motor produkuje, již od cca 1800 ot/min není nutno motor příliš vytáčet. Co mě velmi překvapilo, byla skutečnost, že v interiéru nebylo vůbec slyšet pískání turbodmychadla. V Octavii se stejným motorem je turbo slyšet.

Po skončení testu je jasné, že Golf je opravdu jedním z nejlepších vozů své třídy, ne-li nejlepší. Přesto lze nalézt i zápory. Jednou z hlavních nevýhod (alespoň u nás) je vyšší cena. Za vyšší cenu však ojetý Golf také prodáte.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 731 700 Kč Cena v testované výbavě: 731 700 Kč

Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 525
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr Reklamy, které stojí za to: Volkswagen Golf R32 má sexy otáčkoměr

Reklama na první Volkswagen Golf R32, vycházející ze…

Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů Molf A: Volkswagen Golf postavený z neoriginálních dílů

Hamburský distributor neoriginálních náhradních dílů se…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…