Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf BlueMotion míří k zákazníkům, se spotřebou nafty 3,2 l/100 km

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Koncept nového Golfu BlueMotion byl představen už v Paříži, nyní se úsporná verze evropského bestselleru začíná prodávat.

První Golf 1,9 TDI BlueMotion byl postaven ještě na bázi páté generace. Objevil se poprvé v Ženevě 2007 a na každých 100 km spálil 4,5 l nafty. „Šestka“ se této varianty dočkala poměrně záhy, už na podzim 2008, navíc s novým common-railovým turbodieselem 1,6 TDI/77 kW. Průměrná konzumace paliva v jejím případě klesla na 3,8 l/100 km.

Nyní je na řadě aktuální sedmá, prototyp jsme mohli vidět již loni v Paříži. Pod kapotou najdeme opět čtyřválec se slavnou zkratkou TDI objemu 1,6 l, ale z nové řady EA288. Ten poskytuje 81 kW (110 k), zatímco modely, které se balíčkem BlueMotion pochlubit nemohou, zůstaly na 77 kW. Maximum točivého momentu 250 N.m je k dispozici v rozmezí od 1500 do 3000 min-1. Šestnáctiventilový agregát převzal veškeré modifikace slabší verze: snížené tření pohyblivých částí, recirkulaci výfukových plynů, dvoustupňové olejové čerpadlo, elektrické vodní čerpadlo s mezichladičem v sacím potrubí, oxidační katalyzátor a dnes již povinný filtr pevných částic.

Nový Golf je obecně lehčí než předchůdce, vždyť karoserie váží o 37 kg méně a motor a převodovka zhubly dalších 26 kg. Všechny vozy současné řady mají také start-stop. Z těchto výhod pochopitelně těží i úsporný BlueMotion. Ten navíc dostal klasické úpravy: například řádně natlakované pneumatiky s nízkým valivým odporem, delší převody šestistupňového manuálu, nechybí ani aerodynamické úpravy. Světlost byla snížena o 15 mm, standardní spoiler na zadním víku doplnily prvky usměrňující obtékání vzduchu kolem okna. Také maska se změnila, prostor mezi horní a spodní chromovanou lamelou je zacelený. Podvozek pak dostal krycí panely a optimalizací prošlo i chlazení brzd.

Těmito modifikacemi klesl součinitel odporu vzduchu karoserie na velmi pěkných 0,27. Ruku v ruce s ním šla dolů i kombinovaná spotřeba: o zhruba 15 % oproti předchůdci, na superúsporných 3,2 l/100 km. Továrnímu údaji odpovídají vypouštěné emise CO2 88 g/km. Vzhledem, k tomu, že Golf má padesátilitrovou nádrž, teoreticky na ni ujede až 1563 km. Jak se budou reálné hodnoty lišit od těch tabulkových, pochopitelně zatím netušíme. Nicméně, bruselští úředníci mají ze střídmosti německého bestselleru jistě radost. Domácí (a větší) Octavia GreenLine bude mít se stejnou technikou o něco větší spotřebu i emise: 3,3 l/100 km, respektive 87 g/km.

Nový Golf BlueMotion si mohou zatím objednat pouze Britové. Třídveřová verze stojí 20.335 liber (616.500 korun), pětidveřová pak 20.990 liber (přes 636 tisíc Kč). První vozy dorazí v srpnu letošního roku. Německé ceníky, které pro Čechy přece jen relevantnější, bohužel zatím nejsou v dispozici.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Avatar - flyboyeda
8. 5. 2013 10:00
To asi měřili ve vákuu
To asi měřili ve vákuu
7. 5. 2013 09:05
Re: VW - Skoda
Tento model auta je celý nesmyslný. Tohle není dělané na to, aby no "normálně jelo", páč když to normálně pojede, pak to taky normálně bude žrát.
7. 5. 2013 09:03
Re: VW - Skoda
Aleš ale, zase dojmy...
Pravda je opět někde jinde. ;-)
6. 5. 2013 22:22
Re: VW - Skoda
Standartní cx nikde nenajdeš. Protože je.. průměrný :-)
Avatar - Choochoo
6. 5. 2013 21:58
Re: VW - Skoda
Nevis jak to teda je s tim cx? Golf Bluemotion ma 0,27 a klasika Golf? 0,28, 0,29??? Co ostatni preklepy v clanku?

Dlouhe prevody tomu daj taky slusne naprdel, pac aby to normalne jelo tak to budes muset honit na nizsi stupen a jsi o 0,5l nahore a mozna na tom samem co nomalni 1,6TDI. Jsem zvedav na dynamicke parametry.