VW Golf BlueMotion míří k zákazníkům, se spotřebou nafty 3,2 l/100 km

VW Golf BlueMotion míří k zákazníkům, se spotřebou nafty 3,2 l/100 km

Koncept nového Golfu BlueMotion byl představen už v Paříži, nyní se úsporná verze evropského bestselleru začíná prodávat.

První Golf 1,9 TDI BlueMotion byl postaven ještě na bázi páté generace. Objevil se poprvé v Ženevě 2007 a na každých 100 km spálil 4,5 l nafty. „Šestka“ se této varianty dočkala poměrně záhy, už na podzim 2008, navíc s novým common-railovým turbodieselem 1,6 TDI/77 kW. Průměrná konzumace paliva v jejím případě klesla na 3,8 l/100 km.

Nyní je na řadě aktuální sedmá, prototyp jsme mohli vidět již loni v Paříži. Pod kapotou najdeme opět čtyřválec se slavnou zkratkou TDI objemu 1,6 l, ale z nové řady EA288. Ten poskytuje 81 kW (110 k), zatímco modely, které se balíčkem BlueMotion pochlubit nemohou, zůstaly na 77 kW. Maximum točivého momentu 250 N.m je k dispozici v rozmezí od 1500 do 3000 min-1. Šestnáctiventilový agregát převzal veškeré modifikace slabší verze: snížené tření pohyblivých částí, recirkulaci výfukových plynů, dvoustupňové olejové čerpadlo, elektrické vodní čerpadlo s mezichladičem v sacím potrubí, oxidační katalyzátor a dnes již povinný filtr pevných částic.

Nový Golf je obecně lehčí než předchůdce, vždyť karoserie váží o 37 kg méně a motor a převodovka zhubly dalších 26 kg. Všechny vozy současné řady mají také start-stop. Z těchto výhod pochopitelně těží i úsporný BlueMotion. Ten navíc dostal klasické úpravy: například řádně natlakované pneumatiky s nízkým valivým odporem, delší převody šestistupňového manuálu, nechybí ani aerodynamické úpravy. Světlost byla snížena o 15 mm, standardní spoiler na zadním víku doplnily prvky usměrňující obtékání vzduchu kolem okna. Také maska se změnila, prostor mezi horní a spodní chromovanou lamelou je zacelený. Podvozek pak dostal krycí panely a optimalizací prošlo i chlazení brzd.

Těmito modifikacemi klesl součinitel odporu vzduchu karoserie na velmi pěkných 0,27. Ruku v ruce s ním šla dolů i kombinovaná spotřeba: o zhruba 15 % oproti předchůdci, na superúsporných 3,2 l/100 km. Továrnímu údaji odpovídají vypouštěné emise CO2 88 g/km. Vzhledem, k tomu, že Golf má padesátilitrovou nádrž, teoreticky na ni ujede až 1563 km. Jak se budou reálné hodnoty lišit od těch tabulkových, pochopitelně zatím netušíme. Nicméně, bruselští úředníci mají ze střídmosti německého bestselleru jistě radost. Domácí (a větší) Octavia GreenLine bude mít se stejnou technikou o něco větší spotřebu i emise: 3,3 l/100 km, respektive 87 g/km.

Nový Golf BlueMotion si mohou zatím objednat pouze Britové. Třídveřová verze stojí 20.335 liber (616.500 korun), pětidveřová pak 20.990 liber (přes 636 tisíc Kč). První vozy dorazí v srpnu letošního roku. Německé ceníky, které pro Čechy přece jen relevantnější, bohužel zatím nejsou v dispozici.

Volkswagen Golf: přehled všech článků o sedmé generaci

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Volkswagen Golf

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 






 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…