VW Golf BlueMotion míří k zákazníkům, se spotřebou nafty 3,2 l/100 km

VW Golf BlueMotion míří k zákazníkům, se spotřebou nafty 3,2 l/100 km

Koncept nového Golfu BlueMotion byl představen už v Paříži, nyní se úsporná verze evropského bestselleru začíná prodávat.

První Golf 1,9 TDI BlueMotion byl postaven ještě na bázi páté generace. Objevil se poprvé v Ženevě 2007 a na každých 100 km spálil 4,5 l nafty. „Šestka“ se této varianty dočkala poměrně záhy, už na podzim 2008, navíc s novým common-railovým turbodieselem 1,6 TDI/77 kW. Průměrná konzumace paliva v jejím případě klesla na 3,8 l/100 km.

Nyní je na řadě aktuální sedmá, prototyp jsme mohli vidět již loni v Paříži. Pod kapotou najdeme opět čtyřválec se slavnou zkratkou TDI objemu 1,6 l, ale z nové řady EA288. Ten poskytuje 81 kW (110 k), zatímco modely, které se balíčkem BlueMotion pochlubit nemohou, zůstaly na 77 kW. Maximum točivého momentu 250 N.m je k dispozici v rozmezí od 1500 do 3000 min-1. Šestnáctiventilový agregát převzal veškeré modifikace slabší verze: snížené tření pohyblivých částí, recirkulaci výfukových plynů, dvoustupňové olejové čerpadlo, elektrické vodní čerpadlo s mezichladičem v sacím potrubí, oxidační katalyzátor a dnes již povinný filtr pevných částic.

Nový Golf je obecně lehčí než předchůdce, vždyť karoserie váží o 37 kg méně a motor a převodovka zhubly dalších 26 kg. Všechny vozy současné řady mají také start-stop. Z těchto výhod pochopitelně těží i úsporný BlueMotion. Ten navíc dostal klasické úpravy: například řádně natlakované pneumatiky s nízkým valivým odporem, delší převody šestistupňového manuálu, nechybí ani aerodynamické úpravy. Světlost byla snížena o 15 mm, standardní spoiler na zadním víku doplnily prvky usměrňující obtékání vzduchu kolem okna. Také maska se změnila, prostor mezi horní a spodní chromovanou lamelou je zacelený. Podvozek pak dostal krycí panely a optimalizací prošlo i chlazení brzd.

Těmito modifikacemi klesl součinitel odporu vzduchu karoserie na velmi pěkných 0,27. Ruku v ruce s ním šla dolů i kombinovaná spotřeba: o zhruba 15 % oproti předchůdci, na superúsporných 3,2 l/100 km. Továrnímu údaji odpovídají vypouštěné emise CO2 88 g/km. Vzhledem, k tomu, že Golf má padesátilitrovou nádrž, teoreticky na ni ujede až 1563 km. Jak se budou reálné hodnoty lišit od těch tabulkových, pochopitelně zatím netušíme. Nicméně, bruselští úředníci mají ze střídmosti německého bestselleru jistě radost. Domácí (a větší) Octavia GreenLine bude mít se stejnou technikou o něco větší spotřebu i emise: 3,3 l/100 km, respektive 87 g/km.

Nový Golf BlueMotion si mohou zatím objednat pouze Britové. Třídveřová verze stojí 20.335 liber (616.500 korun), pětidveřová pak 20.990 liber (přes 636 tisíc Kč). První vozy dorazí v srpnu letošního roku. Německé ceníky, které pro Čechy přece jen relevantnější, bohužel zatím nejsou v dispozici.

Volkswagen Golf: přehled všech článků o sedmé generaci

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 

Štítky Volkswagen Golf

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…