VW Golf BlueMotion míří k zákazníkům, se spotřebou nafty 3,2 l/100 km

VW Golf BlueMotion míří k zákazníkům, se spotřebou nafty 3,2 l/100 km

Koncept nového Golfu BlueMotion byl představen už v Paříži, nyní se úsporná verze evropského bestselleru začíná prodávat.

První Golf 1,9 TDI BlueMotion byl postaven ještě na bázi páté generace. Objevil se poprvé v Ženevě 2007 a na každých 100 km spálil 4,5 l nafty. „Šestka“ se této varianty dočkala poměrně záhy, už na podzim 2008, navíc s novým common-railovým turbodieselem 1,6 TDI/77 kW. Průměrná konzumace paliva v jejím případě klesla na 3,8 l/100 km.

Nyní je na řadě aktuální sedmá, prototyp jsme mohli vidět již loni v Paříži. Pod kapotou najdeme opět čtyřválec se slavnou zkratkou TDI objemu 1,6 l, ale z nové řady EA288. Ten poskytuje 81 kW (110 k), zatímco modely, které se balíčkem BlueMotion pochlubit nemohou, zůstaly na 77 kW. Maximum točivého momentu 250 N.m je k dispozici v rozmezí od 1500 do 3000 min-1. Šestnáctiventilový agregát převzal veškeré modifikace slabší verze: snížené tření pohyblivých částí, recirkulaci výfukových plynů, dvoustupňové olejové čerpadlo, elektrické vodní čerpadlo s mezichladičem v sacím potrubí, oxidační katalyzátor a dnes již povinný filtr pevných částic.

Nový Golf je obecně lehčí než předchůdce, vždyť karoserie váží o 37 kg méně a motor a převodovka zhubly dalších 26 kg. Všechny vozy současné řady mají také start-stop. Z těchto výhod pochopitelně těží i úsporný BlueMotion. Ten navíc dostal klasické úpravy: například řádně natlakované pneumatiky s nízkým valivým odporem, delší převody šestistupňového manuálu, nechybí ani aerodynamické úpravy. Světlost byla snížena o 15 mm, standardní spoiler na zadním víku doplnily prvky usměrňující obtékání vzduchu kolem okna. Také maska se změnila, prostor mezi horní a spodní chromovanou lamelou je zacelený. Podvozek pak dostal krycí panely a optimalizací prošlo i chlazení brzd.

Těmito modifikacemi klesl součinitel odporu vzduchu karoserie na velmi pěkných 0,27. Ruku v ruce s ním šla dolů i kombinovaná spotřeba: o zhruba 15 % oproti předchůdci, na superúsporných 3,2 l/100 km. Továrnímu údaji odpovídají vypouštěné emise CO2 88 g/km. Vzhledem, k tomu, že Golf má padesátilitrovou nádrž, teoreticky na ni ujede až 1563 km. Jak se budou reálné hodnoty lišit od těch tabulkových, pochopitelně zatím netušíme. Nicméně, bruselští úředníci mají ze střídmosti německého bestselleru jistě radost. Domácí (a větší) Octavia GreenLine bude mít se stejnou technikou o něco větší spotřebu i emise: 3,3 l/100 km, respektive 87 g/km.

Nový Golf BlueMotion si mohou zatím objednat pouze Britové. Třídveřová verze stojí 20.335 liber (616.500 korun), pětidveřová pak 20.990 liber (přes 636 tisíc Kč). První vozy dorazí v srpnu letošního roku. Německé ceníky, které pro Čechy přece jen relevantnější, bohužel zatím nejsou v dispozici.

Volkswagen Golf: přehled všech článků o sedmé generaci

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 

Štítky Volkswagen Golf

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Golf GTI First Decade Concept: Čtyřsetkoňový hybrid pro Wörthersee Golf GTI First Decade Concept: Čtyřsetkoňový hybrid pro Wörthersee

Učni Volkswagenu vytvořili už desátou studii pro GTI…

Volkswagen a jeho pět nových konceptů! Volkswagen a jeho pět nových konceptů!

Volkswagen sice nemá v USA ani zdaleka takovou tržní…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…