Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf VII BlueMotion se chlubí spotřebou jen 3,2 litru na 100 km

Jakub Kraus
Diskuze (15)
Volkswagen na pařížském autosalonu představil třetí generaci úsporného modelu Golf BlueMotion. Zatím jako koncept.

Oficiálně představený "koncept" Golfu VII BlueMotion dle automobilky spotřebuje pouze 3,2 litru nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 86 g/km. Tyto hodnoty jsou o 15% nižší než u současného Golfu BlueMotion a dávají teoretický dojezd 1562 km.

Snížení spotřeby bylo dosaženo tradiční cestou. Základem je nový přeplňovaný naftový motor s

objemem 1,6 litru pocházející z řady EA288 o výkonu 81kW a točivým momentem s maximální

hodnotou 250 Nm, která je k dispozici mezi 1500 a 2750 ot/min.

Motor je spojen s pětistupňovou převodovkou s prodlouženými převody. Pohonné ústrojí je také vybaveno Stop/Start systémem a pokud se přeneseme na konec řetězce předávajícího výkon, objevíme pneumatiky s velmi nízkým

valivým odporem na patnácti nebo šestnáctipalcových aerodynamických discích.

Dalšími prvky podílejícími se na nízké spotřebě je součinitel odporu Cd s výbornou hodnotou 0,27,

což tento Golf řadí mezi nejaerodynamičtější vozy ve třídě. Celkové snížení aerodynamického odporu

oproti předchozí generaci dosáhlo téměř deseti procent. To se povedlo díky snížení světlé výšky o 15

milimetrů, přidáním střešního spoileru, zaslepením masky chladiče, optimalizací proudícího vzduchu

motorovým prostorem a důkladným zakrytováním podlahy.

Do teď bylo označení BlueMotion u VW Golf považováno za stupeň výbavy. To se s novou generací

mění a nově bude ekologický Golf dostupný ve výbavě Trendline i Comfortline. Již v základu má např.

sedm airbagů, ESP, pětipalcový dotykový multifunkční displej, kontrolu tlaku v pneumatikách, nebo

systém chránící před kolizí.

Na ceny je ale ještě brzo, jelikož třetí generace Volkswagenu Golf BlueMotion by se v showroomech

měla objevit až v létě 2013.

Jakub Kraus
Diskuze (15)
Avatar - andelin.nebesky
1. 10. 2012 11:15
Re: Prosím o radu
Pánové, vypadá to, že se v autech opravdu vyznáte, rozhodně tedy víc než já....proto bych Vás chtěla požádat o radu. Mám velký problém, budu mít nový vůz, ale nemůžu si vybrat. Chci spolehlivost, nízkou spotřebu, holčičáka (něco menšího), ale jelikož už nějaký ten pátek (asi 10 let) řídím, celkem obstojně (snad-mám najeto cca 200 000km bez větší nehody), chci motor min 1.6. Poraďte mi prosím, pokud máte někdo chviličku na zamyšlení, jaký vůz si vybrat. Chci auto nové, cenový limit je cca 400tis. Jsem už v tomto směru úplně ztracená! Každý týden mám jiného favorita. Ani nevím, zda benzín či diesel.... PROSTĚ NEVÍM, NO! Děkuji předem! ;-)
28. 9. 2012 07:40
Re: Pod kapotu každého vozu patří diesel
Ado NIKDY koupíš si VW Golf VII BlueMotion 1,6 TDI s DPF také CR :no: :no: :no: :no:
Auto jede jako když bylo nové Co se ekologie týče, myslím, že filtrem zachyceny částice byly krutě vykoupeny zvýšenou spotřebou nafty. DPF je cesta do slepý uličky. Když dieslových motorech jsou tak škodlivý, tak ať je přestanou vyrábět a jezdí se jen na benzín. Diesel s ucpaným výfukem je auto na houby.
Diesel je pěkná věc, ale jen chvíli. Po čase má totiž značné problémy s emisemi, se zvyšujícím se mechanickým hlukem, s turbodmychadly atd.. Kvůli tomu, aby emise plnil, stává se z něj velmi složitý agregát. K tomu je třeba připočítat ještě problémy s naftou v zimě, náchylnost na její kvalitu, vyšší náklady na údržbu a nakonec vyšší cenu auta oproti benzínovému modelu.

To JASNÉ nejlepší volba TDI jen 1,9 na 77kW bez DPF !!! :yes:

pod kapotu každého vozu patří BENZÍN

DIESEL patří do kamen
[odkaz]
27. 9. 2012 19:29
Dá se vůbec dosáhnout?
Je asi všem jasný že běžně za 3,2l jezdit nebude. Zajímala by mě ale spotřeba při opravdu ekojízdě - jestli se dá alespoň dosáhnout při snaze o úsporou jízdu. Např. s Octavií II 1.9 TDI jsem jednou na zkoušku dokázal ujet cca 100km za 3,8l nafty podle PC, většina po dálnici rychlostí 90-100km/h. A ta má komb. spotřebu 5,1l. Za kolik pojede Blue Motion???
27. 9. 2012 19:25
Re: Pod kapotu každého vozu patří diesel
>:D Mám úplně stejnou zkušenost - něco mezi jsem využil maximálně na dlouhých rovinkách, jinak akcelerace=plnej.... A stejně se snad vždycky vešla pod 5l
27. 9. 2012 10:25
Re: Pod kapotu každého vozu patří diesel
taková tragédie to nebyla. Prostě to nebylo auto na závodění. Akorát jsem vždycky přemýšlel proč má to auto normální nožní plyn. Stačilo tam mít tlačítko zapnuto (plnej plyn) /vypnuto (bez plynu). Nic mezi jsem stejně nepoužíval. >:D