VW Golf VII BlueMotion se chlubí spotřebou jen 3,2 litru na 100 km
Oficiálně představený "koncept" Golfu VII BlueMotion dle automobilky spotřebuje pouze 3,2 litru nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 86 g/km. Tyto hodnoty jsou o 15% nižší než u současného Golfu BlueMotion a dávají teoretický dojezd 1562 km.
Snížení spotřeby bylo dosaženo tradiční cestou. Základem je nový přeplňovaný naftový motor s
objemem 1,6 litru pocházející z řady EA288 o výkonu 81kW a točivým momentem s maximální
hodnotou 250 Nm, která je k dispozici mezi 1500 a 2750 ot/min.
Motor je spojen s pětistupňovou převodovkou s prodlouženými převody. Pohonné ústrojí je také vybaveno Stop/Start systémem a pokud se přeneseme na konec řetězce předávajícího výkon, objevíme pneumatiky s velmi nízkým
valivým odporem na patnácti nebo šestnáctipalcových aerodynamických discích.
Dalšími prvky podílejícími se na nízké spotřebě je součinitel odporu Cd s výbornou hodnotou 0,27,
což tento Golf řadí mezi nejaerodynamičtější vozy ve třídě. Celkové snížení aerodynamického odporu
oproti předchozí generaci dosáhlo téměř deseti procent. To se povedlo díky snížení světlé výšky o 15
milimetrů, přidáním střešního spoileru, zaslepením masky chladiče, optimalizací proudícího vzduchu
motorovým prostorem a důkladným zakrytováním podlahy.
Do teď bylo označení BlueMotion u VW Golf považováno za stupeň výbavy. To se s novou generací
mění a nově bude ekologický Golf dostupný ve výbavě Trendline i Comfortline. Již v základu má např.
sedm airbagů, ESP, pětipalcový dotykový multifunkční displej, kontrolu tlaku v pneumatikách, nebo
systém chránící před kolizí.
Na ceny je ale ještě brzo, jelikož třetí generace Volkswagenu Golf BlueMotion by se v showroomech
měla objevit až v létě 2013.