VW Golf Cabrio: Mezi hatchbackem a Eosem
Koncem loňského roku Volkswagen potvrdil příchod nového Golfu Cabriolet a spuštění výroby na jaře roku 2011 v Osnabrücku v karosárně Karmann. Nyní přichází nové kabrio s plátěnou střechou do sériové výroby.
Jde teprve o třetí generaci Golfu Cabriolet – ty předchozí byly odvozeny z Golfu I a Golfu III (po faceliftu stejný design přídě jako 4. generace hatchbacku).
Novinka svým designem vychází z třídveřového hatchbacku podobně jako tomu bylo u předchozích dvou kabrioletů z let 1979 až 2002. Na rozdíl od nich ovšem nový otevřený Golf postrádá ochranný oblouk v místech B-sloupku.
Od hatchbacku se kabriolet odlišuje nejen absencí střechy, ale i více skloněnými A-sloupky a čelním sklem. Na zádi je samozřejmě nové víko zavazadlového prostoru, v jehož horní hraně je umístěno třetí brzdové světlo. Standardem pro kabriolet jsou zadní svítilny z modelu GTI.
Délka karoserie je 4246 mm, o 5 centimetrů více než u hatchbacku. To představuje výrazný rozdíl proti kupé-kabrioletu Eos (4423 mm). Oba modely se proto neliší jen designem a zcela rozdílnou konstrukcí střechy, ale také velikostí.
Golf Cabriolet je fakticky nástupcem New Beetle Cabriolet, který se vyráběl v letech 2003 až 2010.
Volkswagen v tiskových materiálech uvádí, že nový Golf má mezi současnými kabriolety nejlépe odhlučněný interiér. Hlavním cílem bylo eliminovat aerodynamický hluk o frekvencích vyšších než 5000 Hz, které jsou rušivé při konverzaci.
Standardně elektro-hydraulicky ovládaná střecha se otevře za 9 sekund a zpět natáhne za 11 sekund. Otevírat i zavírat ji lze i za jízdy, a to až do rychlosti 30 km/h.
Čtyřmístný kabriolet bude standardně vybaven automaticky vystřelovanými oblouky chránícími posádku při převrácení vozu (systém je odvozen od modelu Eos), čelními, speciálně nevrženými bočními a hlavovými airbagy a součástí bezpečnostní výbavy je i kolenní airbag řidiče a ESP.
Paleta pohonných jednotek bude obsahovat celkem šest přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva. Ty nabídnou výkony od 77 kW (105 k) až po 155 kW (210 k). Čtveřice zážehových motorů TSI a jeden turbodiesel TDI budou k dispozici s dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro tři nabízené motorizace bude v nabídce provedení BlueMotion Technology.
Volkswagen Golf Cabriolet - technická data | ||||||
Motor | 1,2 TSI | 1,4 TSI | 1,4 TSI | 2,0 TSI | 1,6 TDI | 2,0 TDI |
Převodovka | 6M (6M BMT) | 6M (7DSG) | 6M (7DSG) | 6DSG | 5M (5M BMT) | 6M (6DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 1390 | 1390 | 1984 | 1598 | 1968 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/5000 | 90/5000 | 118/5800 | 155/5300-6200 | 77/4400 | 103/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 175/1550-4100 | 200/1500-4000 | 250/1500-4000 | 280/1700-5200 | 250/1500-2500 | 320/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 188 (188) | 197 (197) | 216 (216) | 235 | 188 (188) | 207 (205) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 (11,7) | 10,5 (10,5) | 8,4 (8,4) | 7,3 | 12,1 (12,1) | 9,9 (9,9) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 (5,7) | 6,4 (6,3) | 6,4 (6,3) | 7,5 | 4,8 (4,4) | 4,5 (5,1) |
Poh. hmotnost [kg] | 1341 (1346) | 1456 (1479) | 1484 (-) | 1548 | 1498 (-) | 1521 (1545) |
Na německém trhu bude Volkswagen Golf Cabriolet nabízen od 24. února 2011 za cenu od 23.625 Euro (zhruba 585.000,- Kč).
Tisková zpráva celkem vtipně upozorňuje, že nabídka příplatkové výbavy a doplňků pro kabriolet je stejná jako pro hatchback s výjimkou střešního okna.