Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf Cabrio: Mezi hatchbackem a Eosem

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
71 Fotogalerie
Spolupráce VW+Karmann ožívá a s ní se v nejmodernější inkarnaci vrací kultovní model Golf Cabriolet.

Koncem loňského roku Volkswagen potvrdil příchod nového Golfu Cabriolet a spuštění výroby na jaře roku 2011 v Osnabrücku v karosárně Karmann. Nyní přichází nové kabrio s plátěnou střechou do sériové výroby.

Jde teprve o třetí generaci Golfu Cabriolet – ty předchozí byly odvozeny z Golfu I a Golfu III (po faceliftu stejný design přídě jako 4. generace hatchbacku).

Novinka svým designem vychází z třídveřového hatchbacku podobně jako tomu bylo u předchozích dvou kabrioletů z let 1979 až 2002. Na rozdíl od nich ovšem nový otevřený Golf postrádá ochranný oblouk v místech B-sloupku.

Od hatchbacku se kabriolet odlišuje nejen absencí střechy, ale i více skloněnými A-sloupky a čelním sklem. Na zádi je samozřejmě nové víko zavazadlového prostoru, v jehož horní hraně je umístěno třetí brzdové světlo. Standardem pro kabriolet jsou zadní svítilny z modelu GTI.

Délka karoserie je 4246 mm, o 5 centimetrů více než u hatchbacku. To představuje výrazný rozdíl proti kupé-kabrioletu Eos (4423 mm). Oba modely se proto neliší jen designem a zcela rozdílnou konstrukcí střechy, ale také velikostí.

Golf Cabriolet je fakticky nástupcem New Beetle Cabriolet, který se vyráběl v letech 2003 až 2010.

Volkswagen v tiskových materiálech uvádí, že nový Golf má mezi současnými kabriolety nejlépe odhlučněný interiér. Hlavním cílem bylo eliminovat aerodynamický hluk o frekvencích vyšších než 5000 Hz, které jsou rušivé při konverzaci.

Standardně elektro-hydraulicky ovládaná střecha se otevře za 9 sekund a zpět natáhne za 11 sekund. Otevírat i zavírat ji lze i za jízdy, a to až do rychlosti 30 km/h.

Čtyřmístný kabriolet bude standardně vybaven automaticky vystřelovanými oblouky chránícími posádku při převrácení vozu (systém je odvozen od modelu Eos), čelními, speciálně nevrženými bočními a hlavovými airbagy a součástí bezpečnostní výbavy je i kolenní airbag řidiče a ESP.

Paleta pohonných jednotek bude obsahovat celkem šest přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva. Ty nabídnou výkony od 77 kW (105 k) až po 155 kW (210 k). Čtveřice zážehových motorů TSI a jeden turbodiesel TDI budou k dispozici s dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro tři nabízené motorizace bude v nabídce provedení BlueMotion Technology.

Volkswagen Golf Cabriolet - technická data
Motor1,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI2,0 TSI1,6 TDI2,0 TDI
Převodovka6M (6M BMT)6M (7DSG)6M (7DSG)6DSG5M (5M BMT)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]119713901390198415981968
Válce/ventily4/24/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500090/5000118/5800155/5300-620077/4400103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/1550-4100200/1500-4000250/1500-4000280/1700-5200250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]188 (188)197 (197)216 (216)235188 (188)207 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,7 (11,7)10,5 (10,5)8,4 (8,4)7,312,1 (12,1)9,9 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (5,7)6,4 (6,3)6,4 (6,3)7,54,8 (4,4)4,5 (5,1)
Poh. hmotnost [kg]1341 (1346)1456 (1479)1484 (-)15481498 (-)1521 (1545)

Na německém trhu bude Volkswagen Golf Cabriolet nabízen od 24. února 2011 za cenu od 23.625 Euro (zhruba 585.000,- Kč).

Tisková zpráva celkem vtipně upozorňuje, že nabídka příplatkové výbavy a doplňků pro kabriolet je stejná jako pro hatchback s výjimkou střešního okna.