Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI Clubsport S je nejrychlejší předokolka na Nordschleife

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
23 Fotogalerie
Diskuze (150)
Nejrychlejší předokolku na Severní smyčce už nestaví Seat, ani Renault, ani Honda. Králem se nově stává model Volkswagenu.

V minulých dvou letech se v oblasti hot hatchů rozpoutala zajímavá bitva o nejrychlejší předokolku na Severní smyčce Nürburgringu. Tu rozpoutal Seat, když se jeho Cupra 280 jako první auto svého druhu dostala pod čas osmi minut na kolo. Do souboje nyní vstupuje i Volkswagen, který nyní tvrdí, že nejrychlejší předokolku na Ringu staví právě on.

Nejrychlejší vozem s pohonem předních kol na Nordschleife se stal nový Volkswagen Golf GTI Clubsport S, který 20,832 kilometru dlouhou trať obkroužil s parádním časem sedm minut a 49,21 sekundy. Tím překonal dosavadního rekordmana, kterým byla Honda Civic Type R s časem 7:50,63.

Za volant nové speciální verze Golfu GTI se během rekordní jízdy posadil osmadvacetiletý německý závodník Benny Leuchter. Automobil byl v tu chvíli ve speciálním nastavení pro jízdu na Severní smyčce. To je možné zapnout po sepnutí režimu Individual, přičemž jeho výsledkem je řízení, motor a zvuk v režimu Race a adaptivní tlumiče v módu Comfort. Právě tato kombinace má podle Volkswagenu znamenat nejlepší nastavení pro Severní smyčku, kde jsou potřeba ostré reakce řízení a zároveň komfortní odpružení, které si poradí s tratí plnou nerovností.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S je novou vrcholnou variantou slavného hot hatche, jehož první generace se začala prodávat v roce 1976. Právě na oslavu 40 let od této události novinka vznikl, poprvé se představuje na právě probíhající tuningové výstavě GTI Treffen u rakouského jezera Wörthersee.

Clubsport S byl postaven tak, aby byl co nejlehčí a přiblížil se maximálně originálnímu Golfu GTI. To znamenalo použití výhradně třídveřové karoserie a vyhození nepotřebných prvků – třeba zadních sedadel nebo loketní opěrky. Baterie je kvůli ušetření hmotnosti menší, autu chybí i některé izolační materiály nebo koberečky. Specialitou je i hliníkový pomocný rám přední nápravy. Výsledkem je váha o 30 kilogramů nižší než v případě Golfu GTI Clubsport.

Nižší hmotnost doplňuje i silnější agregát. Pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitrový agregát naladěný na 228 kW (310 koní) a 380 N.m. Díky tomu novinka zrychlí z 0-100 km/h za pouhé 5,8 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 265 km/h. A pozor! Jedinou možností je kombinace motoru s manuální převodovkou, a to kvůli puristickému charakteru a snaze o snížení hmotnosti.

Clubsport S se liší i dalšími prvky. Použité pneumatiky jsou semislickové, jmenovitě se jedná o Micheliny Sport Cup 2. Vylepšený byl i brzdový systém, aby zůstával účinný i při jízdě na závodních okruzích. Nárazníky pochází z verze Clubsport, stejně tak výrazný střešní spoiler. Přenastaven však byl podvozek nebo kontrola trakce

Výroba této specialitky bude omezena na 400 exemplářů, čtvrtina produkce zůstane v Německu. Auto je možné objednávat pouze ve třech odstínech, které byly dostupné i pro originální GTI, což znamená červený, bílý a černý lak.

V minulých dvou letech se předokolkový král na Ringu několikrát měnil. Seat Cupra 280 se s časem 7:58,4 jako první hot hatch s pohonem přední kol dostal pod hranici osmi minut, na což Renault reagoval Méganem RS 275 Trophy-R, který trať objel za 7 minut a 54,36 sekundy. Později do souboje promluvila Honda Civic Type R, jejíž čas 7:50,63 nicméně zajel vývojový prototyp s vnitřním ochranným rámem zvyšujícím tuhost karoserie a chybějící klimatizací.

Vstoupit do diskuze (150)