Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Jan Mička
Diskuze (71)
Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?

Ostré deriváty Volkswagenu Golf dlouhodobě patří k nejvšestrannějším rychlým hatchbackům. Možná nejsou tak ultimativní jako například Ford Focus RS nebo Honda Civic Type R, přesto ale nabízejí pořádně rychlé svezení, a když na to přijde, umějí docela slušně zapadnout v davu. Vybere si navíc jak milovník rychlosti, jak i nezdolné trakce – jenom si vzpomeňte na GTI Clubsport, které jsme otestovali loni. Jeho semi slicky uměly v zatáčkách zázraky!

Rychlé golfy sedmé generace prošly společně se zbytkem modelové řady faceliftem, který se zaměřil na vnější i vnitřní vzhled, infotainment a samozřejmě výkon. Základní GTI už podobně jako omlazená Škoda Octavia RS nedisponuje 162 kilowatty, ale má jich o sedm více (dříve měla takový výkon verze GTI Performance), verze Performance s elektronicky řízeným diferenciálem VAQ posílila na 180 kW a vrcholné „erko“ nemá 221 kW (300 koní), ale 228 kW (310 koní jako Audi S3). Na stejném výkonu zůstala pouze naftová verze GTD (má 135 kW).

Co ale určitě nevíte, jsou základní ceny pro český trh. Stejně jako v minulém případě nám je poskytnul náš dobře informovaný zdroj a zatím nejsou oficiální. Nejlevněji vychází naftová verze GTD, stojí 687.900 korun, případně o 60.000 Kč více, pokud se rozhodnete pro převodovku DSG, na záda jí však dýchá jenom o 5000 Kč dražší GTI se 169 kilowatty. Prostřední verze Performance začíná na 745.900 korunách, a pokud pokukujete po „erku“, připravte si 989.900 korun. Vrcholná verze už však má v základu také pohon všech kol 4Motion. Kompletní ceník včetně jednotlivých výbavových prvků a příplatků by měl být k dispozici v průběhu února.

Modernizovaný Volkswagen Golf GTD, GTI a R - neoficální ceny na českém trhu
Motor a provedeníCena 01/2017 [Kč]Cena 2016 [Kč]
GTD 2.0 TDI/135 kW687.900650.900
GTD 2.0 TDI/135 kW DSG747.900710.900
GTI 2.0 TSI/169 kW692.900655.900
GTI 2.0 TSI/169 kW DSG752.900715.900
GTI 2.0 TSI Performance/180 kW745.900681.900
GTI 2.0 TSI Performance/180 kW DSG805.900741.900
R 2.0 TSI 4motion/228 kW989.900935.900
R 2.0 TSI 4motion/228 kW DSG1.049.900995.900
Starší ceny GTD, GTI a GTI Performance byly platné k 1.7.2016, ceny R byly platné k 24.8.2016

Jan Mička
Diskuze (71)
23. 1. 2017 10:28
Re: Je
Já kupoval kompaktního kombíka ani ne 3 roky zpátky a zkoušel jsem nakonfigurovat golfa aji oktávku a zrovna golf vycházel o docela zajímavou částku líp. A když člověk nebere verzi s "cenou od", tak se dá domluvit i solidní cena (to ale u všech prodejců).
Avatar - white label
22. 1. 2017 22:27
Re: Je
Na rozumnou diskusi to sice není, ale aspoň se
pobavíme... >:-[] ;-)
Avatar - woody-alien
22. 1. 2017 21:31
Re: Je
....a vůbec všichni japonci. >:D To se vám věru povedlo. Dlouho jsem s tou příhodou vystačil. >:-[]
Avatar - Emel
22. 1. 2017 19:55
Re: Je
Shodou okolností nedávno přebírali jedni známí Maraton Edition 1.2TSI... ale jasně, i30 za 360 v kombíku s 1.6 a solidní výbavou je pro typického nefiremního kupce zajímavější. Variant není tak pěkný, krátký Golf je pro rodinu malý a pro maželku drahý a samozřejmě je tu konkurence domácí značky, která nabízí fakticky totéž.
22. 1. 2017 19:35
Re: Je
Samozřejmě, že nemám. Jen vidím - v rodině, okruhu přátel a u kolegů jaké jsou plány a co nakonec koupí a Golf G7 to není - je drahý. Někde vyhrál Rapid, někde Octávka (víc auta), i30 a Ceed. Jediného Golfa si koupil domů kolega pro manželku 1.2TSi a to ještě 6G jako předváděčku jako starý model, když dorazila 7G a to za pěkný peníze...

Možná jsem to trochu víc zobecnil, nicméně vem to tak, že na silnicích potkáš spíš 5G/ 6G, tedy ojetiny než 7G. Pak je záhada, kam ty Golfy mizí. Nejvíc potkávám kupodivu Sportsvan, což je bráno jako MPV ;-)