Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto léta VW Golf. Tento bestseller německé automobilky se dočkal již čtvrtého pokračování.

Tvary a proporce karoserie se dají označit jako nadčasové a zároveň jako velmi přitažlivé. Stejně jako u předchozí generace Golfu tento design pravděpodobně zajistí dobrou prodejnost po několik příštích let bez nutnosti přehnaných stylistických změn.

Nový Golf trochu povyrostl. Délka o 13 cm, šířka o 3 cm, rozvor o 4 cm. To vše přispívá k velkému prostoru na předních sedadlech, „optimálnímu na zadních a zvětšení kufru o 10 litrů. Ten je přes prakticky stejný objem (330 litrů) lépe využitelný než u předchůdce. Posez na předních sedadlech lze označit za velmi dobrý. Řidič si může již od základní výbavy sedadlo výškově seřizovat. Také volant je seřiditelný a to ve dvou směrech (nahoru-dolů, dopředu-dozadu). Rozmístění ovládacích prvků na přístrojové desce je podobné jako dříve. Ovšem celá přístrojová deska má zcela nový perfekcionistický design á la Audi A3. Použité materiály v celém interiéru jsou vysoké kvality a nemusely by se za ně stydět ani automobily vyšších tříd. Za zmínku stojí „chlouba designérů a to modře osvětlené přístroje, jež by za tmy neměly unavovat zrak. Zadní sedadla jsou umístěna poměrně vysoko, nejde tedy o utopená křesílka kvůli získání pár centimetrů nad hlavou. O to lépe se na nich sedí. Novinkou je umístění speciálních úchytů pro dětskou sedačku podle nejnovější normy ISOFIX. V tomto případě není nutno používat pro uchycení dětské sedačky bezpečnostní pásy.

Výbava nového Golfu je velmi bohatá. Již u základního typu nalezneme ABS, velkoobjemové airbagy pro řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, opěrky hlav vpředu i vzadu, tónovaná skla a dokonce by v základní výbavě neměly chybět boční airbagy. Ve vyšších verzích nazvaných trendline, komfortline a highline se výbava dále vylepšuje. Například o kvalitnější potahy, el. zrcátka a okna, střešní okno, mlhovky, centrální zámek, klimatizaci, sedadla s el. seřizováním a pamětí, dešťový senzor atd. Jako vrchol nabídky se prezentuje satelitní navigační systém. Verze GTI se vyznačuje značkovými sportovními sedadly RECARO a „supervelkými 16-ti palcovými koly.

Podvozková část byla vybrána z nové koncernové řady podvozků a je stejná jako u AUDI A3 a Škody Octavia. Pérování je kromě sportovních verzí laděno spíše komfortněji.

Zvláštní pozornost byla věnována kvalitě karoserie. To dokazuje například 12ti letá záruka na prorezavění. Takto velkorysou záruku je možno dát i díky tomu, že celá karoserie je pozinkována. Vzhledem k celkově větším rozměrům karoserie je také celková hmotnost vozu o 40 kg vyšší.

Motorová řada vychází z osvědčených, ale technicky vyspělých koncernových jednotek k nimž přibyl jeden zcela nový motor. A to 2,3 V5 s dvouventilovou technikou a výkonem 110kW. Ale začněme odspodu. Slabá šedesátikoňová (44kW) verze se již nebude vyrábět a na nejnižším stupínku se objevuje moderní 16ti ventilový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 55kW . Následuje 1,6/74 kW známý i z Octávky, dále 1,8 s pětiventilovou technikou o výkonu 92 kW (také použit v Octávii) a stejný motor dopovaný turbem - 110kW. Následuje nový 2,3 V5/110kW. Ze špičkových přímovstřikových dieselů byly vybrány tři: 1,9 SDI (bez turba) - 50kW, 1,9 TDI/66 a 1,9TDI/81 kW. Tyto motory se vyznačují mimořádně nízkou spotřebou nafty. Všechny verze kromě 1,9 SDI a 1,8 turbo je možno vybavit 4-stupňovým automatem.

O novinky ze stáje Golf však nebude nouze ani v příštím roce, protože se dokončuje vývoj varianty SYNCRO - tedy 4x4, kombi VARIANT a následovník sedanu VENTO.

Samozřejmě se budeme k této novince ještě vracet s dalšími zprávami a novými obrázky v příštích číslech magazínu www.auto.cz. Máte se na co těšit!

Technické údaje
Vznětové motory1,9 SDI1,9 TDI1,9 TDI
Počet válců444
Zdvihový objem (cm3)189618961896
Výkon při otáčkách (kW)50/420066/375081/4150
Toč. moment při otáčkách (N.m)133/2600210/1900235/1900
Zrychlení 0-100 km/h (s)17,212,610,6
Nejvyšší rychlost (km/h)160180193
Spotřeba město (l/100km)6,96,56,5
Spotřeba mimo město (l/100km)4,24,14,0
Spotřeba kombinace (l/100km)5,14,94,9
Technické údaje
Zážehové motory1,41,61,81,8 turbo2,3
Počet válců4444V/5
Zdvihový objem (cm3)13901595178117812324
Výkon při otáčkách (kW)55/500074/560092/6000110/5700110/6000
Toč. moment při otáčkách (N.m)128/3300145/3800170/4200210/1750205/3200
Zrychlení 0-100 km/h (s)13,510,99,98,58,8
Nejvyšší rychlost (km/h)171188201216216
Spotřeba město (l/100km)8,410,511,710,813,2
Spotřeba mimo město(l/100km)5,35,96,36,17,2
Spotřeba kombinace (l/100km)6,47,68,37,89,3
Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech…

Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán

Maďarský premiér Viktor Orbán chce, aby Evropská unie…

Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors…

ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí

Problém vybuchujících baterií mobilního telefonu Samsung…

 
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Už ve standardní verzi na tom není Seat Ateca…

 






 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dnes 08:00

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český rodák zemřel v 96 letech

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český…

Ve věku 96 let zemřel v pátek večer v Německu pamětník holokaustu Max Mannheimer, známý svým bojem proti…

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila do Čech. Okouzlí čtenáře?

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila…

Jedna z nejočekávanějších knih tohoto roku vychází v Česku. Na pulty knihkupectví dorazila v sobotu a fanoušci…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se Boleslavi i Plzni

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se…

Mladá Boleslav zůstala po výhře 2:1 v Jablonci v čele fotbalové ePojisteni.cz ligy jen do sobotního podvečera.…

ANKETA: Vyberte TÝM SNŮ! Hlasujte pro sestavu z hvězd Sparty a Slavie

ANKETA: Vyberte TÝM SNŮ! Hlasujte pro sestavu z…

V neděli vypukne největší souboj v rámci české ePojisteni.cz ligy, v pořadí 286. derby mezi Spartou a Slavií.…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…