Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto léta VW Golf. Tento bestseller německé automobilky se dočkal již čtvrtého pokračování.

Tvary a proporce karoserie se dají označit jako nadčasové a zároveň jako velmi přitažlivé. Stejně jako u předchozí generace Golfu tento design pravděpodobně zajistí dobrou prodejnost po několik příštích let bez nutnosti přehnaných stylistických změn.

Nový Golf trochu povyrostl. Délka o 13 cm, šířka o 3 cm, rozvor o 4 cm. To vše přispívá k velkému prostoru na předních sedadlech, „optimálnímu na zadních a zvětšení kufru o 10 litrů. Ten je přes prakticky stejný objem (330 litrů) lépe využitelný než u předchůdce. Posez na předních sedadlech lze označit za velmi dobrý. Řidič si může již od základní výbavy sedadlo výškově seřizovat. Také volant je seřiditelný a to ve dvou směrech (nahoru-dolů, dopředu-dozadu). Rozmístění ovládacích prvků na přístrojové desce je podobné jako dříve. Ovšem celá přístrojová deska má zcela nový perfekcionistický design á la Audi A3. Použité materiály v celém interiéru jsou vysoké kvality a nemusely by se za ně stydět ani automobily vyšších tříd. Za zmínku stojí „chlouba designérů a to modře osvětlené přístroje, jež by za tmy neměly unavovat zrak. Zadní sedadla jsou umístěna poměrně vysoko, nejde tedy o utopená křesílka kvůli získání pár centimetrů nad hlavou. O to lépe se na nich sedí. Novinkou je umístění speciálních úchytů pro dětskou sedačku podle nejnovější normy ISOFIX. V tomto případě není nutno používat pro uchycení dětské sedačky bezpečnostní pásy.

Výbava nového Golfu je velmi bohatá. Již u základního typu nalezneme ABS, velkoobjemové airbagy pro řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, opěrky hlav vpředu i vzadu, tónovaná skla a dokonce by v základní výbavě neměly chybět boční airbagy. Ve vyšších verzích nazvaných trendline, komfortline a highline se výbava dále vylepšuje. Například o kvalitnější potahy, el. zrcátka a okna, střešní okno, mlhovky, centrální zámek, klimatizaci, sedadla s el. seřizováním a pamětí, dešťový senzor atd. Jako vrchol nabídky se prezentuje satelitní navigační systém. Verze GTI se vyznačuje značkovými sportovními sedadly RECARO a „supervelkými 16-ti palcovými koly.

Podvozková část byla vybrána z nové koncernové řady podvozků a je stejná jako u AUDI A3 a Škody Octavia. Pérování je kromě sportovních verzí laděno spíše komfortněji.

Zvláštní pozornost byla věnována kvalitě karoserie. To dokazuje například 12ti letá záruka na prorezavění. Takto velkorysou záruku je možno dát i díky tomu, že celá karoserie je pozinkována. Vzhledem k celkově větším rozměrům karoserie je také celková hmotnost vozu o 40 kg vyšší.

Motorová řada vychází z osvědčených, ale technicky vyspělých koncernových jednotek k nimž přibyl jeden zcela nový motor. A to 2,3 V5 s dvouventilovou technikou a výkonem 110kW. Ale začněme odspodu. Slabá šedesátikoňová (44kW) verze se již nebude vyrábět a na nejnižším stupínku se objevuje moderní 16ti ventilový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 55kW . Následuje 1,6/74 kW známý i z Octávky, dále 1,8 s pětiventilovou technikou o výkonu 92 kW (také použit v Octávii) a stejný motor dopovaný turbem - 110kW. Následuje nový 2,3 V5/110kW. Ze špičkových přímovstřikových dieselů byly vybrány tři: 1,9 SDI (bez turba) - 50kW, 1,9 TDI/66 a 1,9TDI/81 kW. Tyto motory se vyznačují mimořádně nízkou spotřebou nafty. Všechny verze kromě 1,9 SDI a 1,8 turbo je možno vybavit 4-stupňovým automatem.

O novinky ze stáje Golf však nebude nouze ani v příštím roce, protože se dokončuje vývoj varianty SYNCRO - tedy 4x4, kombi VARIANT a následovník sedanu VENTO.

Samozřejmě se budeme k této novince ještě vracet s dalšími zprávami a novými obrázky v příštích číslech magazínu www.auto.cz. Máte se na co těšit!

Technické údaje
Vznětové motory1,9 SDI1,9 TDI1,9 TDI
Počet válců444
Zdvihový objem (cm3)189618961896
Výkon při otáčkách (kW)50/420066/375081/4150
Toč. moment při otáčkách (N.m)133/2600210/1900235/1900
Zrychlení 0-100 km/h (s)17,212,610,6
Nejvyšší rychlost (km/h)160180193
Spotřeba město (l/100km)6,96,56,5
Spotřeba mimo město (l/100km)4,24,14,0
Spotřeba kombinace (l/100km)5,14,94,9
Technické údaje
Zážehové motory1,41,61,81,8 turbo2,3
Počet válců4444V/5
Zdvihový objem (cm3)13901595178117812324
Výkon při otáčkách (kW)55/500074/560092/6000110/5700110/6000
Toč. moment při otáčkách (N.m)128/3300145/3800170/4200210/1750205/3200
Zrychlení 0-100 km/h (s)13,510,99,98,58,8
Nejvyšší rychlost (km/h)171188201216216
Spotřeba město (l/100km)8,410,511,710,813,2
Spotřeba mimo město(l/100km)5,35,96,36,17,2
Spotřeba kombinace (l/100km)6,47,68,37,89,3
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…