VW Golf IV
Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto léta VW Golf. Tento bestseller německé automobilky se dočkal již čtvrtého pokračování.
Tvary a proporce karoserie se dají označit jako nadčasové a zároveň jako velmi přitažlivé. Stejně jako u předchozí generace Golfu tento design pravděpodobně zajistí dobrou prodejnost po několik příštích let bez nutnosti přehnaných stylistických změn.
Produkt banner
Produkt banner s obchody
Nejoblibenejsi bez filtru
Nejoblibenejsi s filtrem
Nový Golf trochu povyrostl. Délka o 13 cm, šířka o 3 cm, rozvor o 4 cm. To vše přispívá k velkému prostoru na předních sedadlech, „optimálnímu na zadních a zvětšení kufru o 10 litrů. Ten je přes prakticky stejný objem (330 litrů) lépe využitelný než u předchůdce. Posez na předních sedadlech lze označit za velmi dobrý. Řidič si může již od základní výbavy sedadlo výškově seřizovat. Také volant je seřiditelný a to ve dvou směrech (nahoru-dolů, dopředu-dozadu). Rozmístění ovládacích prvků na přístrojové desce je podobné jako dříve. Ovšem celá přístrojová deska má zcela nový perfekcionistický design á la Audi A3. Použité materiály v celém interiéru jsou vysoké kvality a nemusely by se za ně stydět ani automobily vyšších tříd. Za zmínku stojí „chlouba designérů a to modře osvětlené přístroje, jež by za tmy neměly unavovat zrak. Zadní sedadla jsou umístěna poměrně vysoko, nejde tedy o utopená křesílka kvůli získání pár centimetrů nad hlavou. O to lépe se na nich sedí. Novinkou je umístění speciálních úchytů pro dětskou sedačku podle nejnovější normy ISOFIX. V tomto případě není nutno používat pro uchycení dětské sedačky bezpečnostní pásy.
Výbava nového Golfu je velmi bohatá. Již u základního typu nalezneme ABS, velkoobjemové airbagy pro řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, opěrky hlav vpředu i vzadu, tónovaná skla a dokonce by v základní výbavě neměly chybět boční airbagy. Ve vyšších verzích nazvaných trendline, komfortline a highline se výbava dále vylepšuje. Například o kvalitnější potahy, el. zrcátka a okna, střešní okno, mlhovky, centrální zámek, klimatizaci, sedadla s el. seřizováním a pamětí, dešťový senzor atd. Jako vrchol nabídky se prezentuje satelitní navigační systém. Verze GTI se vyznačuje značkovými sportovními sedadly RECARO a „supervelkými 16-ti palcovými koly.
Podvozková část byla vybrána z nové koncernové řady podvozků a je stejná jako u AUDI A3 a Škody Octavia. Pérování je kromě sportovních verzí laděno spíše komfortněji.
Zvláštní pozornost byla věnována kvalitě karoserie. To dokazuje například 12ti letá záruka na prorezavění. Takto velkorysou záruku je možno dát i díky tomu, že celá karoserie je pozinkována. Vzhledem k celkově větším rozměrům karoserie je také celková hmotnost vozu o 40 kg vyšší.
Motorová řada vychází z osvědčených, ale technicky vyspělých koncernových jednotek k nimž přibyl jeden zcela nový motor. A to 2,3 V5 s dvouventilovou technikou a výkonem 110kW. Ale začněme odspodu. Slabá šedesátikoňová (44kW) verze se již nebude vyrábět a na nejnižším stupínku se objevuje moderní 16ti ventilový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 55kW . Následuje 1,6/74 kW známý i z Octávky, dále 1,8 s pětiventilovou technikou o výkonu 92 kW (také použit v Octávii) a stejný motor dopovaný turbem - 110kW. Následuje nový 2,3 V5/110kW. Ze špičkových přímovstřikových dieselů byly vybrány tři: 1,9 SDI (bez turba) - 50kW, 1,9 TDI/66 a 1,9TDI/81 kW. Tyto motory se vyznačují mimořádně nízkou spotřebou nafty. Všechny verze kromě 1,9 SDI a 1,8 turbo je možno vybavit 4-stupňovým automatem.
O novinky ze stáje Golf však nebude nouze ani v příštím roce, protože se dokončuje vývoj varianty SYNCRO - tedy 4x4, kombi VARIANT a následovník sedanu VENTO.
Samozřejmě se budeme k této novince ještě vracet s dalšími zprávami a novými obrázky v příštích číslech magazínu www.auto.cz. Máte se na co těšit!
Technické údaje | |||
Vznětové motory | 1,9 SDI | 1,9 TDI | 1,9 TDI |
Počet válců | 4 | 4 | 4 |
Zdvihový objem (cm3) | 1896 | 1896 | 1896 |
Výkon při otáčkách (kW) | 50/4200 | 66/3750 | 81/4150 |
Toč. moment při otáčkách (N.m) | 133/2600 | 210/1900 | 235/1900 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 17,2 | 12,6 | 10,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 160 | 180 | 193 |
Spotřeba město (l/100km) | 6,9 | 6,5 | 6,5 |
Spotřeba mimo město (l/100km) | 4,2 | 4,1 | 4,0 |
Spotřeba kombinace (l/100km) | 5,1 | 4,9 | 4,9 |
Technické údaje | |||||
Zážehové motory | 1,4 | 1,6 | 1,8 | 1,8 turbo | 2,3 |
Počet válců | 4 | 4 | 4 | 4 | V/5 |
Zdvihový objem (cm3) | 1390 | 1595 | 1781 | 1781 | 2324 |
Výkon při otáčkách (kW) | 55/5000 | 74/5600 | 92/6000 | 110/5700 | 110/6000 |
Toč. moment při otáčkách (N.m) | 128/3300 | 145/3800 | 170/4200 | 210/1750 | 205/3200 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13,5 | 10,9 | 9,9 | 8,5 | 8,8 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 171 | 188 | 201 | 216 | 216 |
Spotřeba město (l/100km) | 8,4 | 10,5 | 11,7 | 10,8 | 13,2 |
Spotřeba mimo město(l/100km) | 5,3 | 5,9 | 6,3 | 6,1 | 7,2 |
Spotřeba kombinace (l/100km) | 6,4 | 7,6 | 8,3 | 7,8 | 9,3 |