VW Golf Variant 2,0 TDI - kvalita, prostor a hluk

VW Golf Variant 2,0 TDI - kvalita, prostor a hluk

 
 

Je to velké, praktické, dobře se to řídí a málem jsme se toho nedočkali. Není to zrovna levné a s vznětovým dvoulitrem to vydává občas děsivé zvuky. Co je to?

Kolem nového Golfu Variant se hrála zajímavá hra. Když Volkswagen představoval hatchback, tvrdil, že nebude. A opravdu nebyl. Když přicházel na trh Golf Plus, Volkswagen stále tvrdil, že nový Golf Variant nebude. A pořád nebyl. Dokonce i když zákazníci dostali novou Jettu, stále se zdálo, že Golf Variant skončí jako vybledlý obrázek z ještě vybledlejších stránek automobilových kronik. Pak se ale něco stalo a Golf Variant najednou byl.

Velký, větší než kdykoliv předtím, prostorný, praktický, s obličejem osvědčeného hatchbacku a pozadím stoletého nosorožce. Nový Golf Variant narostl na délku 4556 mm, rozvor zůstal na 2578 milimetrech. Zavazadlový prostor se nafoukl na 505 litrů rozšiřitelných na 1495 litrů. Jak? Sklopením sedadel. Stačí dva jednoduché pohyby, opěradla jsou dole a před vašimi zraky se rozprostírá dlouhá a přísně rovná ložná plocha.

Její parametry potěší nejednoho Čecha chalupáře, živnostníka či hlavu velké rodiny. Se svou délkou 1700 mm, šířkou 1005 a výškou 832 mm (po strop) se totiž jednoduše vypořádá s hromadou nářadí, sekačkou na trávu, paletou cihel, armádou králíků, nůší sena i velkým kočárem. Splněno. Volkswagen poslechl zákazníky a vytvořil prostorné, praktické, konzervativní a usedlé kombi, které nebudí zvědavost a nevyvolává závist, čímž pomáhá udržovat dobré sousedské vztahy.

obrázek [555 x 344]
 

No a tím bych mohl v zásadě skončit. Chcete-li podrobné informace o podobě interiéru, nahlédněte do našeho prvního testu Golfu Variant nebo starších testů krátkých Golfů. Já ale neskončím. K interiéru pouze tolik. Nic dramatického se neudálo. Uvnitř vás stále čekají kvalitní plasty i zpracování, trochu fádní tvary, ale za to skvělá ergonomie. Potřebný ovladač najdete v cuku letu, počtem odkládacích ploch Golf Variant atakuje „empévéčka“, volant i sedačky se pohybují, nahoru a dolů, dopředu a dozadu v širokém rozsahu.

Sedačky celkem tradičně uchvátí vynikajícím tvarem i zpracováním. Špičkové sešití zahřeje na duši a potvrdí vysokou kvalitu, optimální tuhost, tvar a velikost bočnic zase dělá z cestování na krátkých i dlouhých trasách zážitek. Prostor vpředu i vzadu odpovídá premiantům segmentu, na zadní sedačky se pohodlně vměstná stopadesáticentimetrová babička i přerostlý pubescent. Z hlediska prostornosti, využitelnosti, variability, ergonomie a praktičnosti nelze proti novému Golfu Variant říct ani popel.

Design nechť si zhodnotí každý sám, za sebe musím pouze říct, že ačkoliv první pohled na podivně tvarovaný zadek v designu hrocha mi přišel nanejvýš nechutný, setkání s testovaným modelem mě donutilo změnit názor. Oblékněte Golf Variant do slušivé vínové, postavte jej na 17palcová kola, přidejte trochu chromu a z ošklivého káčátka se vylíhne ne sice krásná, ale docela hezká labuť. To pozadí pořád nic moc, každopádně lepší labuť než hroch.

Vznětový čtyřválec 2,0 TDI

Tak o ten tady šlo. Staré dobré dvoulitrové „tédéíčko“ se zdvihovým objemem 1968 cm3, maximálním výkonem 103 kW/4000 ot./min. a točivým momentem 320 Nm/1750 – 2500 ot./min. jsem testoval v různých koncernových vozech snad dvacetkrát, takže jsem věděl, do čeho jdu. Obecná charakteristika tohoto motoru zní – silný, docela úsporný, ale hlučný. Po testu Golfu Variant 2,0 TDI bych charakteristiku mírně pozměnil na silný, úsporný, ale zatraceně hlučný.

Možná jsem měl smůlu na testovaný kus, možná jsem v poslední době příliš velká citlivka, možná mám problém s ušima a nebo možná slyším to, co někdo slyšet nechce. Rachot, který jsem musel zejména v průběhu startování a nejvíce potom v průběhu akcelerace a vytáčení motoru nad 3000 otáček poslouchat, se špatně popisuje slovy tak, aby nevyzněla přehnaně a zároveň zcela neotupila dojem z utrpení, jež musely mé bubínky podstoupit.

obrázek [555 x 315]
 

Jednotka vydávala ostrý, syrový zvuk, jenž pronikal dovnitř za doprovodu drnčícího plastu kdesi v hloubi palubní desky, v nízkých a středních otáčkách ve zmírněné, ve vysokých ovšem v plné intenzitě. O naftovém původu motoru nemohla existovat v celém rozmezí otáček sebemenší pochybnost, přičemž mou přirozenou reakcí na zvukový projev motoru byla snaha o minimální zatěžování jednotky, udržování nízkých otáček a lechtání plynového pedálu.

Jinak řečeno jsem se snažil chovat jako dvouspojková převodovka DSG. Už v testu Volkswagenu Touran jsem vyslovil názor, že DSG převodovka účinně eliminuje nedostatky (ty zvukové) motorů TDI a test Golfu Variant s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou mě v tom utvrdil. Pokud motor trochu víc vytočíte, vytočí on vás – svým nepříjemným chraplákem. Pokud držíte jednotku na uzdě, včas řadíte, bude hlučnost přijatelná.

Něco za něco?

Jako kompenzaci za ostrý chraplák chápou mnozí zákazníci VW nízkou spotřebu a vekou sílu. Motor bohužel nezabírá úplně od nejnižších otáček a potřebuje vytočit alespoň na 1700 otáček, aby začal s autem něco dělat, potom ovšem předvede koncert. Vysoký točivý moment vymrští kombi vpřed s takovou razancí, že se budou řidiči kolem vás hodně divit. Točivý moment v kombinaci s relativně vysokým výkonem si zamilujete rovněž na dálnici v kopcích či na dlouhých výletech s celou rodinou.

Ani plně obsazené auto s napěchovaným kufrem nedělá motoru problém, tedy pomine-li chroptění turbodieselu ve vysokých otáčkách. Spotřeba se většinou pohybovala mezi šesti a sedmi litry, pod šest litrů jsem se dostal výjimečně a možná i náhodou. Reálně počítejte s kombinovanou spotřebou na úrovni 6,2 – 6,5 litru na 100 jízdy. Je-li řeč o jízdě, ta má tradiční průběh. Podvozek účinně tlumí nerovnosti, přitom zajišťuje vynikající stabilitu v zatáčkách a ve vysokých rychlostech.

obrázek [555 x 300]
 

Golf Variant se zatáček nebojí, Golf Variant zatáčky miluje. Protažená záď nepůsobí jako koule na noze, jako přítěž omezující auto v rozletu, batoh na zádech nebudete vůbec vnímat. Dobré řízení mohlo dostat malinko méně účinný posilovač, optimálním naladěním se naopak chlubí účinné a nevadnoucí brzdy. Obvyklou jedničku s hvězdičkou si Golf Variant odnáší za řazení s exaktním chodem a krátkými drahami.

Velký křikloun

Nový Golf Variant je přesně takový, jakého jej zákazníci chtěli: velký, prostorný, praktický, kvalitně zpracovaný a dobře ovladatelný. O hlučný naftový motor se nikdo neprosil, ale pokud jste už rozhodnuti Golf Variant 2,0 TDI do rodiny pořídit, musíte brát syrový zvuk turbodieselu jako daň za velký točivý moment a příznivou spotřebu.

První cena vozu497.000,-Kč (1,4, 59 kW, Trendline)
První cena vozu s testovanou motorizací688.500,-Kč (2,0 TDI, 103 kW, Comfortline)
Základní cena testovaného vozu688.500,-Kč (2,0 TDI, 103 kW, Comfortline)
Cena testovaného vozu vč. příplatků812.000,-Kč (2,0 TDI, 103 kW, Comfortline)

Plusy:

  • vysoká kvalita zpracování
  • praktičnost a variabilita
  • rovná ložná plocha po sklopení sedadel
  • přesné řízení a řazení
  • výborné jízdní vlastnosti
  • nízká spotřeba

Mínusy:

  • hlučný vznětový motor
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf Variant 2,0 TDI

Cena v základní výbavě: 688 500 Kč Cena v testované výbavě: 812 000 Kč

Základní výbava:Airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, přední a zadní hlavové airbagy vpředu i vzadu, ABS + EDS + MSR, automatické spouštění světel při nouzovém brzdění, klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládání, palubní počítač, elektrické otevírání oken vpředu i vzadu, posilovač řízení s proměnným účinkem, tempomat, sdružený ukazatel s elektronickým tachometrem, 16palcová ocelová kola, mlhové světlomety, nárazníky a ochranné lišty v barvě vozu, vnější zpětná zrcátka a kliky v barvě vozu, pozinkovaná karoserie, rádio RCD 300 s CD a MP3 přehrávačem, 4 reproduktory, komfortní sedadla vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tříramenná výškově nastavitelný volant, textilní koberečky vpředu i vzadu.

Výbava testovaného vozu:Rádio RCD 300 s CD a MP3 přehrávačem + 8 reproduktorů – výkon 4 x 20 W (+ 4.000 Kč), alarm s integrovaným nezávislým zdrojem, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu (+ 9.000 Kč), 17palcová litá kola Grand Prix (+ 41.900 Kč), dvouzónová klimatizace Climatronic s automatickou regulací (+ 5.500 Kč), bi-xenonové světlomety + ostřikovače světlometů (+ 32.400 Kč), multifunkční tříramenný volant potažený kůží + hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži (+ 16.600 Kč), metalický lak (+ 14.100 Kč).

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf Variant 2,0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.8 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1495
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1255 / 625
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4556
b) šířka (mm): 1781
c) výška (mm): 1504
d) rozvor (mm): 2574
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1508
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1446
l) šířka vzadu (mm): 1437
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volkswagen Golf Variant 2,0 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 5
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý VW Golf GTI Mk5:  Radost, nebo starost? Ojetý VW Golf GTI Mk5: Radost, nebo starost?

Akronym GTI je s golfem spjatý už od počátku. Třetí a…

Ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI: Reklama na nízkou spotřebu Ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI: Reklama na nízkou spotřebu

Volkswagen Golf je etalonem nižší střední třídy. Platí to…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…