VW Passat Variant 1,8T nebo 1,9TDI?

VW Passat Variant 1,8T nebo 1,9TDI?

 
 

Tak už je to tady. Poprvé se nám podařilo zapůjčit stejný typ automobilu se dvěma různými motory ve stejném čase. Jde o populární VW Passat Variant s u nás nejprodávanějšími motory 1,8 Turbo s výkonem 110 kW a 1,9TDI s výkonem 81 kW.

Tak už je to tady. Poprvé se nám podařilo zapůjčit stejný typ automobilu se dvěma různými motory ve stejném čase. Jde o populární VW Passat Variant s u nás nejprodávanějšími motory 1,8 Turbo s výkonem 110 kW a 1,9TDI s výkonem 81 kW.

Oba motory disponují vysokým výkonem i točivým momentem, který je u obou k dispozici od nízkých otáček. Navíc by dle oficiálních měření EHK, ani spotřeba neměla být vysoká. Průměrná spotřeba 1,8T je oficiálně 8,4 a u 1,9TDI dokonce pouhých 5,5 l/100 km. A jaká je realita?

Při velmi podobném zacházení s oběma vozy jsme dosáhli těchto výsledků: 1,8T měl průměrnou spotřebu 11,2 l/100 km (oproti EHK +2,8 l/100 km), 1,9TDI 7,1 l/100 km (oproti EHK +1,6 l/100 km). Zde se stal jednoznačným vítězem TDI, který se od oficiálního údaje odchýlil podstatně méně. Celkový rozdíl v testu mezi těmito motory byl tedy 4,1 l paliva na 100 km.

1,8T má velmi dobrý výkon ve středních a vyšších otáčkách, navíc díky přeplňování i slušný točivý moment. Jeho nejvyšší hodnoty 210 Nm dosahuje již v 1750 ot/min a navíc neklesá až do 4600 ot/min. Jízda s 1,8T podle mého názoru musí "uspokojit" většinu zájemců o zážehovou variantu Passatu. Do interiéru od motoru proniká minimum hluku. Toto navíc podporuje fakt, že motor není nutno příliš vytáčet a přesto lze dosáhnout vysokých rychlostních průměrů. Mínusem je velká "citlivost" na zacházení s plynovým pedálem. Naše průměrná spotřeba byla poměrně vysoká - 11,2 l/100 km, ale podle zkušeností majitelů těchto vozů se lze jezdit i průměrně za 9 l/100 km. Prostě záleží na stylu jízdy.

TDI s výkonem 81 kW a točivým momentem 235 Nm/1900 ot/min, je sice pro 1,8T zdatným konkurentem, ale přeci jen celkové dojmy jsou dosti rozdílné. Zklamán jsem byl relativně vysokou úrovní hluku, který pronikal od TDI motoru do interiéru. Tvrdý zvuk přímovstřikového čtyřválce prostě není ideálně potlačen. Jediným způsobem, jak snížit hluk motoru v interiéru, je udržovat otáčky co nejníže. Pozoruhodné je, že stejný motor v Octavii je subjektivně odhlučněn lépe! Dále již u TDI následují jen pozitiva. Velmi dobrý tah z prakticky volnoběžných otáček, taktéž slušný výkon nepolevující až do 4500 tisíce otáček. No a konečně také u TDI motorů proslavená nízká spotřeba. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti Passatu Variant, která přesahuje 1400 kg je výsledná průměrná spotřeba 7,1 l nafty na 100 km výborným výsledkem.

Co u Passatu nadchne je řazení. Kůží obšitá, krátká řadící páka má velmi přesný a lehký chod. Zpřevodování u TDI je klasické "dieselovské", tzn kratší jednička a dvojka a naopak těžší pětka. U 1,8T jsou všechny rychlosti spíše těžší, využívající dobrého točivého momentu.

Podvozek Passatu je na vůz německé výroby relativně komfortně naladěn, ale i když se v zatáčkách jede rychleji, nedostává se do úzkých. Brzdy obou vozů mají výborný účinek a ze stokilometrové rychlosti dokáží Passat zatavit do 40 metrů.

Interiéry obou vozů byly až na odlišné přední sedáky a volant stejné a také velmi podobně vybavené. Z luxusních prvků je asi "nejhodnotnější" automatická klimatizace s přímou volbou stupňů celsia. Variant TDI byl vybaven masivním tříramenným "sportovním" volantem (samozřejmě s airbagem), který padne skvěle do ruky. 1,8T měl sériový čtyřramenný volant. Zajímavé je, že volant je velmi podobný tomu co je v Octavii, není však stejný. Osobně bych si vybral tříramennou verzi. Druhou odlišností byly přední sedáky. Zatímco u 1,8T byly klasické sériové v TDI byly nainstalovány sportovně tvarované. Obě varianty však poskytují dobré boční vedení, sportovní verze je však trochu užší, takže není příliš vhodná pro silnější osoby.

Prostor na zadních sedadlech je mimořádný a je srovnatelný se velkými limuzínami. Se zavazadlovým prostorem je to podobné. Jeho základní objem je 495 litrů, sklopením sedadel je možno jej zvětšit až na 1600 litrů. Přes rozměrné páté dveře je navíc velmi dobře přístupný. Po zavazadlový prostorem se nachází plnohodnotné náhradní kolo.

Oba Passaty ve většině parametrů přesvědčují o svých kvalitách, ale přesto se najdou i nepříjemné chybičky. Například u TDI verze skřípal čirý plastový kryt nad přístroji a sedadlo spolujezdce (pokud bylo obsazeno). U 1,8T se však nic takového neprojevovalo.

Základní cena Passatu Variant 1,8T je 711.600,- Kč a 1,9 TDI/81 kW je 706.900,- Kč. Cena testovaných, velmi dobře vybavených, automobilů byla 816.275,- Kč a 826.683,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Technické údaje
Motor VW Passat Variant 1,8TVW Passat Variant 1,9TDI
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 54 / 2
Zdvihový objem (ccm): 17811896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 570081 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.911.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.4- / - / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 495 / 1600495 / 1600
Objem nádrže (l):6262
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 4751415 / 475
Rozměr pneu:195/65 R15195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46694669
b) šířka (mm): 17401740
c) výška (mm): 14961496
d) rozvor (mm): 27032703
e) rozchod vpředu (mm): 14981498
f) rozchod vzadu (mm): 15001500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 880650 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10301030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):10001000
k) šířka vpředu (mm): 14801480
l) šířka vzadu (mm): 14801480
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení VW Passat Variant 1,8T VW Passat Variant 1,9TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10 10
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 9 9
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 9 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9 7
Tah v nižších otáčkách: 9 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9 7
Spotřeba: 7 10
Odstupňování převodovky: 9 8
Snadnost řazení: 10 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 8
Účinnost brzd: 10 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,10 8,90
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

 




Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod

Vtipná reklama doprovázela osmiválcový Volkswagen Passat…

NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat

Potenciálně nebezpečné problémy se zapalovací cívkou může…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

400 tisíc pohřbených: Středověké pohřebiště u Lahovic poznáte podle sedmitunového pomníku

400 tisíc pohřbených: Středověké pohřebiště u…

Středověké pohřebiště u Lahovic se dočkalo svého pomníku. Ten váží více než sedm tun, je vyroben ze sliveneckého…

Šejkové se shodli na zdražení ropy. OPEC kvůli tomu sníží její produkci

Šejkové se shodli na zdražení ropy. OPEC kvůli tomu…

Členové Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) se dohodli na snížení těžby ropy na 32,5 milionu až 33 milionů…

 

iSport.cz

Strýcová vyřadila bývalou jedničku, Plíšková nestačila na Cibulkovou

Strýcová vyřadila bývalou jedničku, Plíšková…

Tenistka Barbora Strýcová porazila v osmifinálové bitvě na turnaji ve Wu-chanu 1:6, 6:4, 7:5 bývalou světovou…

Světový pohár se vrátí, hvězdám z NHL na olympiádě (asi) odzvonilo

Světový pohár se vrátí, hvězdám z NHL na olympiádě…

PŘÍMO Z TORONTA | Světový pohár v hokeji se bude opakovat. A bude se opakovat pravidelně. Tahle slova šéfů…

 

Reflex.cz

Poprsím i pozadím proti lži a nenávisti. Hrdinka erotických komiksů Druuna je zpátky!

Poprsím i pozadím proti lži a nenávisti. Hrdinka…

Radostná událost nastala pro milovníky klasických a erotických, případně klasických erotických komiksů.…

Demonstrace Úsvitu s Blokem proti islamizaci: Poslední výkřiky před volebním propadákem?

Demonstrace Úsvitu s Blokem proti islamizaci:…

Oproti loňské nabité Svatováclavské nabídce se včera v Praze konalo podstatně méně demonstrací a protestů,…