VW Passat Variant 1,8T nebo 1,9TDI?

VW Passat Variant 1,8T nebo 1,9TDI?

 
 

Tak už je to tady. Poprvé se nám podařilo zapůjčit stejný typ automobilu se dvěma různými motory ve stejném čase. Jde o populární VW Passat Variant s u nás nejprodávanějšími motory 1,8 Turbo s výkonem 110 kW a 1,9TDI s výkonem 81 kW.

Tak už je to tady. Poprvé se nám podařilo zapůjčit stejný typ automobilu se dvěma různými motory ve stejném čase. Jde o populární VW Passat Variant s u nás nejprodávanějšími motory 1,8 Turbo s výkonem 110 kW a 1,9TDI s výkonem 81 kW.

Oba motory disponují vysokým výkonem i točivým momentem, který je u obou k dispozici od nízkých otáček. Navíc by dle oficiálních měření EHK, ani spotřeba neměla být vysoká. Průměrná spotřeba 1,8T je oficiálně 8,4 a u 1,9TDI dokonce pouhých 5,5 l/100 km. A jaká je realita?

Při velmi podobném zacházení s oběma vozy jsme dosáhli těchto výsledků: 1,8T měl průměrnou spotřebu 11,2 l/100 km (oproti EHK +2,8 l/100 km), 1,9TDI 7,1 l/100 km (oproti EHK +1,6 l/100 km). Zde se stal jednoznačným vítězem TDI, který se od oficiálního údaje odchýlil podstatně méně. Celkový rozdíl v testu mezi těmito motory byl tedy 4,1 l paliva na 100 km.

1,8T má velmi dobrý výkon ve středních a vyšších otáčkách, navíc díky přeplňování i slušný točivý moment. Jeho nejvyšší hodnoty 210 Nm dosahuje již v 1750 ot/min a navíc neklesá až do 4600 ot/min. Jízda s 1,8T podle mého názoru musí "uspokojit" většinu zájemců o zážehovou variantu Passatu. Do interiéru od motoru proniká minimum hluku. Toto navíc podporuje fakt, že motor není nutno příliš vytáčet a přesto lze dosáhnout vysokých rychlostních průměrů. Mínusem je velká "citlivost" na zacházení s plynovým pedálem. Naše průměrná spotřeba byla poměrně vysoká - 11,2 l/100 km, ale podle zkušeností majitelů těchto vozů se lze jezdit i průměrně za 9 l/100 km. Prostě záleží na stylu jízdy.

TDI s výkonem 81 kW a točivým momentem 235 Nm/1900 ot/min, je sice pro 1,8T zdatným konkurentem, ale přeci jen celkové dojmy jsou dosti rozdílné. Zklamán jsem byl relativně vysokou úrovní hluku, který pronikal od TDI motoru do interiéru. Tvrdý zvuk přímovstřikového čtyřválce prostě není ideálně potlačen. Jediným způsobem, jak snížit hluk motoru v interiéru, je udržovat otáčky co nejníže. Pozoruhodné je, že stejný motor v Octavii je subjektivně odhlučněn lépe! Dále již u TDI následují jen pozitiva. Velmi dobrý tah z prakticky volnoběžných otáček, taktéž slušný výkon nepolevující až do 4500 tisíce otáček. No a konečně také u TDI motorů proslavená nízká spotřeba. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti Passatu Variant, která přesahuje 1400 kg je výsledná průměrná spotřeba 7,1 l nafty na 100 km výborným výsledkem.

Co u Passatu nadchne je řazení. Kůží obšitá, krátká řadící páka má velmi přesný a lehký chod. Zpřevodování u TDI je klasické "dieselovské", tzn kratší jednička a dvojka a naopak těžší pětka. U 1,8T jsou všechny rychlosti spíše těžší, využívající dobrého točivého momentu.

Podvozek Passatu je na vůz německé výroby relativně komfortně naladěn, ale i když se v zatáčkách jede rychleji, nedostává se do úzkých. Brzdy obou vozů mají výborný účinek a ze stokilometrové rychlosti dokáží Passat zatavit do 40 metrů.

Interiéry obou vozů byly až na odlišné přední sedáky a volant stejné a také velmi podobně vybavené. Z luxusních prvků je asi "nejhodnotnější" automatická klimatizace s přímou volbou stupňů celsia. Variant TDI byl vybaven masivním tříramenným "sportovním" volantem (samozřejmě s airbagem), který padne skvěle do ruky. 1,8T měl sériový čtyřramenný volant. Zajímavé je, že volant je velmi podobný tomu co je v Octavii, není však stejný. Osobně bych si vybral tříramennou verzi. Druhou odlišností byly přední sedáky. Zatímco u 1,8T byly klasické sériové v TDI byly nainstalovány sportovně tvarované. Obě varianty však poskytují dobré boční vedení, sportovní verze je však trochu užší, takže není příliš vhodná pro silnější osoby.

Prostor na zadních sedadlech je mimořádný a je srovnatelný se velkými limuzínami. Se zavazadlovým prostorem je to podobné. Jeho základní objem je 495 litrů, sklopením sedadel je možno jej zvětšit až na 1600 litrů. Přes rozměrné páté dveře je navíc velmi dobře přístupný. Po zavazadlový prostorem se nachází plnohodnotné náhradní kolo.

Oba Passaty ve většině parametrů přesvědčují o svých kvalitách, ale přesto se najdou i nepříjemné chybičky. Například u TDI verze skřípal čirý plastový kryt nad přístroji a sedadlo spolujezdce (pokud bylo obsazeno). U 1,8T se však nic takového neprojevovalo.

Základní cena Passatu Variant 1,8T je 711.600,- Kč a 1,9 TDI/81 kW je 706.900,- Kč. Cena testovaných, velmi dobře vybavených, automobilů byla 816.275,- Kč a 826.683,- Kč.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Stát vydělal na zadlužování za záporné úroky, refinancování však vyjde draho Stát vydělal na zadlužování za záporné úroky, refinancování však vyjde draho

Na zadlužování za záporné úroky sice stát vydělal,…

Event E15 Premium: Rozdíl mezi západním a českým retailovým trhem spočívá v personalizaci Event E15 Premium: Rozdíl mezi západním a českým retailovým trhem spočívá v personalizaci

Zákaznická zkušenost je na českém trhu nově extrémně…

Mikroskop: Jak bude vypadat kancelář budoucnosti? Mikroskop: Jak bude vypadat kancelář budoucnosti?

Boj firem o kvalitní zaměstnance se vyostřuje. Dříve…

Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán podal kárnou žalobu…

 
Technické údaje
Motor VW Passat Variant 1,8TVW Passat Variant 1,9TDI
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 54 / 2
Zdvihový objem (ccm): 17811896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 570081 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.911.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.4- / - / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 495 / 1600495 / 1600
Objem nádrže (l):6262
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 4751415 / 475
Rozměr pneu:195/65 R15195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46694669
b) šířka (mm): 17401740
c) výška (mm): 14961496
d) rozvor (mm): 27032703
e) rozchod vpředu (mm): 14981498
f) rozchod vzadu (mm): 15001500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 880650 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10301030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):10001000
k) šířka vpředu (mm): 14801480
l) šířka vzadu (mm): 14801480
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení VW Passat Variant 1,8T VW Passat Variant 1,9TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10 10
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 9 9
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 9 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9 7
Tah v nižších otáčkách: 9 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9 7
Spotřeba: 7 10
Odstupňování převodovky: 9 8
Snadnost řazení: 10 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 8
Účinnost brzd: 10 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,10 8,90
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 



Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod

Vtipná reklama doprovázela osmiválcový Volkswagen Passat…

NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat

Potenciálně nebezpečné problémy se zapalovací cívkou může…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Švantnerová se chlubila šperky za 20 milionů! Vzápětí o ně přišla

Švantnerová se chlubila šperky za 20 milionů!…

Nikol Švantnerová (24) se bezostyšně chlubí na sociálních sítích luxusními šperky v řádu milionů a přitom vůbec…

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

 

iSport.cz

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií. Mrzí mě to, říká Kocumová

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií.…

Rozhovor se Zuzanou Kocumovou vznikal v letadle během jejího přeletu ze Španělska do amerického Oaklandu. Na…

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural, Vatajelu byl odměněn

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural,…

Věděl, že musí vyhrát. Postup byl jasným úkolem a povinností, o které se nediskutuje. Po vydřeném triumfu ve…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN…

Za "štěkání psa" označil dnes severokorejský ministr zahraničí úterní projev amerického prezidenta Donalda…