VW Polo Blue GT: Čtyřválcový dvouválec
Volkswagen Polo Blue GT debutoval na březnovém ženevském autosalonu, s blížícím se zahájením jeho prodeje automobilka nyní zveřejňuje podrobnější informace o tomto vozu. Jeho doménou je čtyřválec 1,4 TSI s vypínám poloviny válců, který se prvně objevil v Audi A1.
Přeplňovaný čtyřválec v Polu BlueGT nabízí stejný výkon jako v Audi A1 – 103 kW, maximální točivý moment 250 Nm je k dispozici mezi 1500 a 3500 min-1.
Systém vypínání válců Volkswagen nazývá ACT (zatímco Audi Cylinder on Demand), ten v případě nízké zátěže přenastaví vačkové hřídele na druhém a třetím válci na nulový zdvih. Tím se uzavře přísun vzduchu do prostřední dvojice válců a palivo se pálí jen v krajních válcích.
Volkswagen tvrdí, že při jízdě konstantní rychlostí 50 km/h může tento systém ušetřit až litr paliva na 100 kilometrů. V kombinovaném cyklu pak Polo Blue GT dle odhadů automobilky spotřebuje 4,6 litru benzinu na 100 km, v případě použití sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG má spotřeba paliva činit 4,5 l/100 km.
Vedle systému ACT vůz dále používá start-stop systém a systém rekuperace brzdné energie. Spotřebu paliva pomáhají snížit i aerodynamické prvky.
Automobil pak z 0-100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy a nejvýše jede rychlostí 210 km/h.
Od ostatních verzí Pola se Blue GT liší přepracovanými nárazníky, výraznějšími bočními prahy, střešním spoilerem nebo 17palcovými hliníkovými koly. Světlá výška je snížena o 15 milimetrů. Uvnitř se pak objevují sportovní sedadla.
Výbava auta bude zahrnovat tempomat, šest airbagů nebo multifunkční displej, na kterém bude mimo jiné možné zobrazovat informace o fungování systému ACT.
Volkswagen Polo Blue GT se má začít prodávat v posledním čtvrtletí letošního roku. Na německém trhu bude vůz stát 19.650 eur včetně zdejší DPH, což v přepočtu odpovídá zhruba 501.000 korun.