19.9. 2017 Stanislav Kolman

VW to s přepravníky budoucnosti myslí vážně. Kdy autonomní Sedric vyrazí do ulic ve velkém?

 

Autonomní řízení a elektromobilita - stěžejní pilíře automobilového průmyslu budoucnosti. Alespoň podle koncernu VW, jenž tyto názory prezentuje na show ve Frankfurtu. A myslí to vážně!

Po proslovu Matthiase Müllera na koncernovém večeru ve Frankfurtu to vypadalo, že během novinářských dnů budeme na stánku Volkswagenu zakopávat o jeden nabíjecí kabel za druhým. Realita už byla střízlivější, ryze elektrické vozy byste tu napočítali na prstech jedné ruky, největším zastoupením aut na baterky byla rodina I.D..

Nechyběl ani autonomní přepravník Sedric, kterým Müller na pódium efektně přijel. Nejde sice o horkou novinku (tento kousek se ukázal už v Ženevě), přesto jsme se o něm v Německu dozvěděli zásadní informace. Volkswagen to totiž se stavbou vozů s autopilotem myslí vážně a Sedric má být jen první vlaštovkou.

„Náš tým již pracuje s nápady na celou rodinu Sedriců – plně autonomních vozů pro město, zaručujících luxusní mobilitu a dojezd na dlouho vzdálenost,“ uvedl Müller o prvním čistě autonomním voze koncernu. Zároveň vypíchnul, že první auta budou zaměstnanci testována co nevidět přímo ve Wolfsburgu.

Volkswagen Sedric: Autonomita ve vrcholné formě

Otázkou zůstává, jak vzdálenou budoucností vozy Sedric v ulicích jsou. Volkswagen slibuje, že se bavíme o horizontu několika příštích let. „Flotila našich plně autonomních a sdílených vozů bude od roku 2021 globálně zastoupena ve dvou až pěti městech,“ uvedl Johann Jungwirth, šéf strategie pro digitalizaci.

Klíčový faktorem autonomních aut jsou také potřebné změny v legislativě. Volkswagen je vyzbrojí autopilotem úrovně 5, což už vyžaduje zásah do stanovených zákonů. „Očekáváme, že vláda v USA předloží návrh na změny v legislativě v polovině příštího roku. Poté bude následovat Dubaj, Singapur a Čína,“ věří Jungwirth.

Sedric (zkratka pro self-driving car) je podle šéfa návrhářské skupiny Michaela Mauera vytvořen pro přechodná léta. Lidé k autům bez řidiče stále nemají dostatečnou důvěru, proto designéři zapracovali na tom, aby auto bezpečné nejen bylo, ale taktéž tak na první pohled vypadalo. Volkswagen dále uvádí, že i když je vůz od počátku koncipován ke sdílení, mohl by být nakonfigurován i pro vlastnictví jednoho majitele.

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 

Štítky Volkswagen Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.