Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncernový večer VW: Tak teď už ta elektřina. Ale fakt!

Martin Machala
Diskuze (12)
O nástupu elektromobility slýchávám snad celou svoji třináctiletou novinářskou kariéru. Teď by ale elektrická budoucnost měla už fakt přijít.

Nejdřív bych se zastavil u samotné organizace tradičního koncernového večírku, který se pořádá v předvečer největších evropských autosalónů (Frankfurt, Paříž, Ženeva). Zatímco předloni se koncern kál (přece jenom dieselgate byla teprve v rozpuku) a dozvuky kauzy bylo cítit ještě i letos v Ženevě, na frankfurtském IAA za to koncern zase docela vzal. Sice si na rozdíl od minulosti nepronajal speciální prostory, ale pozval nás přímo na výstaviště do své haly číslo 3, produkce už ale byla dost sebevědomá. Koncern se už zkrátka nebojí ukázat svoji sílu. A trochu si i rýpnul do konkurence, když pan nejvyšší, Matthias Müller, podotkl, že zatímco jiné značky zůstaly doma, Volkswagen je tady pro vás…

Jeho řeč ale byla monotematičtější než jindy. Jak jsem napsal hned na začátku, drtivý nástup elektrifikace už automobilky předpovídají několik let, Matthias Müller tomu však dal úplně nový rozměr. Už tím, že na pódium přijel v takovém tom Sedricovi, tedy krabičce, co vzdáleně připomíná auto. Jezdí to samo, nevypouští to ani gram emisí a budou v tom už zanedlouho jezdit zaměstnanci koncernu po fabrikách. A Sedriců bude víc – luxusní, sportovní a taky nákladní. Prostě, divné elektrické věci, co samy jezdí.

A pak nám byla představena zbrusu nová koncernová vize, nová strategie. Předchozí Together-Strategy 2025 samozřejmě stále platí, na aktuální vnímání nástupu elektromobility je však málo ambiciózní, takže nám Matthias Müller představil nový koncept, zvaný Roadmap E. Omlouvám se, jestli moje řádky vyznívají až moc ironicky, i přes svůj stále chlapecký věk (nechte mě při tom) jsem však podobných prohlášení slyšel bezpočet.

Nebo snad věříte tomu, že v roce 2030 bude mít koncern Volkswagen elektrifikované všechny své modely? Tedy, že všech tři sta nabízených modelů bude mít vždy elektrickou verzi? Nebo že se do roku 2025 představí osmdesátka nových elektromobilů? Tohle všechno má přijít na dvacet miliard euro, jen do samotných baterek koncern hodlá investovat padesát miliard euro… Jo a Volkswagen bude samozřejmě globální elektrickou jedničkou.

A tohle všechno se má stát do třinácti let. Teď sedím přímo na stánku Volkswagenu, koukám se kolem sebe, prošel jsem si i ostatní koncernové značky, a opravdu hmatatelně elektrického toho popravdě moc nevidím. Ano, konceptů je tady bezpočet, viz škodovácký Vision E, ale pravou elektrickou a plně použitelnou sériovku aby jeden pohledal. Vlastně jenom ten elektrický golf, který se už snaží nějakou dobu prosadit i na našem trhu. Ale když to říká pan Müller, tak prostě do roku 2025 těch osmdesát nových elektromobilů bude!

Jak říká můj šéf – slibem neurazíš. Já vám ale taky jednu věc slíbím. Od zítřejšího rána na vás budeme sypat jednu frankfurtskou novinku za druhou a i když je letošní IAA o některé značky opravdu chudší, spousta zajímavého se tady najde. Však už galerie z dnešního koncernového večera je hodně bohatá! Takže nás sledujte i dál!

Martin Machala
Diskuze (12)
12. 9. 2017 15:42
Re: a kde je nová A7?!
Jo máš pravdu. To bylo znamení to čtyřoko. U BMW se mu určitě líbí, tam je tak nějak poločtyřoké skoro všechno :-)

12. 9. 2017 15:39
Re: Elektrifizierung? Interessant?
Já ti napíšu co affordable není - XL1 :-)
Avatar - Jaros71
12. 9. 2017 12:02
ELEKTŘINA...pochybuju !
O elektro auta nemá moc lidí zájem , možná malá prdítka do města se časem chytí..
Těžko bych s elektro autem objížděl Evropu >:D
Snad v budoucnu , za 30 let....dobíjení by muselo být do 5 minut..
Jinak je budoucnost stále v benzínu a dieslu..a pak možná přijde vodík!
Avatar - AUDIRS6
12. 9. 2017 11:02
Re: a kde je nová A7?!
na A7 je zavcasu. Ak ju chces niekde cakat, tak by som to videl ako s prvou generaciou - studia v Los Angels a seria v Detroite ;-)
Ja skor tipujem skor A6-ku ( aj ked ani jej prototypov som zatial nevidel nachytanch ) - tam mozu len pokracovat v diazjne nastolenom A8-ou, kdezto A7 ma byt zase dizajnovo viac odviazana - ako aj aktualna bola slusny odklon od "beznych Audi". Toz tam to vyblaznenie sa noveho dizajnoveho jazyka "nasho Marečka" ( Lichteho ) cakam najbrutalnejsie. :-!
Avatar - wakantanka
12. 9. 2017 10:54
Re: a kde je nová A7?!
myslíš na novú X7 ? No neviem čo sa nepodarilo viac. :-)