Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat: Kompletní technická data

Diskuze (260)
Tři benzinové, tři dieselové a jeden plynový motor. To vše ve znamení zkratek TSI a TDI a při nižší spotřebě paliva než u předchůdce. Technická data nového Passatu.

Nový Volkswagen Passat sedmé generace technicky vychází ze svého předchůdce, vyráběného od roku 2005. To ovšem není nic neobvyklého – naopak u Passatu se stalo podobné spojování generací do dvojic pravidlem. Jen v případě páté generace (1996-2005) VW oficiálně hovoří o modelové obměně v roce 2000 jako o faceliftu.

Technická příbuznost se neprojevuje jen shodnou konstrukcí náprav (vpředu MacPherson a vzadu čtyřprvkové zavěšení), ale také vnějšími rozměry.

Rozvor náprav u obou karosářských verzí narostl o zanedbatelné 3 mm na 2712 mm. U sedanu je šířka i výška nezměněná, délka karoserie se prodloužila o 4 mm. Zavazadlový prostor narostl o citelných 90 litrů na 565 l.

VW Passat sedan - srovnání generací
Model7. generace (od 2010)6. generace (2005-2010)rozdíl
Délka [mm]47694765+4
Šířka [mm]182018200
Výška [mm]147214720
Rozvor [mm]27122709+3
Objem zav. prostoru [mm]565485+80

Kombi Passat Variant je dokonce v některých vnějších rozměrech menší: je o 3 mm kratší (4771 mm) a o jeden milimetr nižší. Zavazadlový prostor se v základním uspořádání i při sklopených sedadlech může pochlubit hodnotou objemu o 90 litrů vyšší (603 l v základní konfiguraci).

VW Passat Variant - srovnání generací
Model7. generace (od 2010)6. generace (2005-2010)rozdíl
Délka [mm]47714774-3
Šířka [mm]182018200
Výška [mm]15161517-1
Rozvor [mm]27122709+3
Objem zav. prostoru [mm]603/1731513/1641+90 / +90

Základem mezi motory bude 1,4 TSI o výkonu 90 kW. Tento agregát přijde ve dvou provedeních – běžném a úspornějším BlueMotion Technology se systémem start-stop. Následuje 1,8 TSI se 118 kW a 2,0 TSI se 155 kW. Všechny benzinové turbomotory si vystačí s palivem oktanového čísla 95. Kromě základního provedení bude k dispozici vždy výběr mezi manuální převodovkou a dvouspojkovou DSG.

Dvojité přeplňování twincharger (turbodmychadlo a kompresor) zatím zastupuje pouze 1,4 TSI EcoFuel o výkonu 110 kW. Tento agregát je přímo z výroby připraven pro spalování zemního plynu (CNG).

Volkswagen avizuje také motorizaci o výkonu 220 kW (300 k). Zřejmě se jedná o motor 3,6 FSI, avšak technické údaje zatím nejsou k dispozici. Zda bude zachováno původní označení R36 nebo přijde jen Passat V6 (R) zatím není jasné.

Volkswagen Passat - technická data zážehových motorů
Motor1,4 TSI1,4 TSI BMT1,8 TSI2,0 TSI1,4 TSI EcoFuel
Převodovka6M6M (7DSG)6M (7DSG)6M (6DSG)6M
Zdvihový objem [cm3]13901390179819841390
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/500090/5000118/5000-6200155/5300-6200110/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000200/1500-4000250/1500-4200280/1700-5200220/1500-4500
Max. rychlost [km/h]203205220238 (236)214
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,310,38,57,69,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,35,9 (6,0)6,9 (7,0)7,2 (7,7)6,6 (CNG 4,3)
Poh. hmotnost [kg]14401451 (1473)1502 (1517)1537 (1544)1598

Turbodiesely budou mít standardně všechny paket BlueMotion Technology. Vstupenkou do světa dieselových Passatů je i nadále 1,6 TDI se 77 kW, který se může pochlubit dojezdem 1666 km v kombinovaném cyklu. Nabídka pokračuje přes oblíbený 2,0 TDI (103 kW) s pohonem předních kol a manuální převodovkou nebo DSG, případně v provedení 4Motion.

Výběr mezi pohonem předních a všech kol (4Motion) nabízí VW také u nejsilnějšího turbodieselu 2,0 TDI 125 kW. Zde ale obě varianty standardně disponují převodovkou DSG.

Volkswagen Passat - technická data vznětových motorů
Motor1,6 TDI BMT2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT
4Motion
2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT
4Motion
Převodovka6M6M (6DSG)6M6DSG6DSG
Zdvihový objem [cm3]15981968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/4400103/4200103/4200125/4200125/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1500-2500320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]195211210223220
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,29,89,98,68,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,6 (5,2)5,35,35,6
Poh. hmotnost [kg]14991532 (1560)163715911644

Nový Passat míří na německý trh v polovině listopadu, v dalších evropských zemích se začne prodávat na konci listopadu 2010. Vyrábět se bude v Emdenu a východoněmeckém Cvikově.

Diskuze (260)
Avatar - white label
19. 10. 2010 00:15
Re: Etalon
Taky zrovna o tebe argumentačně rozhodně obavy nemám.
Právě i v souvislosti s tím Matelkem (ale nejen s nim) jsem zmiňoval tu vulgaritu, takže se zas tak nemíjíme ve výkladu. Pokud je někdo podobně vulgární, lze to docela jednoznačně identifikovat a vyvodit z toho důsledky, ale v jiném případě je to už složitější.
Avatar - Andromeda
18. 10. 2010 23:54
Re: Etalon
No,klíďo bych polemizoval nad údajnou nemožností srovnání "kvalit" (obé spojuje vícero věcí).Vulgaritu jsem na mysli neměl - asi se míjíme ve výkladu.Já poukazoval na něco úplně jiného.
Diskuzní omezení je v kompetenci správce a kupodivu Matelka jinde típli šupito-presto i při použití následných nicků - bez jalových vytáček,bez okatého nezájmu vrcholícím skupinovým nátlakem uživatelů - ostuda správce.
V reálném životě probíhá relativizace spousty věcí,což nedopadne dobře.Princip džungle je sice v Bohemii v módě-vzor individualismu,uznale se mu tleská,používá se jako argument berlička v PR,politice(pokud jde o ty druhé),nicméně existuje ZATÍM něco jako civilizace,společenská pravidla(ač rezignovala na pud sebezáchovy) ,kde je zřejmé kam až se může a co je stravitelné-za sebe říkám,že "ustupovat" se nemá!Souhlasím s p.Medkem(již není mezi námi),jenž tvrdil něco v tomto smyslu:Člověk je méně chlupatá opice.Nechte lidi dělat co chtějí -> A UVIDÍTE JAK TO DOPADNE!!!
Nechme to být,dalo by se nahlížet z tolika různých úhlů ;-) .Já vychladnul,dneska jsem docela unavený,o sebe argumentačně obavy nemám >:-[] ,a na světě je tolik úchvatných věcí ...Měj se Labele ;-)
Avatar - white label
18. 10. 2010 13:59
Re: Etalon
Jak už jsem psal, s mnohým z toho, co píšeš, se nedá nesouhlasit, ale ta přirovnávání (miníimálně částečně) znovu pokulhávají. Nelze přece srovnávat skutečný "lokál-podnik" kam chodí návštěvníci "fyzicky", s webovou diskusní "vitrualitou".
Fenomén osobních a vulgárních útoků je obecnějším jevem na mnoha webech a to i v mnohem větší míře, než tady. Navíc si rozhodně nemyslím, že třeba vulgarita je problém zrovna v tomto případě. V tomto ohledu tu jsou a hlavně byli jiné nicky, které tu i s tímto stylem fungovaly dost dlouho (i na můj vkus). Ale co s nima? Dát jim ban? Můžou se přihlásit znovu pod jiným nickem, navíc kdo bude hodnotit (a jak) co je už je "přes čáru" a co tady většině znepříjemňuje život a co ne? S těmi vulgarismy je to ještě relativně jednoduché, ale pokud se někdo vyjadřuje bez nich, tam je to už s nějakým jeho následným diskusním omezováním mnohem složitější.
Prostě každý kdo jde (dobrovolně) se svou kůží na trh internetových diskusí musí počítat i s těmito "problémy", podobně jako v životě, ale přece jen ještě trochu jinak.
Psychicky labilnější jedinci mají s podobnými problémy větší potíže nejen tady, ale velmi pravděpodobně i v reálném životě, takže zde vlstně mohou trénovat jistou psychickou odolnost na setkání s podobně "problematickým" protějškem i v reálném životě, a to bez oboustranného rizika fyzického střetu s ním...
;-)
Avatar - jazva
18. 10. 2010 10:39
Re: Superb zkušenost Re: Re: ŽÁR TRVÁ
>:D
Avatar - jazva
18. 10. 2010 09:17
Re: Etalon
:yes: veľmi výstižné.