26.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Výroba legendárního Land Roveru Defender skončí tento týden (+velká galerie)

 

Výroba legendárního offroadu z dílny Land Roveru končí po 68 letech. Nástupce přijde, bude ale rozhodně jiný.

Kariéra legendárního Land Roveru Defender spěje ke konci. V pátek 29. ledna z montážní linky v anglickém Solihullu sjede poslední exemplář tohoto slavného offroadu. Produkce auta se díky zájmu zákazníků lehce protáhla, původně měla skončit již v prosinci minulého roku.

Defender se nabízí v různých délkách a s různými karoseriemi, jako pick-up, double cab, hard top nebo „kombi.“ Ze zákulisních zpráv vyplývá, že by poslední den produkce mohl vzniknout alespoň jeden exemplář od každé z těchto nabízených verzí. Údajně se počítá i s vozy ve všech standardních barvách karoserie.

V tuto chvíli není jasné, jaké plány má Land Rover s posledním vyrobeným kusem Defenderu. Vůbec bychom se ale nedivili, pokud by si jej automobilka nechala a posléze vystavovala při speciálních příležitostech. Třeba dvoumiliontý kus Defenderu ale byl loni v prosinci vydražen.

Jméno Defender britský výrobce používá od začátku devadesátých let, výroba drsného offroadu je však mnohem delší – datuje se až do roku 1948. Vůz byl nabízen nejdříve jen jako Land Rover Series, v osmdesátých letech došlo v rámci modernizace k přejmenování na Land Rover 90, 110 a 127 podle délky. V devadesátých letech pak došlo k další změně názvu kvůli zpřehlednění nabídky – portfolio značky se tehdy postupně rozšířilo o Range Rover a Discovery.

Defender je dílem Maurice Wilkse, který po konci druhé světové války chtěl postavit farmářské vozidlo s pohonem všech kol, co si dokáže poradit téměř s každým terénem, je schopné zorat pole a také odvézt svého majitele do města. Vzorem byl Jeep Willys, jehož díly posloužily i při stavbě prvního prototypu, nazvaného Land Rover Centre Steer. Jméno odkazovalo na volant umístěný uprostřed palubní desky.

Světu byl automobil poprvé představen 30. dubna 1948 na autosalonu v Amsterodamu. Vůz si uchoval světlomety skryté za mřížkou chladiče. Základem byl masivní ocelový žebřinový rám a odpružení kol listovými pery. O pohon se pak starala benzinová šestnáctistovka s 37 kW kombinovaná s čtyřrychlostní převodovkou s redukcí.

Psali jsme: Land Rover Series/Defender – zdatný offroad (1. díl)

Nabídka se postupně rozrůstala. Otevřený model v roce 1949 doplnila luxusnější verze Station Wagon s až sedmimístnou kabinou. O pět let později došlo k natažení rozvoru na 86 palců (2.184 mm), nabídku později obohatil turbodiesel.

Přestože offroad Land Rover prošel v průběhu téměř sedmi desetiletí řadou změn, stále si uchovával drsný vzhled a naprosto skvělé jízdní vlastnosti v terénu. Terénní nezmar ale ani nadále neposkytoval zrovna vysoký komfort, což postupně začínalo vadit. Problémem se staly i legislativní normy, hlavně v otázce bezpečnosti chodců, které nakonec nad Defenderem vynesly definitivní ortel.

Psali jsme: Land Rover Series/Defender – zdatný offroad (2. díl)

Land Rover se samozřejmě slavného jména Defender nechce vzdát. Nástupce se nicméně podle dostupných zpráv dočkáme až v roce 2018, v nabídce by opět měly být různé verze – dvoudveřový a čtyřdveřový model nebo pick-up. Defender by si měl uchovat perfektní terénní schopnosti, zároveň už ale nebude tak drsný, aby mohl zaujmout širší skupinu zákazníků. Otázkou je, zda při jistém vyměknutí neztratí ty stávající…

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Land Rover Defender se nevrátí, ale Jim Ratcliffe plánuje vlastní vůz Land Rover Defender se nevrátí, ale Jim Ratcliffe plánuje vlastní vůz

Britský miliardář Jim Ratcliffe se nevzdává. Když to…

Land Rover odmítá plány na oživení defenderu Land Rover odmítá plány na oživení defenderu

Britská automobilka letos ukončila výrobu offroadu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné, Kadlec se trefil dvakrát

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné,…

Z krize k nečekanému výsledku! Fotbalisté Sparty v druhém utkání základní skupiny Evropské ligy porazili…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…