17.5. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Vývoj Hyundaie i30 N se chýlí ke konci. Co nabídne hot hatch z Nošovic?

 

Kompaktní hot hatch korejské značky bude poháněn přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Na jeho vývoji se podílel i rallyeový závodník Thierry Neuville.

Automobilka Hyundai usilovně pracuje na sportovní verzi nové generace kompaktního modelu i30. Prototypy modelu pojmenovaného i30 N už jezdily ve Švédsku na zamrzlých jezerech, aktuálně pak mají za sebou náročné testování na silnicích ve Velké Británii. Co si pro nás tento hot hatch, jehož výroba bude probíhat v Nošovicích, chystá?

„Musíme se ujistit, že i na běžných a náročných silnicích, jako jsou například ve Velké Británii, je jízdní výkon vhodný pro každodenní použití,“ říká k nedávným testům v Británii vedoucí vývoje výkonných aut v Hyundai Albert Biermann, který v minulosti pracoval pro BMW. Techniku vozu bude automobilka navíc testovat také na letošní čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu, na níž budou nasazeny dva závodní vozy s prvky těch sériových.

Nejdůležitějším komponentem sportovního motoru je bezesporu jeho srdce, což v tomto případě bude přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který je upravenou verzí motoru rodiny Theta z modelů Genesis Coupé nebo Sonata. Výrobce přiznává, že při ladění 2.0 T-GDI sloužil jako měřítko motor z VW Golf GTI Clubsport.

Automobilka nabídne dvě výkonové verze jednotky, přičemž ta silnější nabídne až 280 koní (206 kW). Síla agregátu pak bude posílána na přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Nepřehlédněte: Hyundai i30 N - Výrobce ladí podvozek hot hatche

Důležitým prvkem i30 N bude také její podvozek. Ten přitom není jen tužší a sníženou verzí toho ze sériového auta, Hyundai se dušuje, že se jedná o kompletně nové řešení. Zcela nové jsou nápravy, stejně tak kinematika zavěšení nebo posilovač řízení. Vozu nechybí ani posílený brzdový systém, adaptivní tlumiče nebo samosvorný diferenciál. K dispozici pak bude i balíček „Performance,“ který vedle zmíněného zvýšení výkonu bude disponovat také ještě tužším podvozkem nebo 19palcovými koly obutými do pneumatik Pirelli P-Zero.

Jak už je dnes zvykem, i30 N nabídne různá nastavení jednotlivých systémů auta. Nejbrutálnějším režimem bude mód „N,“ v němž aktivní výfuk bude pekelně slyšet a řídící jednotka motoru bude nastavena tak, aby se při přeřazení vstřikoval do výfuku nespálený benzin. Dobře známé řešení třeba z vozů Mini povede k hřmotnému tónu, který při jízdě nepochybně vyloudí široký úsměv na tváři.

To všechno znamená, že se rozhodně máme na co těšit. Automobil pojmenovaný podle Namyangu, korejském sídle vývojového centra Hyundaie, případně podle Nürburgringu, se začne prodávat ještě letos.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 






 
Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Dnes 17:35

Připomeňte si, co psali redaktoři Světa motorů o Mercedes-Benzu 300 E-24, když byl nový.




Blesk.cz

Drahoš si posteskl nad nepozvaným Horáčkem. „Pozdě!“ schytal to od lidí

Drahoš si posteskl nad nepozvaným Horáčkem. „Pozdě!“…

Jako nedůstojné označil kandidát na prezidenta Jiří Drahoš to, že jeho rival Michal Horáček nemohl vystoupit 17.…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi. Žádají přezkoumání

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi.…

Na svazové půdě se bude šetřit údajné simulování hradeckých hráčů. Rovnou tři podněty zaslal jejich páteční…

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City suverénně vede

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City…

Ve šlágru 12. kola anglické ligy porazil Arsenal fotbalisty Tottenhamu 2:0 a dotáhl se na ně v tabulce na rozdíl…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…