Williams otevřel nové centrum pro vývoj silničních aut
Podobně jako například McLaren i Williams míří ze světa Formule 1 mezi výrobce vozů pro běžný silniční provoz, i když prozatím nepřipravuje žádný vlastní model, ale spolupracuje s automobilkami na vývoji jejich vozů.
Jméno Williams sice v minulosti bylo již několikrát spojeno se sériovými automobily, z nichž nejznámějším příkladem je ostrý hatchback Renault Clio Williams z první poloviny devadesátých let, ale divize Williams Advanced Engineering byla založena až v roce 2011 a jejím prvním projektem byl Jaguar C-X75.
Dalšími projekty v nichž má stále relativně nová divize Williamsu prsty jsou mimo jiné hybridní pohonné systémy Porsche 911 GT3 R Hybrid, Audi R18 e-tron quattro, patrové autobusy Go-Ahead a baterie pro sérii Formula E.
S čistě silničních vozidel má Williams Advanced Engineering vedle rozvíjející se spolupráce s automobilkami Jaguar a Land Rover svůj podíl i na vývoji japonských sportovců značky Nissan, resp. její divize Nismo a inženýři britské firmy již pracovali na několika verzích modelu GT-R.
Novou kapitolou pro Williams Advanced Engineering se stalo slavnostní otevření nového centra v Grove poblíž Oxfordu, kterého se zúčastnil i samotný britský premiér David Cameron.
Toto nové sídlo je umístěno v budovách, v nichž měl údajně původně vznikat sériový Jaguar C-X75. Williams do jejich úprav pro potřeby své vývojové divize investoval osm milionů britských liber a nyní je zde na 3800 m2 prostor pro 250 pracovníků.
Ty má údajně vedle projektů pro výše zmíněné značky brzy zaměstnávat i spolupráce s automobilkou Mercedes-Benz na konstrukci komponentů z kompozitních materiálů.