Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Yamaha X-Max
Yamaha X-Max
Yamaha X-Max
Yamaha X-Max
44 Fotogalerie

Yamaha modernizuje největší z řady sportovních skútrů X-Max

Yamaha má pestrou nabídku sportovně střižených skútrů, v níž k těm největším a nejvýkonnějším patří model X-Max 400, který se po čtyřech letech dočkal důkladného omlazení.

Největší hvězdou mezi skútry značky Yamaha je již řadu let model T-Max s půllitrovým dvouválcem, který doplňuje řada menších sourozenců. Jedním z nich je již od roku 2013 i model X-Max 400, který je vrcholem v řadě X-Max, pod nímž jsou v současnosti v nabídce verze 300 a 125.

Právě modelu X-Max 300, jenž byl představen jako čerstvá novinka pro letošní sezónu loni na podzim, se přepracovaný model X-Max 400 přibližuje svými ostře řezanými rysy a dynamickými liniemi nejvíce.

Sportovně laděný skútr má být zároveň i praktickým společníkem se zvětšený a nově i osvětleným úložným prostorem pod sedlem pro dvě integrální helmy. Každodenní provoz pak má mimo jiné zpříjemňovat i bezklíčové startování či stavitelný čelní štít a řidítka.

Skútr dlouhý 2185 mm, široký 766 mm má rozvor kol 1567 mm a k jeho pohonu slouží kapalinou chlazený jednoválec s rozvodem DOHC o objemu 395 cm3, splňující emisní normu Euro 4. Maximální výkon tohoto motoru je 24,5 kW při 7000 min-1 a točivý moment 36 N.m při 6000 min-1.

Standardem pro skútr s předním patnáctipalcovým a zadním třináctipalcovým kolem jsou kotoučové brzdy o průměru 267 mm vpředu i vzadu, ABS i systém kontroly trakce a ruční parkovací brzda. Sedlo je u stroje s pohotovostní hmotností 210 kg ve výšce 800 mm.

Yamaha prozatím neuvádí ceny modelu X-Max 400, ale prodej se má rozběhnout koncem letošního léta a skútr bude k dispozici ve třech barevných provedení, která nesou označení Phantom Blue, Sonic Grey a Blazing Grey.